Nová značka Genesis: Lexus od Hyundaie pro ty nejnáročnější
Už léta se spekuluje o tom, že automobilka Hyundai uvede vlastní luxusní značku ve stylu Lexusu, Infiniti nebo Acury. Až dosud se však takový nápad omezoval na speciální znaky pro vlajkovou loď automobilky, sedan Genesis. Nyní však Hyundai potvrdilo, že luxusní značku přece jen chystá.
Do roku 2020 nabídne nová značka šest modelů. Jejich společným znakem mají být čtyři klíčové vlastnosti – vozy Genesis chtějí nabídnout inovace zaměřené na lidi, rafinovaný a vyvážený výkon, sportovní a zároveň elegantní design a skvělé služby zákazníkům.
Genesis bude značkou působící po celém světě. Nejprve vstoupí na korejský, čínský nebo severoamerický trh, do Evropy a zbytku Asie zamíří až později. Bude se jednat o samostatně stojící značku fungující po boku Hyundaie.
Od mateřské značky se vozy Genesis odliší svébytným designem nebo vlastním stylem pojmenování modelů. To bude alfanumerické jako Hyundaie, písmeno G je zkratkou značky Genesis, číslovka 90, 80 nebo 70 odkáže na velikost daného modelu. Logo bude tvořeno emblémem ve tvary křídla, proti současnému znaku na sedanu Genesis však prošlo evolucí.
O návrh automobilů se postará nově založené designérské centrum Prestige Design Division. Od poloviny roku 2016 jej povede Luc Donckerwolke, který k Hyundai přejde od konkurenčního koncernu VW Group. Donckerwolke v minulosti pracoval pro prakticky všechny značky koncernu, jmenovitě pro Škodu, Lamborghini, Seat a Bentley. Na práci designérského týmu nicméně bude dohlížet Peter Schreyer, prezident a generální ředitel pro design automobilky Hyundai Motor Group.
Nová značka vznikla kvůli uspokojení potřeb nové generace nejnáročnějších zákazníků. Právě přísnou orientací na klienty se Genesis chce odlišit od konkurence, která je podle Hyundaie tradičně přetechnizovaná. Všechny zavedené inovace tak mají u Genesisu odrážet skutečné požadavky zákazníků.
Hyundai následuje konkurenci
Jednotlivé automobilky postupně zjišťují, že skupina zákazníků toužících po luxusních vozech je opravdu veliká, a tak je na ní potřeba cílit. V druhé polovině osmdesátých let na tomto poli expandovali japonští výrobci, když vznikly značky Acura, Infiniti a Lexus.
V posledních letech se konkurence tradičních prémiových značek jako BMW a Mercedes-Benz dále rozšiřuje. Koncern PSA Peugeot-Citroën osamostatnil značku DS, Ford pak na trh postupně uvádí luxusně pojaté nové modely s přídomkem Vignale, po Mondeu mají přijít S-Max, Galaxy nebo Kuga. Renault zase nové modely s maximem výbavy nazývá Initiale Paris.