Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Infiniti G, FX, EX - první dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (68)
Infiniti vstupuje na evropský trh, a tak nás pochopitelně zajímá, jak je na tom ve srovnání s etablovanou evropskou a potažmo i japonskou prémiovou konkurencí.

Infiniti se bude profilovat jako značka zaměřená na sportovní luxus. Po bližším prozkoumání modelů, které si automobilka s sebou do Ženevy přivezla předpokládáme, že by se relativně rychle mohla dotáhnout na úroveň Lexusu, vše ale bude záležet hlavně na marketingu a cenové politice značky, která se podle svých slov rozhodně nechce podbízet i za cenu ztrát v prvních letech působení v Evropě. Kvalitou použitých materiálů a finálním zpracováním vozů totiž za svým krajanem rozhodně nezaostává.

Exteriér je šit na míru americkému trhu, a tak možná nebude některým evropským zákazníkům vyhovovat. Jiným se ale zase naopak jistá neokoukanost a svérázný design zalíbí, takže jeho hodnocení nechme na později, až budeme mít v ruce relevantní prodejní údaje.

Interiér všech modelů je velmi kvalitní a svým pojetím podobný tomu v Lexusu, Infiniti má ale své nezaměnitelné linky a křivky, navíc se nám zdálo, že použité materiály jsou o chloupek lepší nežli u jeho japonského rivala. V přímém porovnání s evropskými ostřílenými matadory prémiového segmentu nedopadá Infiniti vůbec špatně, s trochou nadsázky lze jeho interiéry přirovnat ke koláži interiérů Lexusu a Audi. A protože ani jedna z těchto automobilek se za svá díla určitě nemusí stydět je nasnadě, že i Infiniti zpracováním, materiály i funkčností svých interiérů do prémiového segmentu bez potíží zcela zapadá.

I tak nám ale padla do oka potenciální problémová partie a tou je navigace. Ovládání navigace pomocí malých tlačítek v růžici, umístěné pod obrazovkou na vrchu palubní desky, totiž nebude při jízdě po našich silnicích asi zrovna řidičova oblíbená činnost.

Zavazadlový prostor není hlavní zbraní ani jednoho z modelů. U G37 Coupé se jeho objem počítá na golfové bagy (ty se do něj vejdou dva). Ani v EX, kde by člověk čekal již poněkud větší prostor pro náklad, není v kufru místa nazbyt a v tomto ohledu za Evropany jasně zaostává.

Světovou premiéru si na ženevském autosalonu odbylo omlazené velké SUV FX, přímý konkurent vozů Volvo XC90 či BMW X5.

FX je opravdovou vlajkovou lodí pro Evropu, agresivněji tvarovaná příď ještě podtrhuje majestátný vzhled tohoto vozu. Uvnitř je místa dost pro kohokoliv, kdo se rozhodne posadit a zapadne do nadýchaných, měkkých, přitom však tělo dobře držících sedadel. Materiály i zpracování je na naprostém vrcholu, co lze dnes v prémiovém segmentu vidět. Některá tlačítka by ale mohla být větší a mohlo by jich celkově být méně, palubní deska by tak byla o mnoho přehlednější.

Nastupování i vystupování je pohodlné, o boční prahy se ale lidé s nižší postavou často zašpiní. Zavazadlový prostor, ukrytý za těžkým víkem pátých dveří, je překvapivě v podstatě stejně velký (resp. malý) jako u menšího EX, jeho nakládací hrana je v rovině s podlahou, leží ale relativně vysoko.

Aleš Jungmann
Diskuze (68)
Avatar - T613
9. 3. 2008 18:35
Re: vsehochut z Japonska
detailisto ;-)
9. 3. 2008 14:40
Re: J.A.P.R.
Neproda a to je dobre.
9. 3. 2008 14:37
Re: vsehochut z Japonska
neni to majitel, majitelem je TOYOTA CZ
9. 3. 2008 14:36
Re: vsehochut z Japonska
Kdyby to tak bylo, proc by delal rozhovor pro cely svet ktery se tocil kolem rozvodu z LEXUSE a ne z toho tveho Bentley??
Avatar - T613
9. 3. 2008 14:25
Re: on je zato zaplaceny od toyoty :)
Nebo ty moc růžově. Domluvíme se.. Za pět set let se vysypeme z urny a zeptáme se historiků kdo měl pravdu ;-)