Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Šéf Subaru pro AUTO.CZ o novém turbodieselu!

Ženeva živě: Šéf Subaru pro AUTO.CZ o novém turbodieselu!

Ženeva živě: Šéf Subaru pro AUTO.CZ o novém turbodieselu! Zdroj: acz

Diskuze (228)
Oficiální prezentace nám nestačila a na "tiskové konferenci" v Ženevě se otázky nekladou. Požádali jsme tedy prezidenta Fuji Heavy Industries o upřesňující odpovědi přímo na odchdu z expozice. Ochranka a tlumočník šíleli, pan Takenaka byl ale vstřícný.

Fakt, že Subaru připravuje vlastní turbodieselový motor, je v odborných kruzích dostatečně známý. Na prezentaci v Ženevě automobilka potvrdila, že ukončila fázi výzkumu a začíná vlastní vývoj.

O další upřesnění jsme tedy po prezentaci požádali přímo pana Kyoji Takenaka, prezidenta Fuji Heavy Industries, tedy koncernu, do kterého Subaru spadá.

AUTO.CZ:

Mluvíte o ukončeném výzkumu a prvních fázích vývoje. V jakém čase se dočkáme nového motoru a ve kterých modelech?

Kyoji Takenaka: Pokud jde o čas, je velmi důležité, že padlo rozhodnutí o tom, že půjde skutečně o plochý turbodiesel s protiběžnými písty - vybrali jsme si tedy originální cestu, věrnou tradici motorů Subaru. Nyní řešíme konkrétní technická specifika, které tato konstrukce přináší. Věřím, že přibližně do roka budeme podstatně dál a během dalších let budeme nový motor zavádět postupně ve všech našich modelech.

AUTO.CZ:

Můžete potvrdit, že půjde o čtyřválec o obsahu 2,2 litru?

Kyoji Takenaka:

To bych prozrazoval příliš mnoho, ale když chceme výrazněji proniknout na evropský TRH SUV, bez podobného motoru to nepůjde.

AUTO.CZ:

Který model bude s novým turbodieselem představen nejdříve?

Kyoji Takenaka:

Tento motor bude skvělý v našich crossoverech SUV.

AUTO.CZ:

Takže napřed Tribeca, Forester nebo úplně nový model?

Kyoji Takenaka:

Nechte se překvapit.

Přihlédneme-li k japonské "ochotě" cokoli komentovat, jsme rádi, že máme potvrzeny alespoň ty informace, které porůznu už dva roky kolují neoficiálně.

Posouzení konkrétnosti autentických odpovědí necháváme na laskavém čtenáři.

Vstoupit do diskuze (228)