Když se v březnu 1998 v Ženevě odhalila Škoda Felicia s novou tváří, sériová auta na osvíceném pódiu nečekaně doplnil také zářivě zlatý koncept Golden Prague, obdařený mnoha neznámými doplňky. Měl jen jedinou chybu – nikdy nedostal šanci na sériovou výrobu. Pohádka to ale byla hezká!
Začínáme teď: za devatero horami a devatero řekami se u Ženevského jezera kdysi každoročně konal prestižní a velkolepý autosalon. Toho jara roku 1998 zde Škoda celému světu poprvé představila svoji nejkrásnější dceru Felicii s čerstvě přepudrovanou tváří. Její půvab návštěvníky veletrhu okouzlil natolik, že vedle sériových vozů stojící speciální verzi ve zlaté metalíze nevěnovali o moc více pozornosti než obyčejnějším sestrám. Tím spíše, že dělala přílišné drahoty a nikomu z příchozích se neotevřela. Nechala si přitom honosně říkat Golden Prague, což půvabné cizince ve světle švýcarských reflektorů přidávalo na urozenosti. Premiéra zlaté škodovky byla navíc trefně načasovaná – Felicia Golden Prague se veřejnosti představila rovných 21 dní po vybojování českého olympijského hokejového zlata v Naganu!
„Chystá se další akční model,“ suše hlásil na adresu studie zmatený dobový motoristický tisk. Odstín laku jak pro vítěze mistrovství světa, dvoubarevná litá kola s pneumatikami 195/50 R 15, dvojité čočky čirých čelních světlometů, zcela zahlazené podélné gumové střešní lišty, aerodynamické stěrače i zrcátka a graficky futuristické zadní svítilny totiž dávaly naději, že někdejší úspěch Felicie Laurin & Klement inspiroval automobilku k postavení další luxusní limitované malé škodovky. Chybělo už jen specifické logo…
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!