Acura RLX je nový luxusní sedan Hondy pro Ameriku (galerie a video)

Acura RLX je nový luxusní sedan Hondy pro Ameriku (galerie a video)

 
 

Americká prémiová značka Hondy představila v ranních hodinách našeho času v New Yorku novou vlajkovou loď - luxusní sedan RLX. Zatím jako koncept.

Design konceptu Acura RLX není žádným překvapením. Podobné linky jsme viděli už několikrát na menších modelech Hondy i Acury, a to jako evropských, tak i amerických (Accord 8. generace, Civic 9G). Posledními vlaštovkami tohoto stylu byly detroitský Accord Coupé coby předvoj 9. generace a ještě menší sedan Acura ILX. Ten má mimochodem dynamický vlnovitý boční prolis na zadním blatníku, zatímco RLX na předním.

Acura RLX nahradí již notně „vousatý“ sedan RL. Ten se ve své poslední podobě vyrábí od roku 2004 a od té doby prošel dalšími dvěma modernizacemi: výraznější po čtyřech letech, decentní na konci letopočtu 2010. Jednalo se v podstatě o variantu Hondy Legend, vždy s mírně odlišnými tvary přídě a zádě a stylizovaným A ve znaku. RLX je také zhruba stejné dlouhá jako RL (4,97 m), ale má o 5 cm prodloužený rozvor (asi 2,85 m) a o stejných 5 cm kratší přední převis. Obdobně narostla šířka i rozchod kol. Jezdí na dvacetipalcových litých kolech s pneumatikami 255/35 R20 a cestu vpřed jí ukazují hlavní světlomety Jewel Eye. Ty používají osm samostatných zdrojů LED s ultra-reflexními čočkami.

Koncept RLX dostal hybridní systém Sport Hybrid SH-AWD (Super-Handling All-Wheel Drive), který jsme viděli již na studii nové NSX. Ten zde kombinuje nový přímovstřikový vidlicový šestiválec VTEC objemu 3,5 l se dvěma elektromotory v zadních kolech. Každý z nich by měl dávat minimálně 20 kW (27 k), celkový výkon systému je pak přes 276 kW (375 k). Převodovka je sedmistupňová dvouspojková. Americká divize Hondy slibuje obratnost vozu střední třídy, ač patří RLX dle evropských měřítek do vyšší střední. Spojení motoru V6 a dvou elektrických agregátů zaručuje kombinovanou spotřebu srovnatelnou se čtyřválcem (7,8 l/100 km) a akceleraci vidlicového osmiválce, bohužel bez konkrétních čísel.

Produkční RLX bude mít zpočátku ovšem zatím jen pohon předních kol a shodný V6 3,5 l s 231 kW (314 k). Elektromotory vzadu tedy budou chybět, ovšem nikoli řízení všech kol PAWS (Precision All Wheel Steer), které spolupracuje se stabilizačním systémem. Na podvozek a karoserii bylo štědře využito vysokopevnostní oceli a hliníku, což zaručuje hmotnost pod 1814 kg. Zavěšení tvoří vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu je víceprvková náprava. RLX má elektronický posilovač řízení VGR (Variable Gear Ratio) a tlumiče ARD (Amplitude Reacitve Dampers).

Ač vývojáři kladli hlavní důraz na ovladatelnost, nezapomněli ani na bezpečnost - aktivní i pasivní. Mezi aktivními prvky RLX nabídne systémy zabránění čelního nárazu i varování před kolizí zezadu a také udržování jízdního pruhu a jeho neoprávněného přejetí. Pasivní složku reprezentuje například sedm airbagů (čelní, boční, okenní záclonové a kolenní pro řidičů. Struktura karoserie byla posílena vpředu o vyztužené členy.

V interiéru nesmí chybět moderní multimédia včetně osmipalcového displeje a další dotykové obrazovky se sedmipalcovou úhlopříčkou. Tou lze ovládat audio, topení, klimatizaci, navigaci a další funkce včetně hlasového psaní SMS. Audio může mít až 14 reproduktorů, samozřejmostí je přehrávání MP3 i USB port, bezdrátové připojení a internetové rádio. Navigace zprostředkovává také dopravní informace v reálném čase. Komunikační systém AcuraLink může kromě jiného na dálku zamknout nebo odemknout vozidlo.

Acura RLX se v sériové výrobě objeví začátkem příštího roku, hybrid přijde o něco později. Ještě letos ovšem značka chce prodat v USA 180 tisíc aut, což je zhruba o polovinu více než loni. A to zejména díky crossoveru RDX a malému sedanu ILX.

JAKE.AUTO.CZ: Acura RL (přehled všech článků)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Cukr zabíjí, dočtou se Izraelci z etiket Cukr zabíjí, dočtou se Izraelci z etiket

Označení varovnou etiketou „nezdravé“ povinně ponesou…

Získat hypotéku je stále náročnější, poskytovatelé více hledí na výši příjmu Získat hypotéku je stále náročnější, poskytovatelé více hledí na výši příjmu

Pětina poskytovatelů půjček na bydlení během druhého…

Zápisník  Pavla Otta: Hurá na prasata Zápisník Pavla Otta: Hurá na prasata

Konečně jsme odhalili vnitřního nepřítele, když ministr…

EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy

Předkladatelé chtějí, aby Poslanecká sněmovna návrh…

 
 











Blesk.cz

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

Chataři ročně přeplácí až dva tisíce za elektřinu: Víme, jak se tomu vyhnout

Chataři ročně přeplácí až dva tisíce za elektřinu:…

Češi jsou hned po Švédech nejnadšenějšími chataři na světě. Jakmile se oteplí, začne víkendové dojíždění na…

 

iSport.cz

Košťál: Návratnost posil? Nepřipadá v úvahu. Krok Sparty a Slavie ale vítám

Košťál: Návratnost posil? Nepřipadá v úvahu. Krok…

Šest let stál v čele pražské Sparty, působil ve vrcholovém managementu tehdejšího Českomoravského fotbalového…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

Cookovy ostrovy: Nádherný tropický ráj plný přívětivých a pohostinných lidí

Cookovy ostrovy: Nádherný tropický ráj plný…

Tropických ostrůvků, posetých kokosovými palmami a obklopených bělostnými plážemi s korálovými lagunami, najdete…

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

Zase jsem musel vystrčit nos ze své oblíbené pražské kavárny a zase mne překvapilo, jak jsou pachy reality ve…