Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka Mercedes-Benz má poloviční hodnotu co BMW

Značka Mercedes-Benz má poloviční hodnotu co BMW

Značka Mercedes-Benz má poloviční hodnotu co BMW Zdroj: acz

Diskuze (58)
Relativně nízká hodnota stuttgartské značky je dána mimo jiné jejím pomalým růstem v Číně a pomalou expanzí do nových segmentů.

Investoři si cení automobilovou divizi Mercedesu-Benz na polovinu hodnoty konkurenčního BMW. Tržní kapitalizace, tedy tržní hodnota všech vydaných akcií, automobilové divize Mercedesu činí asi 25 miliard eur.

To tržní kapitalizace BMW stoupla na 45 miliard eur. Hodnota koncernu Daimler, jehož je Mercedes součástí, je 42,2 miliardy eur. Do Daimleru ale mimo jiné patří i divize Mercedesu vyrábějící nákladní vozy a autobusy. Po jejím odečtení vychází hodnota automobilové divize Mercedesu zmíněných 25 miliard eur.

Agentura Bloomberg se ptala vybraných analytiků, zda je výhodné koupit akcie Daimleru. Koupit je doporučilo jen 40 % z nich, zatímco nákup akcií BMW doporučilo 68 % analytiků.

Podle německého analytika Hanse-Petera Wodnioka jsou vyhlídky Mercedesu mnohem horší než u BMW. „Trh má vždycky pravdu. Pokud jde o inovace, BMW je lídr,“ dodává Wodniok.

Vyšší hodnota BMW je dána i tím, že mnichovská automobilka vydělává na prodaných vozech více, než kolik Mercedes vydělá na prodaných osobních a nákladních vozech dohromady.

Další analytik Max Warburton zase tvrdí, že investoři mají malou nebo žádnou důvěru k tomu, že současný management bude schopen udělat to, co je nezbytné pro dohnání BMW. Smlouva nynějšímu generálnímu řediteli Mercedesu Dieteru Zetscheovi přitom vyprší na konci příštího roku.

Mercedes-Benz přitom býval nejprodávanější značkou z německé prémiové trojky. Tento titul ale už několik let drží BMW, Mercedes se loni propadl až na třetí příčku za Audi.

Podle odborníků jsou problémy Mercedesu způsobeny tím, že se mu méně daří na čínském trhu, že pomaleji expanduje do nových segmentů a že jeho image je méně atraktivní pro mladé zákazníky. Na poslední dva problémy Mercedes reaguje novou rodinou kompaktních modelů cílících právě na mladé.

Cílem Mercedesu je prodávat do konce tohoto desetiletí 2,6 milionu aut ročně, díky čemuž by se opět chtěla stát jedničkou mezi prémiovými značkami. Automobilka však chce také šetřit, v rámci plánu „V kondici pro vedení“ chce do roku 2014 snížit své náklady o dvě miliardy eur.

Vstoupit do diskuze (58)