Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zisk Daimleru vzrostl díky úspěchům CLA a třídy S

David Bureš
Diskuze (9)
Sázka Mercedes-Benzu na nové modely táhne koncern Daimler. Loni mu rostly prodeje i zisk.

Německému koncernu Daimler se daří. Loni zaznamenal rekordní prodeje, nyní oznamuje, že jeho zisk (před zdaněním a před úroky) ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku meziročně vzrostl o výrazných 45 procent na 2,53 miliardy eur (cca 70 miliard korun). Tržby koncernu pak v tomto období vzrostly o 7,6 procenta na 32,1 miliardy eur (asi 883 miliard korun).

Čistý zisk sice za poslední čtvrtletí klesl o 36 procent na 1,7 miliardy eur, o rok dříve ale Daimler těžil z prodeje podílu v evropské skupině letecké techniky EADS. Za celý rok čistý zisk koncernu vzrostl o 28 procent na rekordních 8,7 miliardy eur.

Tomuto růstu pomohly především nově uvedené modely – kompaktní sedan CLA a nová generace třídy S.

Automobilka navíc očekává, že v letošním roce její zisk, tržby a odbyt automobilů výrazně vzroste. Prodeje koncernu táhne značka Mercedes-Benz, která velké očekávání vkládá do kompaktního SUV GLA a nové generace třídy C. Oba vozy se začnou prodávat na jaře.

Mercedes-Benz je v současnosti až třetí největší prémiovou automobilkou světa, bojuje však o návrat na nejvyšší pozici. Loni se mu boj dařil, stáhnul totiž rozdíl na druhé Audi. Mercedes-Benz navíc loni z německého prémiového tria zaznamenal největší meziroční růst prodejů – o 10,7 procenta.

Cílem Mercedesu je být na top pozici mezi prémiovými značkami do konce dekády. Vedle toho chce automobilka snižovat náklady na materiál, zefektivnit výrobu a pružněji využívat finanční prostředky. Současný dvouletý plán koncernu počítá se snížením výdajů v oblasti výroby aut o dvě miliardy eur (55 miliard eur). Analytik Daniel Schwarz upozorňuje na to, že současná strategie koncernu je úspěšná.

Součástí koncernu Daimler je vedle Mercedes-Benzu, který vyrábí vedle osobních aut také dodávky, nákladní vozy a autobusy, také výrobce miniaut Smart, značky nákladních aut BharatBenz, Mitsubishi Fuso, Freightliner a Western Star nebo výrobci autobusů Thomas Built Buses a Setra. Loni pak Daimler koupil 12procentní podíl v čínské automobilce Beijing Automotive Group (BAIC).

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - Kolouš
7. 2. 2014 21:11
Re: Displeje, čínský design atd
hele já nevim, jestli zrovna z mých příspěvků máš pocit bezmezné adorace značky jako takové. Věř, že jsem už pár aut téhle značky odjezdil. Proto nevidím důvod proč si nerýpnout do lidí, co svoje teoretické poznatky a názory hloupě plakátují kde se dá.

Pravdou je, že nepřispívám tisíce příspěvky, každopádně je snad možno z toho co jsem zda kdy vůbec vypustil vypozorovat sympatie i k jiným autům. Přesto však budu pod článek zmiňující úspěchy značky kterou vlastním "pár" let psát svoje sympatie.
A to jestli se Ti to líbí, nebo ne je mi u .... zad.

Avatar - CHerokee
7. 2. 2014 19:49
Re: Všechny
Tak tady je hodně kecálků, kteří v těch autech ani neseděli (to je v pořádku), ale vědí o nich "vše" včetně předpovědí chování trhu (a to už je spíše k smíchu). Zvláště ta bavorská (nebo ingostadtská) propaganda o asijském designu se především v domovině těchto značek neuchytila.
Avatar - MarTin1
7. 2. 2014 15:30
Re: Displeje, čínský design atd
To auto je prodejní PECKA.... já to osobně nechápu, je to malé, nepraktické, drahé..... ale je to fakt šlágr.... na celou ČR je kvóta cca 45 aut/měs a beznadějně sold out.... už půl roku prý je na stole požadavek na navýšení na 60. Největší hit je to v "jižních státech". Navíc se spekuluje o kombi.... no šílený >:D
Avatar - MarTin1
7. 2. 2014 15:27
Všechny
kecy zdejších diskutérů auto.cz na téma renault, tablet, design..... zajímají marketingové manažery koncernu Daimler asi tak jako mě jaderná fyzika. Je vidět jak Daimleru ujíždí vlak no.... ale já jsem to tady před cca rokem a půl říkal... no co, já jsem spokojenej nastoupil jsem za 32 Eur akcie a včera po výsledcích prodal za 63 cca 75% své pozice... Jeden nejmenovaný odborník se tu do mě opíral, že BMW akcie vynesly víc než Daimler.... je zajímavě, že BMW už 2 roky přešlapuje na místě a Daimler udělal skoro 100%.

Další věc byl článek "odborníků" (i zde na webu lze dohledat) kteří hlásali jak akcie Daimleru čeká temné období a jak máme sázet na BMW atd.... znovu opakuju +-10% s divi vs skoro 100% za rok a půl. Jo a mimochodem nyní je tržní cena koncernu Daimler o 15 miliard Eur vyšší než BMW.... takže odborníkům zdar :-)).
Avatar - iudex
7. 2. 2014 12:40
Re: Displeje, čínský design atd
Dizajn je naopak hlavnou predajnou devízou CLA, ľuďom sa skrátka tento expresívnejší dizajn páči a to prebije i mnohé objektívne nedostatky, ktoré by auto v tejto cenovej úrovni nemalo mať.