Zelená Alfa Romeo Giulia Sprint GTV prodána. Za 588 tisíc korun
Podoba nové Giulie byla odhalena, byť jen v nejvýkonnější verzi. Jenže jméno použila Alfa Romeo už kdysi.
Za kolik se dnes prodávají původní Giulie ze šedesátých a sedmdesátých let minulého věku? Částky jsou samozřejmě různé, záleží na stavu. Jeden v atypicky zelené barvě našel nového vlastníka bez jakýchkoli problémů v Kalifornii za 23.900 dolarů, tedy něco málo přes 588 tisíc korun. Málo to není, ale částka je určitě adekvátní, i když nějaké zásahy chtít auto ještě bude. Je ale ve velmi solidním stavu.
Kupé Giulia Sprint GTV (Tipo 135.36) ročníku 1966 bylo poháněno zážehovým dvouvačkovým čtyřválcem objemu 1,57 l s 85 kW a hlavně nádherným zvukem. Vyvolá vám úsměv na tváří i dnes, po takřka půl století. Zkratka značí Gran Turismo Veloce, poslední slovo znamená italsky „rychlý“. Rychlé skutečně bylo, vždyť vážilo sotva tunu! Kompaktní dvoudveřová alfa ovšem vynikala také svou hbitostí, měřila na délku 4,09 m, byla 1,58 m široká a 1,32 m nízká.
Dnes již bývalý majitel z kalifornského Burbanku tvrdil, že jeho auto jezdí dobře a původně jej prodat ani nechtěl, ale přišel čas. Tak to někdy prostě chodí... Prošlo částečnou renovací po mechanické stránce: má opravený podvozek, brzdy i elektrickou soustavu včetně nové baterie. Také palivový systém byl vyměněn před méně než rokem i s karburátory. Motor je však původní a synchronizace pětistupňové manuální převodovky funguje skvěle. Světle hnědý interiér doplňuje dřevo na palubní desce, čalounění je v excelentním stavu. Lak v piniové zeleni prý bude chtít nový, ale podle fotografií se to příliš nezdá. Není lepší zachovat patinu a autenticitu, případné poškozené části pouze opravit? Určitě... K vozu nechybí ani bohatá dokumentace.
Zkratku GTV pak Alfa Romeo použila ještě dvakrát. Je dobré se vracet do historie. Kupé sérií 105 a 115 jsou ale i dnes krásným kusem „starého železa“ z Itálie, samozřejmě v tom nejlepším smyslu slova. Alfisti nad nimi plesají, i když tento konkrétní kus zrovna není rudý.
Sportovní verze sedanů (italsky „berlin“) se vyráběly v letech 1963-1977 nejen doma v Arese, ale montovaly i v jihoafrickém Rosslynu. Kromě zmíněné šestnáctistovky měly pod kapotami rovněž větší čtyřválce 1,78 a 1,96 l, Juniory pak zase menší třináctistovky (1,29 l). Sprint GTV (a také GT) navrhl veleslavný Giorgetto Giugiaro ještě coby zaměstnanec studia Bertone. Rukopis je rozhodně znát. Prvního „gétévéčka“ vzniklo v období 1965-1968 jen 14.240 kusů, takže je i poměrně vzácné, což se jasně muselo odrazit v ceně prodaného exempláře.