Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zaměstnanci slovenského VW vstoupili do časově neomezené stávky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (68)
Zaměstnanci slovenského závodu německé automobilky Volkswagen vstoupili do časově neomezené stávky za vyšší mzdy.

Odhadem několik tisíc pracovníků se již časně ráno shromáždilo u továrny, kde transparenty a pískotem dávali najevo nesouhlas s odmítavým postojem vedení továrny k požadavkům odborů na výraznější zvýšení mezd dělníků tohoto největšího soukromého zaměstnavatele na Slovensku. Předák odborů Zoroslav Smolinský řekl, že výrobní linky v podniku byly zastaveny.

Jde vůbec o první stávku ve slovenské divizi Volkswagenu od jejího založení v roce 1991. Bratislavská továrna automobilky se zaměřuje na výrobu sportovně-užitkových vozidel a malých aut včetně vozů značky Škoda Citigo.

Zaměstnanci si na shromáždění přinesli transparenty s nápisy "Neponižujte nás", "Jsme součástí koncernu" či "Vy pro nás minimum, my pro vás maximum".

Odbory neuspěly u vedení firmy s požadavkem na zvýšení platů pro více než 12.000 zaměstnanců firmy o 16 procent a naopak odmítly nabídku zaměstnavatele na postupné zvýšení mezd o 8,9 procenta. Průměrný měsíční plat ve slovenském Volkswagenu bez zahrnutí platů managementu a po započítání příspěvků a bonusů činí 1800 eur (47.160 korun), tedy zhruba dvojnásobek průměrné mzdy na Slovensku.

Odbory vyhlásily stávku v době, kdy si zaměstnavatelé na Slovensku stěžují na nedostatek kvalifikované pracovní síly a kdy zaměstnávají nejvíce cizinců od globální ekonomické krize. Například slovenský Volkswagen loni angažoval 550 pracovníků ze sesterského závodu Audi Hungaria v maďarském Györu.

Automobilový průmysl je jedním z tahounů slovenské ekonomiky. V zemi montují vozidla také automobilky PSA a Kia Motors, závod Volkswagenu je z hlediska produkce největší. Novou továrnu v zemi staví automobilka Jaguar Land Rover.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (68)
21. 6. 2017 22:03
Re: Trochu faktov
toto je komentar uverejneni na stranke odborov vw:

Som smutny z niektorych diskusii ku zavadzajucim clankom o sucasnom boji za lepsie prijmy vo VW BA. Pozrite ja sam som pritom nikdy nebol v odboroch, a uznam aj ze 80% co som ich v roznych firmach
zazil boli skor zaprdene,zbytocne a zkorumpovane, ale tu NEJDE vobec o odbory a ich politicky vyznam.
-
Tu ide hlavne o ten PRINCIP, ci si ludia na SVK makajuci aspon tak tazko ako na zapade,ci si ZASLUZIA
TROCHU LEPSIE PRIJMY a DOSTOJNEJSI ZIVOT za dlhodobo nizkonakladovu SPICKOVU KVALITU svojej PRACE.
-
A ide zial aj o to ze ani tak neodporuje nejaky VW-Vorstand ale naopak skor vela samotnych Slovakov rovesnikov kolegom z VWBA asi nedopraju, KOLKO je tu u nas OCHOTNYCH POSLUHOVACOV a zbabelych zavistlivcov co jednoducho nedopraju inym ak maju ini ludia ODVAHU zariskovat a vypytat si viac.
-
Ak sused ma kozu a ja nie , tak nie ze ja budem mudrejsie pracovat aby som zohnal lepisu kozu (a manzelke dve nove kozy) , to radsej zavidim a nedoprajem a poslem od Barona Wolfensteina drabov na suseda nech mu tu kozu zhabu, alebo nech mu ta koza hoci zdochne.. Toto je ten smutny princip zavisti priemerneho Slovaka.
-
A teraz fakty !!! Aby sa v nasich mediach nedristali propagandisticke nezmysly ako tam v tom inom skutocne idiotickom clanku tvrdiacom ze "nástupný plat má Volkswagen lepší v Bratislave ako v Nemecku" a tvrdiac ze to tak je lebo GRAFY pritom 679,- nie je v ziadnom vesmire ani v ziadnej teorii viac nez 2037,-
(ja viem ze toho Adama tam na to demagogicke prdenie prehovorili ale v skutocnej firme by za taketo nezmysly v reportoch letel do hodiny na ulicu aj so struhatkom aj so salkou na kavu).

