Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zimní pneumatiky 165/70 R14 a 205/55 R16: Bez výhrad jen 5 z 35

Svět motorů
Diskuze (101)
Čínské pláště v testu pneumatik tradičně propadají. V rozměru určeném pro octavie ovšem letos zklamal i značkový výrobek.

Uspět v přísných porovnávacích zkouškách pneumatik není nic snadného. Stejně jako v předchozích letech se o tom přesvědčili neznámí čínští výrobci i věhlasní světoví producenti.

Do velké míry se opakoval loňský scénář: nejlepší pláště dosáhly na celkovou známku 2. Je jich jen 5 z 35. Na jedničku neměl jediný. Na druhé straně se našlo i dost propadlíků. Vždy se tak stalo kvůli nepředvídatelnému chování pneumatik na mokru. Dílčí verdikt jim podrazil nohy a kvůli tomu už neměly šanci dosáhnout na celkovou lepší školní známku než pětku.

Vysvětlení tak ostrého hodnocení testovacích komisařů je nasnadě – i v zimním období se totiž mnohem častěji potkáte s vozovkou vlhkou než namrzlou nebo zasněženou. Právě chování na mokru je tudíž stěžejní disciplínou. Na vině je obvykle přílišná tvrdost směsi. Pneumatiky tak nemají dostatečnou přilnavost. Exemplárně to ukázaly pláště Mentor M200 - nejhorší ze všech pětatřiceti letos testovaných. Kvůli nepoddajné pryži přímo „zázračně“ odolávají opotřebení, zato nedrží na vlhku.

Na druhou stranu ani přílišný otěr na asfaltu automaticky neznamená, že pneumatika skvěle obstojí na kluzku. To je případ třeba Vredesteinu Snowtrac nebo Falkenu Eurowinter, které dosáhly shodně na trojku v obou sledovaných disciplínách. Naopak celkový vítěz testu plášťů 205/55 R16 obstál skvěle v obou. Evidentně je tedy možné vyrobit pneumatiky s vyváženými schopnostmi ve všech kategoriích – přestože odolnost vůči opotřebení a přilnavost na mokru podle požadavků ekologických štítků jdou vlastně proti sobě.

Německý a rakouský autoklub společně s partnery podrobí každoročně desítky plášťů metodice, jež byla roky pilovaná. Například se testuje už jen v noci kvůli stabilním tepelným podmínkám, jaké nelze přes den zajistit. Dále gumy pocházejí z běžné prodejní sítě, takže se nikdo z výrobců nemůže odvolávat na nerovné podmínky. A aby toho nebylo málo, testovací jezdci nakrouží na gumách před samotnými zkouškami stovky kilometrů, aby setřeli separační vrstvu a pneumatiky si „sedly“. Pro běžné motoristy to všechno znamená, že se na výsledky srovnávacích testů mohou opravdu spolehnout. Při koupi v obchodě by měly být důležitější než samotná cena výrobku.

Výsledky testu

Pneumatiky pro Škodu Octavia: 205/55 R16 91 H

V rozměru 205/55 R16 prošlo srovnáním 19 pneumatik. Najdete je nejen na Škodě Octavia II a III, ale také Fordu Mondeo nebo VW Passat. Propad plášťů Avon Ice Touring nás doslova šokoval – stejně jako jejich extra nízká cena v internetových obchodech: už od 1390 Kč. Ač jde o pláště zavedeného výrobce, evidentně mají potíže s přilnavostí na kluzkých površích. Zatímco na suchu dostaly známku 1,9, na ledu, sněhu a zejména mokru si nevedly vůbec dobře. S celkově nevyváženými výsledky tak soupeřily jen s výrobky na chvostu tabulky, jako je Toyo

a Kleber. Rozdíly jsou ovšem propastné – vždyť i tyto nepříliš dobře hodnocené pláště ve srovnání s nejlepšími dosáhly „jen“ na celkovou trojku. Přesně to ukazuje, jak jsou výsledky mezi známými značkami těsné. O verdiktu rozhodují desetiny známek. Vždyť mezi nejlepším a nejhorším, který ještě v hodnocení uspěl, je rozdíl jen 1,5 známky. I na předních příčkách se přitom najdou ekonomické alternativy. Třeba celkově čtvrtý Nokian WR D3 jsme našli v e-shopech už za 1650 Kč.

Pneumatiky pro Škodu Octavia: 205/55 R16 91 H
Pneu Sucho Mokro Sníh Led Opotřebení Celková známka Cena od (Kč)*
Continental ContiWinterContact TS850 1,9 2,0 1,9 2,5 1,5 2,0 2005
Yokohama W.drive V905 1,7 2,5 2,5 2,5 2,5 2,4 1990
Goodyear UltraGrip 9 2,7 2,1 1,9 2,5 2,5 2,7 1950
Nokian WR D3 2,1 2,9 1,9 2,5 2,5 2,9 1650
Bridgestone Blizzak LM001 2,1 2,4 2,0 3,0 2,0 3,0 2050
Falken Eurowinter HS449 2,1 2,7 2,6 2,4 3,0 3,0 1580
Vredestein Snowtrac 5 2,2 2,9 2,0 2,0 3,0 3,0 1403
Firestone Winterhawk 3 2,2 3,1 2,6 2,8 2,0 3,1 1750
Fulda Kristall Control HP 2,5 3,1 2,4 2,8 2,0 3,1 1880
Barum Polaris 3 3,2 2,9 1,9 2,5 2,5 3,2 1550
BF Goodrich g-Force Winter 2,3 3,2 2,5 2,5 1,5 3,2 1750
Michelin Alpin 5 3,2 2,0 1,9 2,2 2,5 3,2 2200
Sava eskimo hp 2,5 3,2 2,3 2,8 2,0 3,2 1605
Semperit Speed-Grip 2 3,2 2,4 1,9 2,3 2,5 3,2 1760
Kumho Wintercraft WP51 3,0 3,3 2,2 2,5 2,5 3,3 1720
Viking SnowTech II 3,3 2,9 2,0 2,0 2,5 3,3 1468
Kleber Krisalp HP2 2,5 3,4 2,5 2,8 1,5 3,4 1520
Toyo Snowprox S953 2,4 3,5 2,9 3,3 2,5 3,5 1592
Avon Ice Touring ST 1,9 4,8 3,2 3,3 2,5 4,8 1390
Orientační nejlevnější cena podle nabídky českých e-shopů

Pneumatiky pro Škodu Fabia: 165/70 R14 81 T

Autokluby letos otestovaly 16 plášťů v rozměru 165/70 R14. Hodí se na malé vozy typu Škody Fabia I. a II. generace, Seatu Ibiza nebo Opelu Corsa. V segmentu obutí pro „lidová auta“ se bohužel vždy najde dost propadlíků – výrobci totiž populisticky tlačí na nízkou cenu, ale zapomínají na kvalitu. Je to letos případ plášťů Aeolus, Linglong a Mentor. Pokud jste neslyšeli ani o jediném, raději je hned zapomeňte. Na mokru jsou totiž životu nebezpečné. Když už hledíte na nízkou cenu, sáhněte po dostupném plášti Matador. Sice s celkovou známkou 4 také neexceluje, ale aspoň z dálky

snese srovnání s nejlepšími. Ještě lépe Barum. Na špici se v aktuálním testu umístily pláště Goodyear, Michelin a Dunlop. Dosáhly na celkovou dvojku a nechaly za sebou překvapivě i výrobek Continental ContiWinter Contact TS 850, který přitom vyhrál test ve větším rozměru. Ač jinak bodoval, cenné známky ztratil na ledové vozovce. Domácí barumky ze stejného koncernu si odnesly celkovou trojku. Pro ekonomicky smýšlející řidiče tak nemusejí být špatnou volbou.

