Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka Mercedes-Benz má poloviční hodnotu co BMW

David Bureš David Bureš 17. 12. 2012 • 16:28
58
Relativně nízká hodnota stuttgartské značky je dána mimo jiné jejím pomalým růstem v Číně a pomalou expanzí do nových segmentů.

Investoři si cení automobilovou divizi Mercedesu-Benz na polovinu hodnoty konkurenčního BMW. Tržní kapitalizace, tedy tržní hodnota všech vydaných akcií, automobilové divize Mercedesu činí asi 25 miliard eur.

To tržní kapitalizace BMW stoupla na 45 miliard eur. Hodnota koncernu Daimler, jehož je Mercedes součástí, je 42,2 miliardy eur. Do Daimleru ale mimo jiné patří i divize Mercedesu vyrábějící nákladní vozy a autobusy. Po jejím odečtení vychází hodnota automobilové divize Mercedesu zmíněných 25 miliard eur.

Agentura Bloomberg se ptala vybraných analytiků, zda je výhodné koupit akcie Daimleru. Koupit je doporučilo jen 40 % z nich, zatímco nákup akcií BMW doporučilo 68 % analytiků.

Podle německého analytika Hanse-Petera Wodnioka jsou vyhlídky Mercedesu mnohem horší než u BMW. „Trh má vždycky pravdu. Pokud jde o inovace, BMW je lídr,“ dodává Wodniok.

Vyšší hodnota BMW je dána i tím, že mnichovská automobilka vydělává na prodaných vozech více, než kolik Mercedes vydělá na prodaných osobních a nákladních vozech dohromady.

Další analytik Max Warburton zase tvrdí, že investoři mají malou nebo žádnou důvěru k tomu, že současný management bude schopen udělat to, co je nezbytné pro dohnání BMW. Smlouva nynějšímu generálnímu řediteli Mercedesu Dieteru Zetscheovi přitom vyprší na konci příštího roku.

Mercedes-Benz přitom býval nejprodávanější značkou z německé prémiové trojky. Tento titul ale už několik let drží BMW, Mercedes se loni propadl až na třetí příčku za Audi.

Podle odborníků jsou problémy Mercedesu způsobeny tím, že se mu méně daří na čínském trhu, že pomaleji expanduje do nových segmentů a že jeho image je méně atraktivní pro mladé zákazníky. Na poslední dva problémy Mercedes reaguje novou rodinou kompaktních modelů cílících právě na mladé.

Cílem Mercedesu je prodávat do konce tohoto desetiletí 2,6 milionu aut ročně, díky čemuž by se opět chtěla stát jedničkou mezi prémiovými značkami. Automobilka však chce také šetřit, v rámci plánu „V kondici pro vedení“ chce do roku 2014 snížit své náklady o dvě miliardy eur.

Související články

Témata
Avatar - MarTin1
18. 12. 2012 00:20
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
No Nokia je samozřejmě koncern, výroba mobilů je pro ně sice hlavní činností, ale sama o sobě hlavně vyrábí přenosové sítě a vůbec telekomunikační techniku. Další věc je ta, že hodnota petentů Nokie je v současné době 2 ne-li 3x vyšší než celá tržní hodnota Nokie. Například 40USD z každého prodaného Iphonu jde Nokii za práva. Osobně jsem se ze začátku domníval, že "někdo" ždíme pěkně akcie, aby firmu následně koupil viz RIM (blackberry). Napadal mě Microsoft, který jako jedinný z velké 3jky (Apple,Google.Microsoft) nevyrábí mobilní telefony.

Dost dlouho se dalo na akciích Nokia vlnkovat a pěkně vařit (lítalo to od 4usd na 5usd a pak znovu zpět)... přiznám se, že jsem to i chvilku dělal ale byly to drobný v řádu stovek USD/Euro měsíčně.... ale i to se počítá. BOhužel jakmile jedna nejmenovaná česká brokerská firma vydala investiční tip s analýzou tak jsem znejistěl a vyprdnul se na to.... a EJHLE od toho - 50%. Donedávna taky Nokiie vyplácela slušnou dividendu, ale ta je logicky neudržitelná.

