Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženevský autosalon by se v roce 2021 mohl přece jen konat. Ale v netradičním formátu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Fotogalerie z prvního dne. Je to tu nějaké chudé...
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
193 Fotogalerie

Ženevu 2020 zrušila pandemie koronaviru, nadcházející ročník zase finanční problémy organizátorů výstavy. Nakonec by se ale výstava v Ženevě mohla v roce 2021 přece jen konat.

Na rok 2020 v automobilovém světě možná jednou budeme vzpomínat jako rok konce tradičních autosalonů. Kvůli pandemii koronaviru byli organizátoři nuceni zrušit letošní ročníky renomovaných autoshow v Detroitu, New Yorku, Los Angeles i Paříži. Trend smutně zahájil ženevský autosalon, který byl kvůli šíření nemoci covid-19 zrušen jen několik dnů před svým zahájením. Ohrozilo to navíc i jeho další budoucnost.

Pořadatelé ženevské autoshow totiž v červnu oznámili, že slavný autosalon na výstavišti Palexpo se nebude konat ani v roce 2021. Důvodem jsou jednak finanční trable pořadatelů, jednak fakt, že ani automobilky nemají valný zájem o účast. Raději preferují se zúčastnit ženevského autosalonu až v roce 2022.

Přesto se zdá, že by se automobilová výstava v Ženevě mohla v roce 2021 přece jen konat. Organizátoři totiž i přes zrušení příštího ročníku pracují na alternativních možnostech, jak automobilovou výstavu v Palexpu pro rok 2021 zachránit. A podle zákulisních zpráv se rýsuje jedna reálná možnost.

Ženevský autosalon 2021 by se podle těchto plánů v Palexpu opravdu konal, ale v pozměněném formátu než dnes. Místo zhruba dvoutýdenní mezinárodní show by se z autosalonu stala jen třídenní akce s tím, že by nebyla určena pro širokou veřejnost, ale výhradně pro novináře a pozvané hosty.

Výstava by se nadále konala na výstavišti Palexpo a kombinovala by reálné prezentace s virtuálními. Samozřejmostí by pak bylo streamování jednotlivých tiskových konferencí. Organizátoři vycházejí z toho, že i přes zrušení letošní výstavy bylo množství novinek přesto prezentováno v původním termínu, jen ne naživo, ale virtuálně.

„Toto přechodné období pro nás představuje příležitost znovu objevit naši profesi, rozvinout naší událost a vytvořit nové platformy pro setkávání osobně i virtuálně,“ komentují nový formát organizátoři v brožuře, kterou měl možnost si prohlédnout server Automotive News Europe, sledující dění v automobilovém průmyslu.

Pořadatelé organizátorům nabízí různé možnosti prezentace. Ta základní za 150.000 švýcarských franků (cca 3,8 milionu korun) zahrnuje stánek pro prezentaci jednoho automobilu s místem až pro deset hostů nebo LED televizí. Dražší možnosti pak zvětšují prezentační prostor až pro čtyři auta s místem až pro 100 hostů.

Přestože plán konání ženevského autosalonu v roce 2021 v pozměněném formátu působí zajímavě, zatím jeho realizaci ohrožují dva zásadní problémy. Jednak by akci v době šíření koronaviru musely schválit místní hygienické úřady, hlavně by ale vůbec nový formát musel nějaké vystavovatelé přilákat. Zatím totiž údajně žádní zájemci o tuto výstavu nejsou. A v nejisté době, kdy čísla nakažených nejen u nás opět rostou, je pak otázkou, jestli se v následujících měsících vůbec nějací najdou.