Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka Genesis možná zamíří do Evropy. Může tu luxusní divize Hyundaie zaujmout?

Genesis G70
Genesis G70
Genesis G70
Genesis G70
66 Fotogalerie
Diskuze (13)

Vstup Genesisu do Evropy se už v minulosti odsouval kvůli tomu, že značka neměla vhodné modely pro zdejší trh. Situace se mění, a tak se o příchodu do Evropy opět mluví.

Genesis se osamostatnil v roce 2015 od mateřského Hyundaie jakožto prémiová značka tohoto korejského výrobce. Jde tedy o jakousi variaci na téma Lexus, Acura nebo Infiniti. Při představení výrobce hovořil, že Genesis nejprve zamíří na domácí korejský a severoamerický trh, další lokality měly následovat později, včetně Evropy. Bezmála čtyři roky od debutu Genesisu se o jeho vstupu na evropské trhy stále jen mluví.

 

„Může se to stát již za pár let,“ říká teď o příchodu Genesisu na starý kontinent marketingový šéf Hyundaie Cho Won Hong. A jedním dechem navíc dodává, že je velice těžké vstoupit s novou značkou na evropské trhy. Evropští klienti jsou co se týče poměrně konzervativní, trh je navíc už tradičně rozdělený mezi zavedenými výrobci, a tak proniknout mezi ně je pro nově příchozí zvlášť obtížné.

 

I proto koncern Hyundai uvažuje nad tím, že ještě než se vozy Genesis začnou na starém kontinentu prodávat, bude firma zvyšovat povědomí o této značce. Ve velkých evropských městech by ráda vybudovala zážitková centra, kde by podle Cha potenciální zákazníci zjistili, o čem Genesis je.

 

Značka navíc v minulosti svůj vstup do Evropy odsouvala. Provozní ředitel evropské centrály Hyundaie Thomas Schmid před třemi lety přiznal, že Genesis zatím nemá vhodné modely a techniku pro Evropu. Tehdy konkrétně mluvil o chybějících SUV a turbodieselech.

Situace se však v tomto směru začíná pomalu měnit, což by příchodu Genesis nahrávalo. SUV už se blíží, podle zákulisních zdrojů přijde letos model vycházející z konceptu GV80 z roku 2017. Ten byl poháněn vodíkovými články, což je údajně technika, s níž se do budoucna počítá i pro sériovou variantu. Zpočátku každopádně vůz dorazí s konvenčními pohonnými jednotkami, nejspíše benzinovým vidlicovým šestiválcem nebo přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,5 litru.

 

A co se týče turbodieselů, evropští klienti se od nich postupně začínají odvracet, a tak už nemusejí být pro prémiovou značku klíčové.

 

Přesto analytici tvrdí, že Genesis by to měl v Evropě hodně těžké. V prémiovém segmentu tu jasně převládají domácí hráči, za dominantní německou prémiovou trojkou s odstupem následují Volvo, Land Rover a Jaguar. Naopak takový Lexus a Infiniti se na rozdíl od severoamerického trhu v Evropě nikdy výrazněji neprosadily. Honda Acuru v západní Evropě ani neuvedla, byť se o tom v minulosti nějaký čas spekulovalo, prémiová divize Nissanu se pak ze starého kontinentu po pár letech zcela stahuje a raději se zaměří na trhy s pro ni větším obchodním potenciálem.

Prodeje prémiových značek v Evropě
Zdroj: JATO Dynamics
Poř.ZnačkaProdeje 2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl mezi prémiovými zn. [%]
1.Mercedes-Benz877.488-3,128,4
2.BMW809.716-1,526,2
3.Audi711.249-13,223,0
4.Volvo319.775+6,710,3
5.Land Rover150.360-10,24,9
6.Jaguar83.920+22,92,7
7.Alfa Romeo82.644-3,52,7
8.Porsche70.176-3,92,3
9.Lexus46.203+3,01,5
10.DS45.227-1,21,5
11.Tesla29.288+3,70,9
12.Maserati8.008-16,60,3
13.Infiniti6.246-49,70,2

Analytici tak naznačují, že jestli Genesis chce Evropany zaujmout, měl by nabídnout něco jiného než zavedená konkurence, třeba odlišnou techniku. Felipe Munoz z analytické společnosti JATO Dynamics v tomto ohledu připomíná úspěchy Tesly, která nabídla prémiové elektromobily dříve než zavedení výrobci.

 

Je však otázkou, zda Genesis skutečně zvažuje v dohledné době přijít do Evropy. „Jestliže nemají specifické plány, nejsem si jistý, že do Evropy opravdu přijdou. Dva roky jsou dlouhá doba a hodně se může změnit,“ říká Munoz.

 

Značka Genesis dnes nabízí tři modely, všechno sedany, středně velký G70, velký G80 a vlajkovou loď G90. V následujících letech mají přijít další tři novinky, podle všeho dvě SUV, již zmíněné GV80 má doplnit větší GV90, k nimž by mělo přibýt ještě prémiové kupé. Genesis vede Manfred Fitzgerald, bývalý šéf značky a designu u Lamborghini, design má pak na starosti tým Luca Donckerwolkeho, který v minulosti navrhoval vozy Lamborghini, Bentley nebo Škoda.

Vstoupit do diskuze (13)