K MB, no ztrácí neztrácí...v prodejích asi určitě, ale v technice každej jednu chvilku tahá pilku, AUDI to umí nejlépe prodat... náskok díky marketingu, BMW a MB se tím moc nechlubí. MB vyrobil mezi lety 2000 a 2007 neskutečný průsery. Nové áčko se nestíhá vyrábět tak uvidíme... každopádně bych 125 let starou značku neodepisoval a analytikům už vůbec nevěřil :-).
Avatar - HitmanPB
17. 12. 2012 23:16
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
Zaujíma to napríklad aj mňa :-)
Paralela tam je a sú tam v konečnom dôsledku rovnaké dôvody.

Nokia ani Mercedes sa netrafili do trendu osloviť mladých - u Mercedesu pre mňa "páprdovským" ponímaním automobilov a tým odignorovaním mladej generácie, ako už bolo správne poznamenané aj v článku - u Nokie flagrantným odignorovaním "smartfónov" - a de facto tiež flagrantným odignorovaním mladej generácie.
Nokiu zabíja zlá voľba operačného systému - Mercedes zabíja dizajn neschopnosť osloviť dynamických bohatých ľudí.
Viac o Nokii nebudem písať, lebo je to na dlhý článok a nepatrí to na automobilový server. No, dosť...
Želám obom firmám úspešné zvládnutie problémov.
17. 12. 2012 21:53
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
Dobře, jen mě to tak napadlo. Je možný, že v absolutních číslech má MB rekordní rok (nevím, nezjišťoval jsem), ale v relativně dost na vrtuli a kruhy ztrácí - nebo to tak není? Nokia zpočátku zažívala to samý, nechytli novej trend chytrejch telefonů, pomalu upadali - pořád ale první - no a dnes prodávají střechu nad hlavou... :-)
Avatar - Norge
17. 12. 2012 21:49
Agentury
..clovek by mohol nadobudnut pocit, ze tento clanok je pekna zmes poloprav, kedze nie je uvedeni zdroj, a ma silny pocit, ze trochu su tu prifarbovane, ci skor prefarbovane skutocnosti ..

Tieto dve tradicne znacky su vo svojich zakladoch uplne inde, i ked si v niektorych triedach konkuruju ...

MB - osobne vozidla : sa orientoval v minulosti, viac modely, ktore neboli dostupne pre massy, ..co sa zacalo menit v 70.rokoch 20.stor. ..cize po viac ako 60.rokoch existencie, medzi tym sa udialo vela veci ... ale da sa povedat .., ze pristupna zacal byt znacka massam modelom W115 a neskor 190 ..nasledne trieda A,B a C ...

DB pod ktoreho MB dnes patri, ma vsak okrem bus a truck divizie, vlasnu banku, motosport,podiely v inych znackach, oddelenia pre letectvo a design, pre zeleznicku dopravu ...i ked predajom AEG sa zbavilo velkej casti tychto aktivit. ..no aby som to skratil, vobec by som to nevidel tak jednoznacne, ako sa autor clanku pokusil nastolit ...

K Bmw .. z mojeho pohladu maju dve fantasticke veci a to : motocyklovu diviziu, urcite skvele ako v minulosti tak aj dnes ( na rozdiel ad svojich seriovych aut) a samozrejme RR ...

To ze agentury udajne pripisuju hodnatu taku ci onaku dnes, to je iba financna spekulacia a modna vlna, ...prikl. moze byt MINI ...hoci sa modelova cast rozrasta a v dnesnej dobe zaznamenava myslienkovy uspech, o 10.rokov moze byt napredaj cela znacka ... ( co sa MB asi nestane)
A este jedna vec : pokial mi je zname tak MB je v Arabskom, Ruskom, Americkom a aj Europskom trhu viac ako doma, teda min. tak ako Bmw ..., ale mozno pri porovnani s cinskym trhom to bude uplne inac ...
Avatar - MarTin1
17. 12. 2012 21:17
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
Chápu tvoje přirovnání a rozumim mu, ale srovnávat Nokii a Mercedes?? MB má rekordní rok, stejně jako celá D3! Takže argumentovat tu Nokií?? ANo s tou skupinou souhlasím, ale tohle prosím nesrovnávat... to fakt ne >:D

MB opravdu nemá problémy s odbytem a konkurenceschopností narozdíl od Nokie, ta sama o sobě může dosmrti žít z patentů, ale totálně pros.....la nástup smartphonu, kdy management prohlásil, že je to slepá ulička a ejhle...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku