Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz letos vyrobil rekordních 1,49 milionu automobilů

David Bureš
Diskuze (11)
Stuttgartský výrobce si v roce 2013 pochvaloval především úspěch nového sedanu CLA a faceliftované třídy E.

Končící rok byl pro Mercedes-Benz velice úspěšný. Mercedes-Benz za dvanáct měsíců roku 2013 vyrobil 1,49 milionu automobilů, což je nejvíce v jeho historii. Rekordní výrobu stuttgartská značka překonala třetí rok v řadě.

Vedle výroby vzrostl i počet prodaných vozů. Mercedes-Benz za rok 2013 prodal zhruba 1,4 milionu aut, na přesné číslo si zatím musíme počkat. Rozdíl mezi počtem vyrobených a prodaných vozů je způsoben tím, že ne všechny vozy se stačily během roku prodat. Některá auta navíc vznikla do zásoby.

Automobilka si pochvaluje především úspěch modernizované třídy E a nového kompaktního sedanu CLA, oba modely se dostaly na trh v dubnu. CLA se podle očekávání velice daří na americkém trhu, kde jsou sedany mezi zákazníky oblíbené, během čtyř měsíců se zde prodalo přes 12.000 exemplářů tohoto modelu.

Úspěšná je i nová generace třídy S, která je vlajkovou lodí značky. Kvůli zájmu klientů Mercedes zvýšil výrobu tohoto modelu. Aktuálně jede továrna Sindelfingen na plné obrátky, vzniká zde 460 aut denně, což je nejvíce v historii třídy S.

Se zvyšováním produkce se počítá i do následujících let. Více než jedna miliarda eur (cca 27,5 miliardy korun) bude investována do továrny v Brémách, která má fungovat jako hlavní výrobní místo nové generace třídy C. V Číně investuje Mercedes spolu se zdejším partnerem, firmou BAIC, na čtyři miliardy eur (asi 110 miliard Kč), použity budou na rozšíření výroby a stavbu nové motorárny. Do roku 2016 pak německá automobilka chce vybudovat třetí továrnu v Brazílii, kde bude vyráběna třída C a SUV GLA.

Mercedes-Benz je díky svým úspěchům na dobré cestě splnit své plány. Cílem automobilky je stát se v roce 2020 největším prémiovým výrobcem na světě. Do stejného roku chce Mercedes uvést na trh automaticky řízený automobil a vylepšit své zákaznické služby.

Automobilka se chce přizpůsobit svým zákazníkům. Proto v minulých letech otevřela prodejní místa přímo v centrech měst, a to například v Tokiu, Miláně a Ósace. Pro následující léta je v plánu značky vybudovat další takové showroomy. Mercedes také začal prodávat svá auta přes internet (zatím v Německu) a ve Varšavě během léta otevřel speciální dočasné prodejní místo.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - wakantanka
2. 1. 2014 11:27
Re: gratulacia
mno podľa ďalšej správy H/K to až tak ružovo tento rok nevidí. Síce porastú ale najmenej za posledných neviem koľko rokov. O budúcnosť Mercedesu ja strach nemám. Obsadzuje svojimi modelmi čím viac tried a nachádza tým pádom viac zákazníkov. A vzhľadom k tomu aká je aj popredajná starostlivosť, myslím, že mu tí zákazníci ostanú a privedú ďalších.
Avatar - wakantanka
2. 1. 2014 11:23
Re: Je to fajn ...
Mno ono asi už dosť ľudí pochopilo, že kto lacno kúpi, dvakrát kúpi >:D Ale nie, to len krajiny ako čína a rusko generujú širokú bohatú vrstvu, ktorá predsa nebude jazdiť v mainstreame. Takže aj preto sa D3 tak darí. No a samotný MB tým že rozšíril ponuku smerom dole a zdynamizoval viac dizajn, tiež "ulovil" viac mladších a solventnejších zákazníkov.
Avatar - jozephko
1. 1. 2014 22:46
A že vraj kríza
Kto vie vyrábať a predávať, ten problémy nemá. A ten, kto to neumí, ten len čumí. >:D
Kríza z ekonomickej stránke nie je nič iné len narovnanie vzniknutej nerovnováhy a vyčistenie trhu od firiem, ktoré na ňom nemajú čo hľadať...
Avatar - Nadzvukovy
1. 1. 2014 22:45
Je to fajn ...
... ze sa dary europskym vyrobcom. MB, BMW , AUDI predavaju stale viac a viac. Takze aj tych bohatych, bohatcich pribuda ??? Bedac sa len pozera ... Ale to je asi o inom ... ;-\
1. 1. 2014 21:21
Re: válí
Možná to není nejhezčí, každopádně toto místo je nejvhodnější pozice.