Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Aston Martin V8 Vantage

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 1. 3. 2005 • 21:38
19
68
Zobrazit náhledy (19)
Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage
Sestoupit o segment níže se konečně definitivně rozhodl i dosud neotřesitelně high-endový britský výrobce

Pořádná rovnováha spočívá minimálně na třech bodech - toto zlaté pravidlo si v poslední době berou k srdci i automobiloví výrobci a všichni, včetně těch opravdu špičkových, se nyní snaží mít v programu minimálně tři výrobní řady. Nyní tedy přišel na řadu i Aston Martin, jemuž se pod ochrannými křídly PAG zatím daří výtečně.

Baby Aston, poprvé představený jako koncept na detroitském autosalonu, vzbudil v okamžiku svého prvního veřejného představení kromě nadšení i vášnivé dohady, které definitivně ukončila až dnešní oficiální premiéra low-endového modelu Vantage, nejmenšího v dosavadní historii automobilky. Dvoumístné kupé totiž měří na délku pouze 4,38 m a představuje prakticky věrné zmenšení linií svých sourozenců. Narodil se tedy další úchvatný sportovní automobil, i když mu tentokrát pod kapotou nevrní dvanáct, nýbrž pouze osm válců.

Karoserie sestává z relativně malého množství přesných hliníkových odlitků a výlisků, spojených lepením a nýtováním, což umožnily bohaté zkušenosti s hliníkovými auty uvnitř PAG. Vybrané kusy jsou magnesiové, bylo tedy dosaženo velmi nízké hmotnosti a příkladné tuhosti. Celohliníkový osmiválec se suchou skříní 4,3 L pochází z vlastního vývoje Aston Martinu, v žádném případě se tedy nejedná o další koncernový motor, jak zdůrazňují zástupci automobilky. Montován je přímo v továrně vyškolenými motoráři, společně se špičkovými dvanáctiválci. Čtyřventilový rozvod DOHC a variabilní časování sacích ventilů, společně s precizní konstrukcí, navrženou pro odolávání vysoké zátěži, dává ovoce v podobě 279 kW/7000 ot. a 410 Nm/5000 Nm; nudou za volantem tedy rozhodně trpět nebudete. Hliníková centrální nosná roura skrývá karbonový kardanový hřídel a společně vedou k šestistupňové ručně řazené převodovce, uložené u zadní nápravy. Výsledkem je rozložení hmotnosti 49:51 a velmi kvalitní jízdní vlastnosti.



Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Témata
1. 3. 2005 23:19
Re: GTI proč ???
Jo. Amen.
1. 3. 2005 19:52
Re: PAKÁRNA
Jasně. Má.
1. 3. 2005 18:01
Re: PAKÁRNA
Jdu na to
1. 3. 2005 17:48
PAKÁRNA
Tak astone, to se ti povedlo. Já už se bál, že v týhle pakárně, kdy jeden neví jestli mluví s chlapem nebo se 4 procentnim vyšokovaným hošanem, kdy jen za přednost ve dveřích ti hrozí žaloba za sexharašení, kdy se máš strach opalovat, aby si to někdo nevyložil jako diskriminaci rasy, přijdeš ty. Stojíš, lehce ležérně a dáváš kolem sebe najevo, že máš na dost a že to víš. Já vím, že máš na dost. Na hodně dost. Uklidňuje mě tvá tichá síla, tvá vyrovnanost, tvá lehká nadrzlost, tvůj nadhled. Tomuhle, Astone, tomuhle se říká hozená rukavice. Hošani, zapomeňte na kalhoty do zvonu. Tohle chce nejmín Ray ban. A jelenicový rukavice do odkládací schránky. Dík Astone.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku