Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová značka Genesis: Lexus od Hyundaie pro ty nejnáročnější

David Bureš David Bureš 4. 11. 2015
38
Šest chystaných modelů luxusní značky od Hyundaie navrhne bývalý designér Škody Auto Luc Donckerwolke.

Už léta se spekuluje o tom, že automobilka Hyundai uvede vlastní luxusní značku ve stylu Lexusu, Infiniti nebo Acury. Až dosud se však takový nápad omezoval na speciální znaky pro vlajkovou loď automobilky, sedan Genesis. Nyní však Hyundai potvrdilo, že luxusní značku přece jen chystá.

Do roku 2020 nabídne nová značka šest modelů. Jejich společným znakem mají být čtyři klíčové vlastnosti – vozy Genesis chtějí nabídnout inovace zaměřené na lidi, rafinovaný a vyvážený výkon, sportovní a zároveň elegantní design a skvělé služby zákazníkům.

Genesis bude značkou působící po celém světě. Nejprve vstoupí na korejský, čínský nebo severoamerický trh, do Evropy a zbytku Asie zamíří až později. Bude se jednat o samostatně stojící značku fungující po boku Hyundaie.

Od mateřské značky se vozy Genesis odliší svébytným designem nebo vlastním stylem pojmenování modelů. To bude alfanumerické jako Hyundaie, písmeno G je zkratkou značky Genesis, číslovka 90, 80 nebo 70 odkáže na velikost daného modelu. Logo bude tvořeno emblémem ve tvary křídla, proti současnému znaku na sedanu Genesis však prošlo evolucí.

O návrh automobilů se postará nově založené designérské centrum Prestige Design Division. Od poloviny roku 2016 jej povede Luc Donckerwolke, který k Hyundai přejde od konkurenčního koncernu VW Group. Donckerwolke v minulosti pracoval pro prakticky všechny značky koncernu, jmenovitě pro Škodu, Lamborghini, Seat a Bentley. Na práci designérského týmu nicméně bude dohlížet Peter Schreyer, prezident a generální ředitel pro design automobilky Hyundai Motor Group.

Nová značka vznikla kvůli uspokojení potřeb nové generace nejnáročnějších zákazníků. Právě přísnou orientací na klienty se Genesis chce odlišit od konkurence, která je podle Hyundaie tradičně přetechnizovaná. Všechny zavedené inovace tak mají u Genesisu odrážet skutečné požadavky zákazníků.

Hyundai následuje konkurenci

Jednotlivé automobilky postupně zjišťují, že skupina zákazníků toužících po luxusních vozech je opravdu veliká, a tak je na ní potřeba cílit. V druhé polovině osmdesátých let na tomto poli expandovali japonští výrobci, když vznikly značky Acura, Infiniti a Lexus.

V posledních letech se konkurence tradičních prémiových značek jako BMW a Mercedes-Benz dále rozšiřuje. Koncern PSA Peugeot-Citroën osamostatnil značku DS, Ford pak na trh postupně uvádí luxusně pojaté nové modely s přídomkem Vignale, po Mondeu mají přijít S-Max, Galaxy nebo Kuga. Renault zase nové modely s maximem výbavy nazývá Initiale Paris.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Mají na to
| 5. 11. 2015
Tak Buicku šlape krom Verana ted vše, ale i tak to nestačí.
Cadillacu nešlape CTS, XTS a ani moc Escalade. Jinak Buick by měl prodávat výrazně víc než Cadillac.Ale buick prodává hlavně v číně no. Příští rok tam přibude Cascada, tak to taky pár kusů udělá hlavně po té, co Chrysler ukončil model 200 kabriolet.
Len nech do toho idu
| 5. 11. 2015
Samozrejme im ide v prvom rade o USA, Aziu a Indiu, v EU prerazit nemusia. U premie su dobre marze a nemeckej trojke by konkurencia nezaskodila - lexus, jaguar, meseratti, volvo, genesis - cim viac, tym lepsie...
Hjundaj...
| 5. 11. 2015
Je mi líto, že to nechápeš, ale v byznysu nacionalismus neplatí milý Tommlle.
Hjundaj...
| 5. 11. 2015
Zdravím Bullocku,
jako vždy máš pravdu. Obecně je možné říci, že japonci i korejci jsou "hrdí" a zásadně(pokud to jde jinak) hotové značky i technologie nenakupují, ale "staví na zelené louce". Např. nákup Aston Martinu koncernem H/K byl opravdu blízko, ale nakonec do toho nešli.
Jen v závěru s tebou nesouhlasím. Jak to, že nám tu již nejezdí číňani? A co Volvo?
A co Indové a Jaguár. A další.
Už tu není socialismus. Vlastníkem technologií i renomé značky je majitel/kapitalista a ne zaměstnanci z provozu, technici, vývojáři atd.!
Typuji, že do pěti let je v USA a Asii Genesis součástí prodejního TOPu. No vlastně kromě Evropy všude. U nás to budou mít těžší, ale ještě pár podobných skandálů jako VW a jdou nahoru i tady. Tedy bůhví zda VW ještě bude.
Mají na to
| 5. 11. 2015
mercedes asi tazko teda pohladom automobiloveho fanusika ;-) ale voci napr. fujtonu je genesis na paradu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku