Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Opel Mokka poprvé na vlastní oči

David Bureš
Diskuze (5)
Opel v Ženevě prezentuje malý crossover postavený na základech Corsy. Svým vzhledem má však Mokka blíže Merivě než Corse.

Opel na svém stánku ukázal Mokku ve třech barvách karoserie – černém, červeném a bílém, v kávovém laku, který by měl k názvu auta nejblíže, automobilka tento crossover neprezentuje. Zatímco v černé Mokka vypadá velice elegantně, v bílé naopak působí laciným dojmem.

Karoserie je bohatě oplastována ve stylu Scoutů či Allroadů, plastové části působí bytelným dojmem. Mokka se tak určitě bude moci vydat do lehčího terénu, kde by neměla přijít k nějaké úhoně.

Příď automobilu je ve stylu ostatních současných Opelů, v masce chladiče je použit tlustý chromovaný pás, podobně jako u Merivy. Právě Merivě má nový Opel ze všech modelů této značky nejblíže, celkově by se dalo říct, že Mokka je vlastně terénní verzí Merivy. Vždyť oba automobily jsou stejně dlouhé. S Merivou se také shoduje tvar předních světlometů, u nichž se však u Mokky nachází imitace malých chladicích otvorů.

Střešní ližiny jsou elegantně zakomponovány do střechy auta, kolem nich je použit plastový pás chránicí střechu před poškrábáním. Zadní okno je protaženo až do boku vozu, stejně tak koncové svítilny.

Také uvnitř najdeme podobu s Merivou, oba modely mají totiž stejný středový panel, na tom v novém Opelu je však použito více chromovaných prvků. Po stranách vnitřku jsou v Merivě umístěné kulaté otvory ventilace, zatímco v novém crossoveru lichoběžníkové. Přední sedačky mají slušné boční vedení, které dobře podrží v zatáčkách.

Atypicky tvarována je ruční brzda, která se svým tvarem podobá číslici sedm. Před spolujezdcem se nachází dvě odkládací schránky, ta horní tak připomíná tu z Volkswagenu Brouk.

S ohledem na vyšší stavbu karoserie je uvnitř dostatek místa nad hlavou, zadní lavice je však relativně úzká, je tu také málo místa v oblasti kolenou. Děti se sem však vejdou bez větších problémů.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný, je 63 centimetrů dlouhý, 100 cm široký a pod zadní plato je 49 cm vysoký. U podběhů se pak nachází další odkládací prostory.

Opel Mokka by se u dealerů měl objevit někdy na konci tohoto roku.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - Bubáq
6. 3. 2012 16:43
Jedno řešení mi u Opelu vadí...
... a to řešení krytu palubního počítače/displaye navigace. Vypadá jako z jiné planety, vůbec se nehodí k elegantnímu zbytku přístrojové desky. Opelovi designeři by měli vyvinout větší úsilí přesně v tomto místě interiéru... Taková maličkost, a může pokazit dojem z celkového řešení.
Avatar - Hombre_71
6. 3. 2012 16:22
Krasaveček
jen se trochu bojím ceny. Opel se u nás nikdy nenabízí moc lacino.
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2012 12:28
Ale jo
Nevypadá to špatně.
Avatar - Bubáq
6. 3. 2012 12:12
Velmi vydařený vůz!
Je dobře, že Mokku nepojal Opel jako levné auto (i když by k tomu výroba v Koreji sváděla). Interiér dělá velmi dobrý dojem, jak je u posledních Opelů zvykem. Zvenku vypadá také hodně atraktivně, prostě se mi líbí. A hodně! :yes:
Avatar - Choochoo
6. 3. 2012 12:12
Mokka
Predek na titulni fotce jak z medaka, kufr dlouhy 63 cm a deti snad budou mit dost prostoru pro nohy ;-\ Za moc to teda nestoji :no: Ikdyz co bych vlastne chtel udelat z corsy, ze? Za 250 by to asi slo ;-)