Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženevský autosalon 2019: Volkswagen ID. Buggy vzpomíná na šedesátá léta

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 5. 3. 2019
31
Zobrazit náhledy (31)
Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy
Rodinka řady ID. se v Ženevě rozrůstá o buginu vhodnou nejen na pláž, ale i do města. Ano, je elektrická a možná nezůstane pouze u konceptu...

Volkswagen v Ženevě vzpomíná na všechny plážové buginy ze šedesátých let minulého věku. Jejich domovem byla Kalifornie, teprve odsud se rozšířily do celého světa. A techniku představoval vždy vzadu umístěný vzduchem chlazený plochý čtyřválec z Brouka. Vlastně se jednalo o celý podvozek včetně motoru a převodovky, na který byla namontována jiná, povětšinou lehká laminátová karoserie. Vždyť i samotný název „buggy“ je od něj odvozen. Na západě USA mu totiž neříkali Beetle, ale Bug. Za tvůrce plážových bugin je všeobecně považován Bruce Meyers. Ten si však svůj Meyers Manx zapomněl patentovat a záhy se vyrojily všemožné kopie...

Jenže novinka od VW s názvem ID. Bug je, jak móda velí, elektrická, takže charakteristické bublání se nekoná. Její základ tvoří modulární platforma MEB. I tak ale vzdává hold kultovním vozidlům.

Elektromotor o výkonu 150 kW je totiž umístěn v zádi. Ovšem pozor, v přídi najdeme další, takže ID. Buggy je čtyřkolkou bez mechanické vazby. Lithium-iontové baterie našly svoje místo v podlaze.

Jasně zelenému (jak jinak?) autu samozřejmě chybí dveře, ale lehkou plátěnou stříšku dostalo. Nepotřebuje ani boční okna, ty ostatně neměly ani originály, jen masivní dvojitý rám za dvojicí sedadel. Kdyby se náhodou na nějaké té duně převrátilo. Volkswagen se také zmiňuje o tom, že lze snadno přidat dozadu další dvě sedačky. Materiály uvnitř jsou vodě odolné.

Jednoduchá karoserie vyrobená ze směsi hliníku, oceli a plastu je samonosná. Jenže od platformy MEB ji lze snadno oddělit, takže zde bliká signál pro malé nezávislé výrobce, kteří by na šasi chtěli postavit vlastní kreace. Že by byl Volkswagen tak hodný a nabídl jim složitě a draze vyvíjenou techniku? Vždyť přece už na začátku roku oznámil, že ji nabídne klidně i konkurenci, když bude mít zájem.

Teď jen ještě aby se našli i nějací zákazníci, elektromobily jsou zatím příliš drahé... Pravda, ID. Buggy představuje auto pro radost, takže v jejím případě nikdo nějaký dojezd řešit nebude.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor