Ženeva živě: Toyota iQ v sériové verzi, prodej ještě letos
Toyota iQ se velikostně zařadí pod kolínské Aygo. S délkou těsně pod 3 metry (2985 mm) je zatím jeho jediným konkurentem Smart ForTwo. S celkovou délkou kontrastuje rozvor přesně 2 metry a velká 16palcová kola, což znamená minimální převisy.
Při návrhu auta bylo použito několik prostorově úsporných řešení. Plochá palivová nádrž se nachází v podlaze. Nová konstrukce diferenciálu umožňuje posunout přední kola co nejvíce dopředu – proti řešení použitému v Yarisu se podle Toyoty prostor pro cestující prodloužil o 10 cm. Podobný účel má zmenšený kompresor klimatizace a jednotka topení i převodka řízení umístěná v motorovém prostoru výš než je obvyklé.
Uvnitř vozu se díky asymetrickému designu palubní desky ve dvou řadách sedadel usadí tři dospělí a jedno dítě. Navíc středová konzola ve tvaru písmene V se směrem dolů zužuje. Opěradla předních sedadel mají tloušťku pouze 40 mm, což opět přispívá k většímu vnitřnímu prostoru.
Výroba iQ se rozeběhne na konci tohoto roku, příští rok by se mělo vyrobit 100 tisíc kusů. V nabídce budou dva blíže nespecifikované benzinové motory (chybět zřejmě nebude tříválec 1,0 12V z Ayga a Yarise) a jeden turbodiesel. Díky nízké hmotnosti a aerodynamickému tvaru by se měly emise CO2 pohybovat kolem 100 g/km.
Toyota očekává zisk pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.