ZAKLADNY NASTUPNY PLAT VW pre robosa = 2037,- € / mesiac = 24 444,- € / rok

a hned aj kompletny prehlad

NASTUPNY PLAT za rok --> ermittelt für ausgewählte VW Berufe:

Praktikant: 973 €/mesiac = 11 676 € / rok
Arbeiter (Robotnik vo vyrobe) : 25 0000 € / rok
Serviceberater: 59 000 € / rok
systemanalytiker: 67 000 € / rok
Projektingenieur: 68 000 € / rok
Teamleiter: 71 000 € / rok
Projekt teamleiter: 79 000 € / rok
Technischer Leiter: 82.000 € / rok
Projektmanager: 86 000 € / rok
Unterabteilungsleiter: 85 000 € / rok
Market Manager: 88 000 € / rok
IT-Projektmanager: 95 000 € / rok
Fachabteilung-Leiter: 100 000 € / rok
-
LENZE (!!!) toto este nie je zdaleka vsetko , k tomu si este pripocitajte daleko viac pevnych prijmov nejakeho toho Hansa, Dietricha, Jürgena, Klausa a Wolframa.

Plus

Konzernbonus: min 3500,- az 7500,- € za rok pre vsetkych aj tarifnych zamestnancov (!)

Plus

LOV (Leistungsbonus) Tarif: ca.100 € / mesiac

Plus

Überstunden bis zu max 1.300 € (priklad za 40 nadcasovych hodin/ mesiac)

Plus

Dovolenkove pevne dodatocne prilepsenie ku platu ca.50 EUR / na Den krat max. 18 dovolenkovych
dni asi 900,- € za rok (u starsich kalkuluju az po 30 dni)

Plus

Tzv "Pendler-pauschale" - tu ide v principe o navratenie pracovnikovi az 4500 € za rok od danoveho uradu na konci roku alebo priamo od firmy rovno mesacne znizenim dane na vyplatnej paske (to ze ako tie peniaze dostanete, to si zvolite vy sami) . Lebo ak jazdite 5 krat do tyzdna do roboty po cely rok minimalne 16 km a maximalne 200 km denne (pri 200 km to je potom aj 8000,- € vratene od danoveho uradu za rok) = a teraz pozor ,je uplne jedno ci jazdis vlakom, autom, lietadlom, elektrickou, autobusom, vetronom, ci motorkou alebo na slonovi, na oslikovi alebo sa denne do roboty nechas poslat hoci potrubnou postou.

Zdroje: Danovy urad BRD, www.volkswagenag.com, www.glassdoor.de, www.gehaltsvergleich.com
-
A ak sa zaujimame o realny obraz tak ozaj velmi dobre teda zvazme tie trestuhodne dristy o nejakych
LEPSICH PODMIENKACH pre Slovakov v VWBA

Mam dojem ze tu casto po tych diskusiach (hlavne tam o tych nastupnych platoch) skor casto kuvikaju iba ti uboho ponizeni poskokovia a zbabelci co inym zavidia ze niekto ma nebodaj i odvahu BOJOVAT za lepsie podmienky, zbebelcovi to vadi lebo sam vie ze nikdy nebude mat odvahu zabojovat o lepsie podmienky a tak iba sluzi panovi, hned sa mi vybavi deformacia z celej historie Slovenska poddanych, ti odvazni a statocni boli vyvrazdeni zhnili vo vazeni alebo boli vynhani a dalej preziliiba ponizeni zbabelci a nevladni a z tych je ta dnesna masa ludi co si navzajom zavidia a vymyslaju NEZMYSLY len aby nedopriali svojmu rovesnikovi alebo znamemu co i len milimeter lepsi zivot nez ma on sam, toje trapne ubohe.
-

Suma sumarum:

Zivotne naklady na zakladne veci dennej potreby
-Energie
-Doprava
-Pohonne hmoty
-Mäso
-Voda
-Mlieko
-Chlieb
-Ovocie
-Zelenina
-Nabytok
atd v NEMECKU su v drvivej väcsine bud iba velmi malo drahsie (max o 25 %) alebo väcsinou dokonca LACNEJSIE nez ako na SVK (!!!). Ale napriek tomu efektivita vyrobnych a distribucno logistickych nakladov
na produkciu brands produktov ako su co ja viem Porsche SUV, Audi , VW SUV, atd je celkovo aj s ostatnymi zohladnenymi nakladmi v odhadnutej sume ,a teraz sa podrzme VYHODNEJSIA pre VW koncern az o
750 % !!! Slovami o sedemsto pätdesiat percent priaznivejsia ak skladaju auta v VWBA nez keby to dali do hociakeho NEM mesta (hoci aj vo vychodnom NEM tam je ale mizeria odbornych sil a nevola pracovat na vysoke kvalitativne standardy)
-
O nezmysloch ze to len tak lary fary mozulahko preniest do madarov, Ciech ci Polska ci Rumusnka som uz hovoril inde. Ale skus zaviest procesy a vysokokvalitne vystupne vyrobky pri najvyssich standardoch "just in time" stresu a ak si mysis ze nabehnes uz za co ja viem dva roky na vysoko kvalitnu, casovo dodacimi lehotami spolahlivu a s nizkymi nakladmi kompletnu vyrobu Luxus limuzin vyhodnejsiu nez na SVK tak sa budeme trhat smiechom este az do nedele...
-
A neboj sa toto vie velmidobre , prave v dnesnych casoch poskodene ho VW imageu aj cely Vorstand. Tym tych par centov co pridaju VWBA ludom nevadi.. Ti iba chladnokrvne vyuzivaju to ako sa samotni Slovaci sami medzi sebou nicia , zbabelou zavistou...
21. 6. 2017 11:02
Re: Už od radosti nevedia, čo by chceli...
Další teoretik, co si myslí, že se továrny vyrábějíci auta s celým tím řetězcem lidí, subdodavatelů a logistikou postaví za víkend někde v tramtárii. Tiskovou mluvčí přikrášlený plat je sice fajn, ale být to tak reálně, tak asi slováci nelezou do ČR a za nižšími platy.
Avatar - JDM
21. 6. 2017 09:39
Re: Už od radosti nevedia, čo by chceli...
Ty kecy jak je to všechno v de drahý mám rád, oni tam Maj tak šíleně drahý bydlení že si prumernej Němec může dovolit kupovat nový auta... Chudáci.. Oni tady ty továrny staví z dobrý vůle aby nám dali práci a my neuměli hlady žejo?
Avatar - iudex
21. 6. 2017 09:39
Re: Už od radosti nevedia, čo by chceli...
Bol by som zvedavý, ako sa bude tváriť vedenie VW, ak pri týždňovom výpadku výroby stratia na tržbách viac, ako by ich stáli zvýšené mzdy podľa požiadaviek odborov Roboš príde denne o 75 eur, závod denne o 6,3 milióna eur. Kto to vydrží dlhšie? Uvidíme.
Avatar - iudex
21. 6. 2017 09:31
Re: Už od radosti nevedia, čo by chceli...
Ja som čítal, že odbory žiadajú 16% a VW ponúka aktuálne 8,7% za rok a pol (tuším 4,3% tento rok a 4,4% na budúci). Mzdové náklady na zvýšenie miezd podľa požiadaviek odborov sú 44,3 milióna eur ročne. Denné tržby VW sú 6,3 milióna. Tržby nie sú zisk samozrejme, ale aspoň to ukazuje kontext, v ktorom sa pohybuje VW a keď bude štrajk trvať týždeň, tak VW príde o tie isté peniaze, ktoré nechce dať na mzdy. A opakujem, je isté, že odbory nedosiahnu to, čo chcú a bude to niečo medzi (podľa mňa bližšie k ponuke VW, tipujem tých 10%), teda pre VW to bude ešte menej peňazí.
A osobne myslím, že toto je posledný štrajk na dlhé obdobie do budúcna. Smolinský a jeho odbory si potrebuje vybojovať pozíciu a ak to dosiahne, bude z toho nadlho žiť a žiadny štrajk na budúci rok nebude.
Ad postupný presun: ja súhlasím, že by to nebolo štýlom: dnes zatvárame, zajtra sme v Rumunsku. Ale ten presun nemôže byť nejak plynulý, lebo VW BA vyrába iba dve skupiny áut, ktoré sú technicky príbuzné a teda výrobne previazané: veľké SUV a mini trojičky, teda si to viem predstaviť iba v dvoch fázach, skupinovo. Up & co. by asi bol ten menší problém, ale Cayenne a spol. je už dosť veľká vec.