Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Hyundai Matrix – nová matice korejská

Václav Pavlečka
Diskuze (40)
Vedle velkých automobilových premiér se bez většího rozruchu na ženevské autoshow představil faceliftovaný Hyundai Matrix. Inovace se týkají především vnějšího vzhledu.

Designové osvěžení

Korejská automobilka se při faceliftu svého kompaktního MPV soustředila mimo jiné na určité sjednocení jeho vnější vizáže s ostatními modely. To je patrné především v přední části vozu. Nový přední nárazník, odlišná maska a přepracovaný přední spoiler dávají vozu oblejší vzezření, než měl jeho poněkud stroze působící předchůdce.

Zezadu je rozdíl mezi původní a faceliftovanou verzí na první pohled méně zřetelný. Hyundai změnil pouze design nárazníku, do kterého umístil mlhové světlomety. Co se týče výběru barev, nabídka vzrostla ze čtyř na devět barev. Novými barvami jsou Bronze Gray, Velvet Red, Continental Silver, Indigo Blue a Extreme Blue. V nabídce jsou také původní barvy Nobel White, Ebony Black, Gold Beige a Celadon Blue.

Zevnitř jsou opět změny kosmetického charakteru. Odlišné je jen čalounění, nyní dostupné v šedé, červené a modré barvě.

Ani pod kapotou se zásadních změn nedočkáme. Nabídka je tvořena třemi motory. Dva z nich jsou benzinové agregáty. Menší z nich o zdvihovém objemu 1,6 l dosahuje maximálního výkonu 76 kW při 5800 ot/min. Druhým zážehovým motorem v nabídce je 1,8litrový čtyřválec. Jeho maximální výkon je 90 kW při 6000 ot/min. Trojici uzavírá vznětový čtyřválcový motor CRDi VTG o zdvihovém objemu 1,5 l a maximálním výkonu 75 kW při 4000 ot/min. Agregát je vybaven proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla a technologií vstřikování common rail.

Václav Pavlečka
Diskuze (40)
10. 3. 2008 03:29
Re: hnus
Diferenciace neznamená, že se něco zásadně odlišuje, ale že je to jako odlišné vnímáno trhem. Nejobvyklejší cesta vede přes externí design a jeho marketingovou prezentaci. Technické diferencování má u koncernů dost přísné racionální ekonomické meze. Viz koncern VW.
8. 3. 2008 21:27
Re: hnus
Design Hyundaie bude ještě nějakou dobu na diskusi. Tobě se líbí krátká epizoda, ve které se Hyundai počátkem tisíciletí chytil německého konzervativního designu tehdejší éry, někomu jinému se zase budou líbit jejich americké námluvy. Jisté je, že značka teď prochází obdobím sjednocování image brandu a pilování jeho identity. Není to bez odřenin a kotrmelců. Já za cennější pokládám to, že pro sebe i Kiu udělali mílové kroky v technice a obecné kvalitě, tedy k důvěryhodnosti, bez toho by jim sebelíp střižený plech nebyl nic platný. Dovolím si předpovědět, že do 3 let bude mít Huyndai i design vyřešený aspoň natolik jako Toyota - sem tam někdo remcá, ale prodejům to nebrání ani trochu. Pokračovat bude diferenciace Kie a Huyndaie - orientace na různé trhy a různé skupiny zákazníků - a je docela možné, že si tudíž mezi sebou budou své zákazníky přesouvat. Kdoví, třeba si zrovna ty příště koupíš Kiu...
8. 3. 2008 16:39
Re: No konečně
Roomster predsa nieje konkurencia Kanga...Kangoo vlastne nema nič navrch oproti roomsteru...práve naopak...čo sa týka nového Renaultu Kangoo neviem ako je to s kvalitou,ale sučasne Kangoo je na tom mizerne,naopak roomster je kvalitny + kango je dodavka ,roomster je MPVčko
Avatar - Pjenkava
8. 3. 2008 12:39
Re: FUJ
Ano, fuj. Všechny Hyundaie jsou FUJ! Nejhnustější auta!!! 8-s
Avatar - pumpkin
8. 3. 2008 08:40
ach jaj...
Matrix bol podľa mňa celkom zaujímavé auto (na svoju dobu). Veď karoséria sa pýšila nápisom Pininfarina a ten skok zadného okna mal svoje čaro...Toto tu teda 3. výraznejší facelift mi príde otrasný. A že sa to značke vôbec oplatí...Aspoň že tam už nieje nápis Pininfarina, s tým by som sa nezmiril >:-[] :no: