Mercedes-Benz letos vyrobil rekordních 1,49 milionu automobilů
Končící rok byl pro Mercedes-Benz velice úspěšný. Mercedes-Benz za dvanáct měsíců roku 2013 vyrobil 1,49 milionu automobilů, což je nejvíce v jeho historii. Rekordní výrobu stuttgartská značka překonala třetí rok v řadě.
Vedle výroby vzrostl i počet prodaných vozů. Mercedes-Benz za rok 2013 prodal zhruba 1,4 milionu aut, na přesné číslo si zatím musíme počkat. Rozdíl mezi počtem vyrobených a prodaných vozů je způsoben tím, že ne všechny vozy se stačily během roku prodat. Některá auta navíc vznikla do zásoby.
Automobilka si pochvaluje především úspěch modernizované třídy E a nového kompaktního sedanu CLA, oba modely se dostaly na trh v dubnu. CLA se podle očekávání velice daří na americkém trhu, kde jsou sedany mezi zákazníky oblíbené, během čtyř měsíců se zde prodalo přes 12.000 exemplářů tohoto modelu.
Úspěšná je i nová generace třídy S, která je vlajkovou lodí značky. Kvůli zájmu klientů Mercedes zvýšil výrobu tohoto modelu. Aktuálně jede továrna Sindelfingen na plné obrátky, vzniká zde 460 aut denně, což je nejvíce v historii třídy S.
Se zvyšováním produkce se počítá i do následujících let. Více než jedna miliarda eur (cca 27,5 miliardy korun) bude investována do továrny v Brémách, která má fungovat jako hlavní výrobní místo nové generace třídy C. V Číně investuje Mercedes spolu se zdejším partnerem, firmou BAIC, na čtyři miliardy eur (asi 110 miliard Kč), použity budou na rozšíření výroby a stavbu nové motorárny. Do roku 2016 pak německá automobilka chce vybudovat třetí továrnu v Brazílii, kde bude vyráběna třída C a SUV GLA.
Mercedes-Benz je díky svým úspěchům na dobré cestě splnit své plány. Cílem automobilky je stát se v roce 2020 největším prémiovým výrobcem na světě. Do stejného roku chce Mercedes uvést na trh automaticky řízený automobil a vylepšit své zákaznické služby.
Automobilka se chce přizpůsobit svým zákazníkům. Proto v minulých letech otevřela prodejní místa přímo v centrech měst, a to například v Tokiu, Miláně a Ósace. Pro následující léta je v plánu značky vybudovat další takové showroomy. Mercedes také začal prodávat svá auta přes internet (zatím v Německu) a ve Varšavě během léta otevřel speciální dočasné prodejní místo.