Acura RLX je nový luxusní sedan Hondy pro Ameriku (galerie a video)

Acura RLX je nový luxusní sedan Hondy pro Ameriku (galerie a video)

 
 

Americká prémiová značka Hondy představila v ranních hodinách našeho času v New Yorku novou vlajkovou loď - luxusní sedan RLX. Zatím jako koncept.

Design konceptu Acura RLX není žádným překvapením. Podobné linky jsme viděli už několikrát na menších modelech Hondy i Acury, a to jako evropských, tak i amerických (Accord 8. generace, Civic 9G). Posledními vlaštovkami tohoto stylu byly detroitský Accord Coupé coby předvoj 9. generace a ještě menší sedan Acura ILX. Ten má mimochodem dynamický vlnovitý boční prolis na zadním blatníku, zatímco RLX na předním.

Acura RLX nahradí již notně „vousatý“ sedan RL. Ten se ve své poslední podobě vyrábí od roku 2004 a od té doby prošel dalšími dvěma modernizacemi: výraznější po čtyřech letech, decentní na konci letopočtu 2010. Jednalo se v podstatě o variantu Hondy Legend, vždy s mírně odlišnými tvary přídě a zádě a stylizovaným A ve znaku. RLX je také zhruba stejné dlouhá jako RL (4,97 m), ale má o 5 cm prodloužený rozvor (asi 2,85 m) a o stejných 5 cm kratší přední převis. Obdobně narostla šířka i rozchod kol. Jezdí na dvacetipalcových litých kolech s pneumatikami 255/35 R20 a cestu vpřed jí ukazují hlavní světlomety Jewel Eye. Ty používají osm samostatných zdrojů LED s ultra-reflexními čočkami.

Koncept RLX dostal hybridní systém Sport Hybrid SH-AWD (Super-Handling All-Wheel Drive), který jsme viděli již na studii nové NSX. Ten zde kombinuje nový přímovstřikový vidlicový šestiválec VTEC objemu 3,5 l se dvěma elektromotory v zadních kolech. Každý z nich by měl dávat minimálně 20 kW (27 k), celkový výkon systému je pak přes 276 kW (375 k). Převodovka je sedmistupňová dvouspojková. Americká divize Hondy slibuje obratnost vozu střední třídy, ač patří RLX dle evropských měřítek do vyšší střední. Spojení motoru V6 a dvou elektrických agregátů zaručuje kombinovanou spotřebu srovnatelnou se čtyřválcem (7,8 l/100 km) a akceleraci vidlicového osmiválce, bohužel bez konkrétních čísel.

Produkční RLX bude mít zpočátku ovšem zatím jen pohon předních kol a shodný V6 3,5 l s 231 kW (314 k). Elektromotory vzadu tedy budou chybět, ovšem nikoli řízení všech kol PAWS (Precision All Wheel Steer), které spolupracuje se stabilizačním systémem. Na podvozek a karoserii bylo štědře využito vysokopevnostní oceli a hliníku, což zaručuje hmotnost pod 1814 kg. Zavěšení tvoří vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu je víceprvková náprava. RLX má elektronický posilovač řízení VGR (Variable Gear Ratio) a tlumiče ARD (Amplitude Reacitve Dampers).

Ač vývojáři kladli hlavní důraz na ovladatelnost, nezapomněli ani na bezpečnost - aktivní i pasivní. Mezi aktivními prvky RLX nabídne systémy zabránění čelního nárazu i varování před kolizí zezadu a také udržování jízdního pruhu a jeho neoprávněného přejetí. Pasivní složku reprezentuje například sedm airbagů (čelní, boční, okenní záclonové a kolenní pro řidičů. Struktura karoserie byla posílena vpředu o vyztužené členy.

V interiéru nesmí chybět moderní multimédia včetně osmipalcového displeje a další dotykové obrazovky se sedmipalcovou úhlopříčkou. Tou lze ovládat audio, topení, klimatizaci, navigaci a další funkce včetně hlasového psaní SMS. Audio může mít až 14 reproduktorů, samozřejmostí je přehrávání MP3 i USB port, bezdrátové připojení a internetové rádio. Navigace zprostředkovává také dopravní informace v reálném čase. Komunikační systém AcuraLink může kromě jiného na dálku zamknout nebo odemknout vozidlo.

Acura RLX se v sériové výrobě objeví začátkem příštího roku, hybrid přijde o něco později. Ještě letos ovšem značka chce prodat v USA 180 tisíc aut, což je zhruba o polovinu více než loni. A to zejména díky crossoveru RDX a malému sedanu ILX.

JAKE.AUTO.CZ: Acura RL (přehled všech článků)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 











Blesk.cz

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská majitelka si jí převzala bez poděkování a odměny

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská…

Tomu se tedy říká „vděk.“ Slovenka, která dostala zpět svou kabelku s doklady, platebními kartami a 7 tisíci…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25), modelku a někdejší…

 

iSport.cz

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na golfovém US Open

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na…

Americký golfista Brooks Koepka dokázal jako první hráč po 29 letech obhájit titul na US Open. Turnaj kategorie…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Jaké jsou dnešní Benátky? Navzdory všem řečem je to stále město, kde se dá prožít tisíc radostí, poznat tisíc…

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak ezoterici a léčitelé lžou, aby mohli krást

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak…

Předesílám: Nezbláznil jsem se, nepsal jsem text pod vlivem LSD, nedělám si ze čtenářů srandu a nemyslím si, že…