Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Znáte tahle exkluzivní BMW řady 7? Navrhnul je slavný Karl Lagerfeld

David Bureš David Bureš 19. 2. 2019
35
5
Zobrazit náhledy (35)
BMW 750iL by Karl Lagerfeld BMW 750iL by Karl Lagerfeld BMW 750iL by Karl Lagerfeld BMW 750iL by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld
Zesnulý německý módní návrhář nahlédl i do světa automobilového designu. V minulosti spolupracoval s BMW.

Svět módy truchlí. Excentrický módní návrhář a dlouholetý hlavní návrhář firmy Chanel Karl Lagerfeld v noci na 19. února zemřel. Jeden z nejuznávanějších módních designérů posledních desetiletí nahlédl i do světa automobilového návrhářství. Karl Lagerfeld spolupracoval mimo jiné s BMW, když dokonce pomáhal založit divizi BMW Individual, zabývající se personalizací vzhledu vozů z Mnichova.

V roce 1992 navrhl speciální variantu tehdejšího BMW 7, konkrétně šlo o dvanáctiválcový prodloužený model 750iL tehdejší generace E32. V německém Hamburku narozený návrhář vůz upravil pomocí dvoubarevné karoserie, kombinující stříbrnou horní část s černou spodní partií.

Uvnitř se zase objevilo unikátní dřevěné obložení a speciální výbava, přesně podle Lagerfeldových potřeb. Nechyběl tu fax nebo držák na pera ve schránce před sedadlem spolujezdce, stejně jako minibar či hudební systém.

Další BMW řady 7 upravené Karlem Lagerfeldem následovalo v roce 2000. Tentokrát šlo o generaci novější provedení, s interním označením E38. Konkrétně designér proslavený i svoji radikální dietou, při níž zhubnul 42 kilogramů během 13 měsíců, upravil jeden z pouhých 899 vyrobených exemplářů tehdejší superprodloužené verze sedmičky, tzv. modelu L7. Ta se proti variantě „iL“ prodloužila o dalších 25 centimetrů, na celkovou délku 5,37 metru.

I v tomto případě dvanáctiválcová limuzína využila dvoubarevnou karoserii, avšak kombinující zlatooranžovou metalízu s kaštanově hnědou metalízou. Vnitřek vsadil na čokoládově hnědou kůži s oranžovým prošíváním a dřevěné obložení, přesně podle tehdejší módy. Opět nechyběla speciální výbava, zahrnující zábavní systém pro pasažéry vzadu, trezor nebo držák na papírové kapesníčky.

Karl Lagerfeld zemřel po dlouhodobých zdravotních problémech, kvůli kterým se poprvé za 36 let již nezúčastnil letošních lednových módních přehlídek nejznámějších módních domů v Paříži. Narodil se v roce 1939 v německém Hamburku, většinu života ale prožil v Paříži. Vedle Chanelu spolupracoval též s Chloé nebo Fendi. Působil též jako fotograf, když dokonce nafotil speciální sérii A Different View zaměřenou na vozy Rolls-Royce.

Související články

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CountachSV
Brekeke
CountachSV
| 20. 2. 2019
Intreriéry jsou zajímavé, tam se asi hadrař může trochu vyjádřit, ale velké lesklé plochy mu nejdou. Ta E32 odporná, E38 na hranici ošklivého a akceptovatelného.
...
ssteav
| 19. 2. 2019
To že byl návrhář umělec nebo co.. Tak když udělá auto tak to neznamená že to bude něco dobrého. Za mě dost nepovedené.
...
Mig_35
| 19. 2. 2019
Tady je člověk vděčný, když redaktor nepoplete pořadí písmenek BMW:)
...
RS
| 19. 2. 2019
Karl Lagarfeld
V roce 1992 navrhl speciální variantu tehdejšího BMW 7
Narodil se v roce 1993 v německém Hamburku, většinu života ale prožil v Paříži.

...
8-s
Lagarfeld
.Rambousek.
| 19. 2. 2019
LagErfeld!!! :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku