Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Živě z Brna: Cadillac, Corvette, Chrysler, Jeep

Libor Zezulka
Diskuze (54)
Ačkoliv se to delší dobu proslýchalo, oficiálně vstoupila značka Cadillac na český trh teprve na autosalonu v Brně. Neschází ani Jeep a Chrysler.

Cadillac

Ačkoliv se to delší dobu proslýchalo, oficiálně vstoupila značka Cadillac na český trh teprve na autosalonu v Brně. O prodej amerických bouráků v ČR se postará společnost Charouz, která se v tuzemsku zabývala především prodejem značky Ford a vedle Cadillacu bude nabízet i další americkou legendu, sporťák Corvette. Nabídka automobilů Cadillac bude v Česku až překvapivě bohatá. Základní model CTS pohání šestiválce s objemy 2.8 a 3.6 litru s výkony 159 a 189 kW, luxusní Cadillac STS potom spoléhá na šesti a osmiválce, se slabším šestiválcem a automatickou převodovkou stojí STS s veškerou výbavou 1 461 650 Kč. Návštěvníci autosalonu ani potenciální zákazníci nejsou ochuzení o luxusní SUV SRX, obrovský escalade ani nekompromisní kabriolet XLR s moderními tvary i technikou. Bližší informace o modelech Cadillacu a jejich praktické testy přineseme v nejbližší době.

Corvette

Klasický sporťák dorazil na český trh v šesté generaci, která v sobě spojuje tradiční hodnoty jako obrovský výkon, elegantní tvary a špičkovou kvalitu. Za obrovským výkonem stojí osmiválec s objemem 6.0 litrů a výkonem 297 kW při 6000 otáčkách a točivým momentem 546 Nm při 4400 ot./min. Za Corvette s manuální nebo automatickou převodovkou zaplatí český zákazník 1 954 550 Kč, k bohaté standardní výbavě je možné navíc přiobjednat např. panoramatickou střechu nebo luxusní pack.

Chrysler

Chrysler se v Brně zaměřil především na prezentaci sedanu 300 C a kombi 300 C Touring. Téměř pětimetrovou limuzínu 300C pohání některý ze tří motorů. Základ tvoří šestiválec 2.7 l (142 kW), větší motor má objem 3.5 l a výkon 186 kW. Vrcholem nabídky je znovuobjevený osmiválcový obr - motor 5,7 l V8 HEMI Magnum. Novinkou u Chrysleru je systém MDS (Multi Displacement System), který vypíná přívod do čtyř z osmi válců kdykoli není jejich výkon potřeba, a tak klesá spotřeba. Kombinovaná hodnota je velmi slušných 11,4 l/100 km, u slabší verze pak 11,1 l/100 km (3,5 l) a 10,8 l 100 km. Touring využívá stejné motory, se dvěma nabízí možnost pohonu všech kol AWD. Zavazadlový prostor lze zvětšit ze základních 630 litrů na 1602 litrů.

Jeep

Nová generace Jeepu Grand Cherokee se dostala k zákazníkům v USA již v roce 2004, čeští zákazníci se poprvé dočkali právě na autosalonu v Brně. Jeep se snaží vystoupit z řady mnoha dalších (nových) přírůstků ve třídě SUV, a tak znovu zdůraznil terénní schopnosti nové generace populárního modelu tím, že naservíroval klientům rovnou tři verze pohonu všech kol. Ten nejjednodušší Quadra-Trac I využívá rozdělovací převodovku NV140 bez redukce, Quadra-Trac II má rozdělovací převodovku NV245 s redukcí a neutrálem, Quadra-Drive II disponuje elektronickým systémem ELSD (Electronic Limited Slip Differentials), suplujícím funkci uzávěrek diferenciálů. Pod kapotu se poprvé dostal motor 5.7 HEMI V8, známý z dalších velkých Chryslerů a dále motor 4.7 V8 SOHC. Třetí, zatím nejmenší jednotka v řadě Grand Cherokee, už není letitý šestiválec 4.0 I-6, ale vidlicový šestiválec 3.7.

Libor Zezulka
Diskuze (54)
5. 6. 2005 14:05
Re: Charouz????
5. 6. 2005 12:15
Re: Charouz????
Pozor na glorifikaci chytrosti takovýchto podnikatelů. Ono to často bývá jen o neuvěřitelné drzosti a suverenním vystupování. V podstatě je to takové velké divadlo... Často motivace těchto lidí není vůbec podpořená "kvalitou vědění" A věř, že v době, kdy učiní nějaký krok ani nejsou schopni dohlédnout rizik. To jen jejich tvář hraje divadlo, že vše mají předem vymyšlené... A protože ve velkých obchodech jde vše pomaleji, je pak čas na mobilizaci chytrých mozků - daňových poradců, právníků, kteří jsou schopni řadu přehmatů ustát. A nezapomeň, že vytvořit odborníky, kteří rozumí podnikání obecně, umí rozkrýt jednání v rozporu se zákonem, označit a zajistit potřebné důkazy, je málo. Vždycky jich bude málo. A pak, čím neusazenější je ekonomické prostředí, tím větší prostor mají dobrodruzi a "herci"...
2. 6. 2005 21:19
LONESI, TEĎ TO SCHYTÁŠ
Jo,jo, teď ti to totiž nandám... co mi také jiného zbývá. Jedu dnes po Praze, a málem to naperu do nějaké černé nádhery. Madona, to byla šleha. Já, ortodoxní milovník klasické Evropy, klasické evropské školy designu sedím na semaforech, předem mnou dvě svislá zadní světla a já uchvácen tou krásou se rozjíždím a sledují v zatáčče profil Cadillacu. Předjel jsem ho. Jo,jo, a zírám do všech zpětnejch. Takže Lonesi, máš být na co pyšný. Úplně jiná škola. Na fotkách nic nevidět, a naživo - designová pecka. Jsem oslněn... Aby tomu nebyl konec, na výpadovce předjíždím toho malého Cadyho... hergot... styl...styl... mě omejvaj. Takže jo.