Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Živě z Brna: Audi, BMW a Mercedes-Benz

Libor Zezulka Libor Zezulka 3. 6. 2005 • 13:37
59
16
Zobrazit náhledy (59)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Audi se v Brně prezentuje studií Allroad Quattro, sportovní RS4 a faceliftovanými modely A3 a A8 s novými motory. BMW vsadilo na faceliftovanou řadu sedm, M5 a M6 a Mercedes-Benz ohromil sporťákem SLR McLaren.

Audi

Audi se prezentuje v Brně několika zajímavými novinkami, z nichž největší pozornost přitahují studie Allroad Quattro naznačující možnou podobu budoucí generace v České republice velmi úspěšného modelu a horkokrevná RS4. Studie nového Allroadu se proti aktuální verzi vytáhla o 6 cm do výšky, výstavní pohonnou jednotkou se stal vznětový osmiválec 4.0 TDI. Vedle Allroadu stanula RS4 vyzbrojená vidlicovým osmiválcem s přímým vstřikováním paliva FSI o výkonu 309 kW, který se přenáší na všechna čtyři kola. Outsidery expozice nejsou ani A3 a A8 s novou tváří. Kompaktní A3 mohutná mřížka chladiče sluší a dodává jí respekt. Luxusní A8 kromě nové masky získala i nový přímovstřikový zážehový motor 3.2 V6 FSI (192 kW), který nahradil starší třílitr s výkonem 162 kW. Nový motor je k dispozici ve standardní i prodloužené verzi, s převodovkou Multitronic má pohon předních kol, s šestistupňovým automatem Tiptronic pohon všech kol Quattro.

BMW

Nová trojka už vkročila na český trh a prošla první i druhou vlnou testování , žurnalisté proto zaměřili pozornost na jiné exponáty. To nová M6 ještě nestihla vychladnout, takže na ni ulpěly pohledy mnohých kolemjdoucích. Žádný div. Nové kupé 2+2 M6 spojuje elegantní křivky nové šestkové řady a špičkovou techniku z M5, kterou svými parametry o kousek překonává. Vysokootáčkový pětilitrový desetiválec s výkonem 373 kW umožňuje zrychlení na 100 km/h za 4,6 s.

Motor lze přepínat do „krotkého“ módu s 298 kW a individualizovat lze i charakteristiku elektronicky řízeného podvozku, odezvu posilovače řízení a míru účinnosti stabilizačního systému. Také faceliftovaná řada sedm má co nabídnout. Kromě upravené přídě a zádě jsou to standardně dodávané xenonové světlomety, přehlednější rozložení ovládacích prvků a šestici motorů, z nichž celohliníkový osmiválec common-rail III 4,4 L s označením 745d je úplně nový. Námi testované BMW M5 vzrušující atmosféru dotvářelo.

BMW představilo poprvé v ČR modely 525xi a 530xi s pohonem všech kol. Zatímco jiné systémy pohonu 4x4 reagují teprve tehdy, když se kola protáčejí, xDrive reaguje ještě dříve, než dojde k prokluzu. Síla je přenášena pomocí elektronicky řízené lamelové spojky a optimálně rozdělena mezi obě nápravy. Šestiválcové benzínové motory mají nyní vyšší výkon i točivý moment a větší rozsah využitelných otáček při nižší spotřebě. Základní motorizaci reprezentuje model 523i s motorem o objemu 2.5 litru a výkonem 130 kW. Uprostřed stojí 525i opět s motorem 2.5 litru a výkonem 160 kW, nejsilnější zážehový šestiválec pohání variantu 530i, který poskytuje výkon 190 kW a jenž pohání rovněž novou trojku a jedničku.

Mercedes-Benz

Na stánku stuttgartské automobilky se seřadily všechny důležité novinky včetně třídy B a M. Oba vozy již figurují v nabídce českých importérů, přesto nenechávají návštěvníky chladnými. Připomeňme, že se motorová paleta třídy M (mimochodem o 150 mm delší, o 71 mm širší a 7 mm nižší než předchůdce) rozšířila o trojici nových motorů. Skutečnou lahůdkou, zpestřením expozice pod trojcípou hvězdou a největším lákadlem (zároveň i jedním z nejdražších exponátů brněnského autosalonu - společně s Porsche Carrera GT) je společný výtvor Mercedesu a McLarenu, extrémně rychlý Mercedes-Benz SLR McLaren poháněný osmiválcem V8 o zdvihovém objemu 5.4 l. Výkon 454 kW je přenášen prostřednictvím 5stupňového automatu na zadní kola, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 1600 kg těžkému automobilu 3,9 s a nejvyšší rychlost činí 340 km/h. A co víc, tváří v tvář vypadá skvěle. Nejen technokraté ocení nový vznětový a zážehový šestiválec v třídě C či vznětový šestiválec 320 CDI v kupé CLS.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud