Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka Genesis možná zamíří do Evropy. Může tu luxusní divize Hyundaie zaujmout?

David Bureš
Diskuze (13)

Vstup Genesisu do Evropy se už v minulosti odsouval kvůli tomu, že značka neměla vhodné modely pro zdejší trh. Situace se mění, a tak se o příchodu do Evropy opět mluví.

Genesis se osamostatnil v roce 2015 od mateřského Hyundaie jakožto prémiová značka tohoto korejského výrobce. Jde tedy o jakousi variaci na téma Lexus, Acura nebo Infiniti. Při představení výrobce hovořil, že Genesis nejprve zamíří na domácí korejský a severoamerický trh, další lokality měly následovat později, včetně Evropy. Bezmála čtyři roky od debutu Genesisu se o jeho vstupu na evropské trhy stále jen mluví.

„Může se to stát již za pár let,“ říká teď o příchodu Genesisu na starý kontinent marketingový šéf Hyundaie Cho Won Hong. A jedním dechem navíc dodává, že je velice těžké vstoupit s novou značkou na evropské trhy. Evropští klienti jsou co se týče poměrně konzervativní, trh je navíc už tradičně rozdělený mezi zavedenými výrobci, a tak proniknout mezi ně je pro nově příchozí zvlášť obtížné.

I proto koncern Hyundai uvažuje nad tím, že ještě než se vozy Genesis začnou na starém kontinentu prodávat, bude firma zvyšovat povědomí o této značce. Ve velkých evropských městech by ráda vybudovala zážitková centra, kde by podle Cha potenciální zákazníci zjistili, o čem Genesis je.

Značka navíc v minulosti svůj vstup do Evropy odsouvala. Provozní ředitel evropské centrály Hyundaie Thomas Schmid před třemi lety přiznal, že Genesis zatím nemá vhodné modely a techniku pro Evropu. Tehdy konkrétně mluvil o chybějících SUV a turbodieselech.

Situace se však v tomto směru začíná pomalu měnit, což by příchodu Genesis nahrávalo. SUV už se blíží, podle zákulisních zdrojů přijde letos model vycházející z konceptu GV80 z roku 2017. Ten byl poháněn vodíkovými články, což je údajně technika, s níž se do budoucna počítá i pro sériovou variantu. Zpočátku každopádně vůz dorazí s konvenčními pohonnými jednotkami, nejspíše benzinovým vidlicovým šestiválcem nebo přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,5 litru.

A co se týče turbodieselů, evropští klienti se od nich postupně začínají odvracet, a tak už nemusejí být pro prémiovou značku klíčové.

Přesto analytici tvrdí, že Genesis by to měl v Evropě hodně těžké. V prémiovém segmentu tu jasně převládají domácí hráči, za dominantní německou prémiovou trojkou s odstupem následují Volvo, Land Rover a Jaguar. Naopak takový Lexus a Infiniti se na rozdíl od severoamerického trhu v Evropě nikdy výrazněji neprosadily. Honda Acuru v západní Evropě ani neuvedla, byť se o tom v minulosti nějaký čas spekulovalo, prémiová divize Nissanu se pak ze starého kontinentu po pár letech zcela stahuje a raději se zaměří na trhy s pro ni větším obchodním potenciálem.

Prodeje prémiových značek v Evropě
Zdroj: JATO Dynamics
Poř. Značka Prodeje 2018 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl mezi prémiovými zn. [%]
1. Mercedes-Benz 877.488 -3,1 28,4
2. BMW 809.716 -1,5 26,2
3. Audi 711.249 -13,2 23,0
4. Volvo 319.775 +6,7 10,3
5. Land Rover 150.360 -10,2 4,9
6. Jaguar 83.920 +22,9 2,7
7. Alfa Romeo 82.644 -3,5 2,7
8. Porsche 70.176 -3,9 2,3
9. Lexus 46.203 +3,0 1,5
10. DS 45.227 -1,2 1,5
11. Tesla 29.288 +3,7 0,9
12. Maserati 8.008 -16,6 0,3
13. Infiniti 6.246 -49,7 0,2

Analytici tak naznačují, že jestli Genesis chce Evropany zaujmout, měl by nabídnout něco jiného než zavedená konkurence, třeba odlišnou techniku. Felipe Munoz z analytické společnosti JATO Dynamics v tomto ohledu připomíná úspěchy Tesly, která nabídla prémiové elektromobily dříve než zavedení výrobci.

Je však otázkou, zda Genesis skutečně zvažuje v dohledné době přijít do Evropy. „Jestliže nemají specifické plány, nejsem si jistý, že do Evropy opravdu přijdou. Dva roky jsou dlouhá doba a hodně se může změnit,“ říká Munoz.

Značka Genesis dnes nabízí tři modely, všechno sedany, středně velký G70, velký G80 a vlajkovou loď G90. V následujících letech mají přijít další tři novinky, podle všeho dvě SUV, již zmíněné GV80 má doplnit větší GV90, k nimž by mělo přibýt ještě prémiové kupé. Genesis vede Manfred Fitzgerald, bývalý šéf značky a designu u Lamborghini, design má pak na starosti tým Luca Donckerwolkeho, který v minulosti navrhoval vozy Lamborghini, Bentley nebo Škoda.

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

26. 6. 2019 23:39
Re: bude sranda
Volvo, no ked prizmurime obe oci, tak mozno polopremia nieco na urovni Audi priblizne... Alfu oznacit ako premiu je trapne, ale ze DS... :-[]
26. 6. 2019 15:10
Re: bude sranda
Dobře ty !!!!
Avatar - speedfred
26. 6. 2019 13:53
Re: bude sranda
Musím :yes: :yes: :yes:
26. 6. 2019 13:33
škoda
verim, ze to budou dobrý auta, který si s evropskou premií nebudou mít moc co vyčítat. ale evropskej trh je tak konzervativní, že sance na uspech ja pramalá. budou to jednorozci.
26. 6. 2019 13:31
Re: bude sranda
ty musíš být blbej, jak dlabaný necky. zatímco "hnújdaj" jde techncky dopredu, tvoje vw schade preslapuje a zajímá ji jen osekávání nákladu. užij si karotku.