Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018: Volvo V60 poprvé naživo. Emotivní kombík s pořádnou porcí vnitřního prostoru

Stanislav Kolman
Diskuze (11)
Není žádným překvapením, že je Volvo V60 hlavní hvězdou stánku švédské automobilky. V Ženevě jsme jej měli možnost poprvé pečlivě prozkoumat.

Automobilka Volvo ukázala kombi V60 krátce před Ženevou. Nejprve nás vábila emotivním videem, posléze auto odhalila zcela včetně technických specifikací. Příležitost k prvnímu osobnímu setkání jsme však dostali až nyní na ženevském autosalonu.

První dojmy jsou veskrze pozitivní, Volvo vlastně kráčí vstříc designové filosofii, kterou nastolily již předchozí modely. Přídi dominuje výrazná maska s emblémem automobilky, vůz ze všech stran působí reprezentativně a dynamicky. Nejvýraznějším prvkem zadních partií jsou světlomety rozrostlé od vrchního spoileru až do víka zavazadelníku. Osobně bych asi preferoval decentnější řešení, ale to už je věc vkusu.

Kombík se může pochlubit relativně nízkou stavbou, což však nemá negativní dopad na prostornost uvnitř. Vzadu mi se 176 centimetry výšky zůstala ještě luxusní rezerva před koleny i nad hlavou, i když byl exemplář vybaven panoramatickým střešním oknem.

Nejde navíc o typickou zadní lavici, sedačky jsou tu příjemně tvarované, což jízdnímu komfortu jen a jen pomůže. Tvarem je však druhá řada vhodná spíše pro dva cestující. Nejen kvůli tvarování sedadel, ale i poměrně robustnímu středovému tunelu. Kaňkou na jinak prostorném autě je snad jen horší vysedání ze zadní řady, kde vás značně omezuje úzký nástupní prostor.

Uvnitř máte na výběr několik barev a materiálů. Volvo ukázalo interiér ve zcela světlém provedení. Je to líbivé řešení, ale na koberečcích a zavazadelníku bude každodenní používání znát co nevidět. Řešením tak může být jiná varianta s černými koberečky, která má navíc sedačky s hezkým látkovým vzorem.

Vpředu je rukopis automobilky patrný na první pohled. Palubní deska dostala vertikálně uložené výdechy topení, mezi kterými je ukotvena obrazovka infotainmentu. Nastavovat přes něj budete drtivou většinu funkcí, bohužel včetně teploty. V kapličce před volantem nalezneme digitální budíky, které doprovází palubovka s pěkným dřevěným dekorem. Hlavně se ale posádka vpředu posadí do výrazně tvarovaných sedaček s bočním vedením, které vás v zatáčkách podrží i při ostřejším průjezdu.

Švédská automobilka ukázala na ženevském výstavišti i plug-in hybridní varianty s kabelem do zásuvky, otvor pro napájení nalezneme na levém předním blatníku. Připomeňme, že Volvo už poodhalilo český ceník auta, nejlevněji jej aktuálně pořídíte s předokolkou a dvoulitrem D4 ve výbavě Momentum za 1.109.900 Kč.

Volvo V60 – technická data a české ceny
ModelT6 AWDD4 FWDD3 FWDT6 Twin Engine AWDT8 Twin Engine AWD
Pohon4x44x24x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]19691969196919691969
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]228/5700140/4250110/3750186/5500223/6000
Točivý moment [N.m/min]400/2200-5100400/1750-2500320/1750-3000350/1700-5000400/2200-4800
Převodovka8A6M (8A)6M (8A)8A8A
Max. rychlost [km/h]250220 (220)205 (205)250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,87,9 (7,9)9,9 (9,9)4,84,8
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km]7,54,4 (4,5)4,3 (4,6)2,12,1
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km]8,15,1 (5,4)5,2 (5,4)??
Cena Momentum [Kč]1.314.9001.109.900???
Cena Inscription [Kč]1.399.9001.209.900???

Stanislav Kolman
Diskuze (11)
6. 3. 2018 16:29
Re: Podarene
V téhle třídě čtyřválce nevadí, pokud to nebudou prodávat za cenu prémie se šestiválcem. Nebavíme se tu o XC90.
Avatar - removed
6. 3. 2018 11:59
Re: Podarene
Subjektivně
Sic je ta zadní část opravdu poněkud divočejšího charakteru (myslím tím kompozici zadních svítilen a pátých dveří), patří tento kombík k tomu nejhezčímu v současné středotřídní produkci. Parádní design, velmi čistý a velmi funkční, promyšlená konstrukce, zajímavé řešení podvozku (věřím, že Cross Country přijde na podvozkové části s něčím podobným, jako větší brácha V90) Nářky na čtyřválce v této kategorii již nebudou relevantní… nuže, krásně jsem si zabychařil. Ale abych trochu zchladil své nadšení… opět primárně dotykáč… já vím, že trend, který nezná hranic… ale čeho je moc, toho je příliš.
Avatar - iudex
6. 3. 2018 11:47
Re: Podarene
V strednej triede už absencia väčších motorov reálne vadiť nebude, na rozdiel od vyššej strednej (S90) či veľkého SUV (XC90). Žiaden mainstreamová stredná už nemá viac, ako štvorvalec (ak nerátam Stinger) a 310 koní nebude postačovať len málokomu. Vadiť to bude iba z imidžového hľadiska, keď sa bude chcieť Volvo porovnať s nemeckou prémiou, kde sú dostať 6- i 8-valce; tam Volvo nemá čím konkurovať.
Avatar - Bubáq
6. 3. 2018 11:27
Re: Dobrý den, pane Kolmane
Díky všem!
Myslím, že ho chci....
6. 3. 2018 11:06
Re: Dobrý den, pane Kolmane
Nic:)