Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018: Mercedes-Benz G poprvé naživo. Změnilo se vůbec něco?

David Bureš
Diskuze (5)
Géčko se v nové generaci z hlediska vzhledu takřka nezměnilo. A to je u takové legendy jedině dobře!

Mercedes-Benz G sice vznikl v roce 1979 jako pracovní a armádní nástroj, postupem času se ale stal i luxusním zbožím. A právě tento charakter je zdůrazňován i na ženevském autosalonu. V Palexpu tak nečekejte nějakou spartánskou verzi pro lesníky či cestovatele, ale tu nejluxusnější a nejvýkonnější variantu pro bohaté šejky či mafiánské bossy – Mercedes-AMG G 63.

A tohle géčko v Ženevě vzbuzuje velkou pozornost, pokaždé když jsme šli kolem, bylo obklopeno novináři, kteří jej obdivovali a do detailu prohlíželi. Možná zjišťovali, zda jde opravdu o novou generaci, protože podle letmého pohledu byste to ani neřekli. Geländewagen vypadá pořád stejně.

Je to hranatá krabice (uznávám, příď je možná lehounce zakulacená), která je vyšší než většina návštěvníků Palexpa, a tak mezi dalšími vystavenými Mercedesy hezky vyčnívá. Nechybí ani rezervní kolo na zádi nebo na vrchu kapoty umístěná směrová světla, tedy typické znaky předchozích generací. Poznávacím znakem jsou tak nová diodová světla, se zakomponovaným denním svícením. Chápu, že v dnešní době je takové řešení u prémiové značky povinností, nemůžu si ale pomoci, světla G-Wagenu působí jak od nějakého tunera.

Géčko od AMG se pak od civilnějších variant liší rozšířenými blatníky, které musí pojmout širší kola, nebo do boků karoserie vytaženými koncovkami výfuku. Už se nemůžu dočkat, až zvuk G 63 uslyším, protože zdvojené chromované roury slibují zajímavý chraplák! Ale tak co jiného čekat od čtyřlitrového osmiválce twin-turbo v útrobách, naladěného na 430 kW.

Naopak nástup, tedy spíše výstup, protože vysoko umístěná kabina žádá malý horolezecký trénink, je ve znamení nových pocitů. Tedy kovové zabouchnutí dveří je ještě dobře známé, zní jak v předchůdci, následný rozhled po kabině je ale doslova šokem. Váháte, zda jste se nějakým zázrakem neteleportovali do S-Klasse, tak je nový G-Wagen uvnitř luxusní!

Jasně, luxus poskytovala i minulá generace géčka (v osobní, „nepracovní“ verzi), avšak účelně navržený interiér dával stále najevo původně zcela jiné určení. To v nejnovějším géčku si pracovní interiér snad ani nepředstavíte. Základní koncepce je sice podobná (stále je její vrchol vlastně vodorovný a nechybí tu masivní madlo před spolujezdcem). Před sebou máte dvě obří obrazovky s úhlopříčkou 12,3 palce jak v S-Klasse a všude okolo vás obklopují ty nejvybranější materiály. Nechybí tu ani analogový ciferník hodin, byť kvůli svému umístění ve spodní části středového panelu není zrovna na očích.

Na zadních sedadlech si všimnete více prostoru než dosud. Šířka v úrovni loktů podle našeho měření mezigeneračně narostla ze 147 centimetrů na 154 cm, více místa je i před koleny, čemuž pomáhá i vykrojení zadní části předních sedadel. Přehršel místa tu ale vzhledem k obřím rozměrům stále není, prostorový rám zkrátka zabere nějaké místo.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - Ada je zase tady
8. 3. 2018 16:37
zvenku
Vypadá to normálně - mnohem hůř než předchozí model a mnohem lépe, než model následující. ;-\ :no:
Avatar - 3_diamanty
7. 3. 2018 22:43
preco to ma tak hrozny kukuc
predosle Gecko pritom "xichtom" posobilo normalne ... tu to ale posobi akosi divne ten face.... neladi mi ani ta ovalna mriezkovana maska .... ako auto ako celok je fajn a v podstate sa mi paci... ale ten kukuc mohol byt krajsi.... no nic
7. 3. 2018 22:19
Re: Zadek, boky, interiér
Asi všechno bude "lepší" a dá se překousnout možná i ten inovovaný předek. Já jsem stále zklamaný z těch pantů dveří tvrdošíjně stále venku z auta. Že to vypadá v roce 2018 blbě, vem čert. Ale po čase kolem nich běhat s volejničkou u auta za x xxx xxx Kč ?........nechápu. ;-\
(Vlastní zkušenost.)
7. 3. 2018 22:12
Re: Zadek, boky, interiér
Neviem ale mne tie obrovske displeje nejako k tomu Gecku nepasuju. Inak exterier je velmi pekny a som rad ze do neho velmi nezasahovali
Avatar - Korendir
7. 3. 2018 19:33
Zadek, boky, interiér
vše OK, kromě předku. Tím, že to trochu zakulatili, to ztratilo tu drsnost. Ale vím, že je těžký nějak posunovat klasiku.