Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zetor a Deutz se pouští do spolupráce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Brněnská firma Zetor Tractors a.s. uzavřela dohodou o spolupráci s německou společností Deutz AG, jejíž vznětové agregáty rozšíří stávající nabídku motorů značky Zetor.

Pohonné jednotky výrobce z Kolína nad Rýnem doplní motory domácí značky, převážně v modelových řadách traktorů, jejichž představení plánuje společnost Zetor Tractors a.s. v roce 2016 a následujících letech.

Deutz AG uvádí, že pro traktory Zetor mají být využívány především motory modelových řad TCD 2,9 L4 a TCD 6,1 L6. V prvním případě se jedná o vznětové čtyřválce s výkony od 45 do 77 kW, zatímco ve druhé řadě jsou šestiválec s výkony od 120 do 211 kW. Motory německé značky tak budou využity v traktorech nižších i vyšších výkonových kategorií.

Motory Deutz nabízejí moderní koncepci se systémem vstřikování Common Rail. Vybavené jsou emisním systémem DVERT (Deutz Variable Emission Reduction Technology). Elektronicky řízené vstřikování motoru umožňuje pomocí CAN Bus sběrnice komunikaci s ostatními komponenty traktoru, a tím přispívá k vyššímu uživatelského komfortu.

Pro uživatele patří k výhodám, jak nízká hlučnost, tak i bezúdržbové řešení s dlouhou životností. K hlavním benefitům motorů Deutz ve výkonu nad rámec stávající nabídky značky Zetor patří výkonové parametry, například strmý nárůst kroutícího momentu zejména v nízkých otáčkách. Příznivá je rovněž spotřeba paliva.

David Kollhammer, ředitel Technického úseku Zetor Tractors a.s., ke spolupráci dodal, že tento krok brněnskému výrobci umožňuje plně se soustředit na vývoj nových modelů traktorů jako celků.

Spuštěním spolupráce s Deutz AG usiluje společnost Zetor Tractors a.s. o posílení pozice na mezinárodním trhu a zvýšení spokojenosti ze strany zákazníka. Zároveň ovšem nehodlá brněnská firma zanedbávat svůj vlastní vývoj.

Důkazem mohou být například motory Zetor, splňující emisní normu Stage IV pro motory traktorů o výkonu 55 až 127 kW. Ta vstoupila v platnost v letošním roce a v případě společnosti Zetor Tractors a.s. se týká přibližně dvou třetin její produkce.

Norma Stage IV je charakteristická velmi přísnými limity ohledně oxidů dusíku (NOx) o hodnotě 0,4 g/kWh. Pro jejich dosažení využívá Zetor kombinaci technologií aktivního filtru pevných částic a selektivní katalické redukce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Dzakobo
15. 12. 2014 16:55
Re: AT prevodovka v nizkonakladovom segmente
V mém okolí je hodně zemědělců, kteří by si rádi koupili Zetor, ale chtějí/potřebují AT. A to že je Z. nízko-nákladový je úplně irelevantní. Jak jsem vypozoroval, tak zemědělci jsou pěkní kolenovrti a kdyby Z. nabídl dobrou cenu, jen by se po traktorech zaprášilo, tomu věř. Třeba v ZD mají 3 značky traktorů, jsem přesvědčený, že to nemůže dělat dobrotu. Za mne bych kupoval vše od mlátiček až po větší traktory od MF a do sadů a pod. aplikací Zetory.

Fendt je nej, to ví každý (ale takový Quadtrac, tam se Fendík nechytá >:D ). Deutz je machr přes motory. Vyrábí obrovskou škálu motorů pro všechna použití, kdo jiný ti např. nabídne olejem chlazený motor?
15. 12. 2014 16:45
Re: AT prevodovka v nizkonakladovom segmente
A jaké máte praktické zkušenosti s motory Deutz, když je porovnáváte ?
15. 12. 2014 16:41
Bezúdržbový provoz
Vždy když si přečtu něco o bezúdržbovém provozu, trošku se mi z toho rosí záda.... ale byl bych moc rád, kdyby to Zetoru vyšlo a vše mu šlapalo na 1* ;-)
15. 12. 2014 15:07
AT prevodovka v nizkonakladovom segmente
pouzitelnu automaticku prevodovku u rozpoctovych traktorov typu Zetor, Ursus, Belarus zrejme nie je mozne cakat a pre vyuzitie, ktore tato kategoria strojov ma sa da prezit aj s manualom. Tu necakam do 7 rokov napravu cize prevodovku ktora by mohla dychat na krk "traktorovej premii".

PS: Dzakobo, tvoje tvrdenie ci su motory Deutz na spicke by asi vyvolalo medzi traktoristami riadny diskusny flame. Za mna z malych praktickych skusenosti s traktormi okolo 200 koni davam top - Case IH, John Deere a Fendt.
Avatar - hedvin
15. 12. 2014 11:25
Re: Motory OK, převodovky?
Jo tu převodovku by to chtělo, furt kvedlat klackem se moderním traktoristům nechce a 150 koní taky zázraky neudělá. Spíš jde asi o to že vyvíjet svoji automatickou převodovku asi stojí víc než můžou zaplatit tak to nechávají zatím tak