Pneumatiky pro Škodu Fabia: 165/70 R14 81 T
Pneu Sucho Mokro Sníh Led Opotřebení Celková známka Cena od (Kč)*
Goodyear UltraGrip 9 2,5 1,8 2,2 2,5 2,0 2,2 1390
Michelin Alpin A4 2,0 2,5 2,1 2,5 0,5 2,2 1530
Dunlop Winter Response 2 2,4 2,5 1,9 2,3 2,5 2,3 1440
Fulda Kristall Montero 3 2,2 2,6 2,0 2,5 2,0 2,6 1150
Bridgestone Blizzak LM001 2,1 2,7 1,9 2,7 1,5 2,7 1230
Continental ContiWinerContact TS850 2,0 1,9 1,9 2,7 1,5 2,7 1440
Falken Eurowinter HS449 2,1 2,7 2,7 2,3 2,5 2,7 1080
Uniroyal MS plus 77 2,8 2,5 2,1 2,9 2,0 2,9 1070
Pirelli Winter Snowcontrol S3 3,0 2,3 2,7 2,3 2,5 3,0 1260
Semperit Master-Grip 2 2,5 2,7 2,1 3,0 2,5 3,0 1020
Barum Polaris 3 2,3 3,1 2,5 2,7 2,0 3,1 900
Firestone Winterhawk 3 2,2 3,5 2,3 2,8 0,5 3,5 1120
Matador MP54 Sibir Snow 2,6 3,6 2,5 2,7 2,0 3,6 988
Aeolus Snowace AW02 3,5 5,5 2,3 2,8 2,0 5,5 850
Linglong Green-Max Winter HP 3,3 5,5 3,0 2,5 2,0 5,5 780
Mentor M200 2,7 5,5 3,5 3,0 0,5 5,5 922
* Orientační nejlevnější cena podle nabídky českých e-shopů
Hodnocení jako ve škole od 0,6 do 5,5
Výborný 0,6-1,5
Chvalitebný 1,6-2,5
Dobrý 2,6-3,5
Dostatečný 3,6-4,5
Nedostatečný 4,6-5,5
Svět motorů
Diskuze (101)
8. 11. 2020 20:30
Re: Nokian novinka
Zdravím, také jsem koukala na Nokiany. Konkrétně sem: https://www.pneu-***/pneumatiky/zimni-pneu/nokian - zajímalo by mě, zda máte se stránkami zkušenosti? Moc děkuji!
Avatar - DaewooMaster
20. 10. 2015 09:04
Re: Co třeba Sava či Debica?
Na prvním autě jsem "zdědil" BARUM BRAVURIS 205/60R15 91H (letní) a nikdy v životě předtím ani potom jsem od pneumatik neslyšel takový randál, takže za mě Barum raději ne.
Avatar - Jaros71
19. 10. 2015 13:31
Re: Co třeba Sava či Debica?
Za ty levné peníze dobrá volba..ale asi bych bral opět ty Barumy Polaris 3.
Avatar - Jaros71
19. 10. 2015 13:28
Re: Takhle by měly být stavěny i testy aut-
Je to blbost...MICHELIN propadly tzv. jen v Německu??

TEST je nějaký divný..nové Michelin A5 mají za opotřebení 2.5..BLBOST!
Michelin tradičně vyhrává všechny reálné testy co se týče minimálního opotřebení.
Pokud by dostal stejné známky za životnost jako Contíky , byl by první MICHELIN.
Což se soudruhům v Německu nehodí..že? ;-)

ROZHODNĚ NEJSOU NA ÚROVNI LEVNÝCH BARUMEK POLARIS 3..

>:-[]
Ty např. máme doma na ženině Corse ,a jsou za ty peníze fajn , ale na MIchelinech ve sněhu dojedu i do hor , na Barumech ne.. ;-) Nebo méně komfortně..prostě víc hrabou.
Avatar - Jaros71
19. 10. 2015 13:24
Re: Alpin a4
Skvělá A4, jezdím ji už 2 roky! :yes:

Navíc proti Contíkům na našem druhém autě má poloviční opotřebení!

TEST je nějaký divný..nové Michelin A5 mají za opotřebení 2.5..BLBOST!
Michelin tradičně vyhrává všechny reálné testy co se týče minimálního opotřebení.
Pokud by dostal stejné známky za životnost jako Contíky , byl by první MICHELIN.
Což se soudruhům v Německu nehodí..že? ;-)