Acura NSX GT3: Závoďák bez hybridu a čtyřkolky
Honda NSX je jedno z mála aut, které se na závodních okruzích objevilo dříve, než na showroomech a na silnicích. Už dva roky totiž jezdí japonské cesťáky Super GT, kde vystřídala auto, které se pro jistotu nikdy ani nevyrábělo - soutěžní verzi původně připravovaného supersportu s atmosférickým V10 uloženým vpředu podélně. NSX Concept GT však nemá s klasickým NSX kromě základních stylistických rysů nic společného, jde o vůz, využívající šasi pro DTM a Super GT. Nyní však přichází závoďák od NSX skutečně odvozený.
Honda dlouho zvažovala, jestli postaví zástupce kategorie sice prestižnější, ale méně rozšířené endurance kategorie GTE nebo masovější a cenově dostupnější GT3. Nyní je to jasné - představuje se model NSX GT3, postavený podle regulí FIA GT3. A od produkčního supersportu se vlastně také liší poměrně zásadně. Ze čtyř motorů zůstal jen jeden - benzinový V6 3.5 se dvěma turby, všechny tři elektromotory, akumulátory i komplikovaný pohon všech kol zmizely. Pryč je i devítistupňová dvouspojka, tu nahrazuje šestistupňová závodní sekvence, která přenáší sílu motoru pouze na zadní kola.
V souladu s pravidly má karoserie agresivní bodykit, obří křídlo a větší nasávací otvory, v kabině pak závodní rám, sedadla a volant. Vývoj NSX GT3 má na starosti severoamerická závodní divize HPD (Honda Performance Development) a před příští sezonou bude k dispozici zájemcům z řad privátních týmů kdekoli na světě.