Acura RLX je nový luxusní sedan Hondy pro Ameriku (galerie a video)

Acura RLX je nový luxusní sedan Hondy pro Ameriku (galerie a video)

 
 

Americká prémiová značka Hondy představila v ranních hodinách našeho času v New Yorku novou vlajkovou loď - luxusní sedan RLX. Zatím jako koncept.

Design konceptu Acura RLX není žádným překvapením. Podobné linky jsme viděli už několikrát na menších modelech Hondy i Acury, a to jako evropských, tak i amerických (Accord 8. generace, Civic 9G). Posledními vlaštovkami tohoto stylu byly detroitský Accord Coupé coby předvoj 9. generace a ještě menší sedan Acura ILX. Ten má mimochodem dynamický vlnovitý boční prolis na zadním blatníku, zatímco RLX na předním.

Acura RLX nahradí již notně „vousatý“ sedan RL. Ten se ve své poslední podobě vyrábí od roku 2004 a od té doby prošel dalšími dvěma modernizacemi: výraznější po čtyřech letech, decentní na konci letopočtu 2010. Jednalo se v podstatě o variantu Hondy Legend, vždy s mírně odlišnými tvary přídě a zádě a stylizovaným A ve znaku. RLX je také zhruba stejné dlouhá jako RL (4,97 m), ale má o 5 cm prodloužený rozvor (asi 2,85 m) a o stejných 5 cm kratší přední převis. Obdobně narostla šířka i rozchod kol. Jezdí na dvacetipalcových litých kolech s pneumatikami 255/35 R20 a cestu vpřed jí ukazují hlavní světlomety Jewel Eye. Ty používají osm samostatných zdrojů LED s ultra-reflexními čočkami.

Koncept RLX dostal hybridní systém Sport Hybrid SH-AWD (Super-Handling All-Wheel Drive), který jsme viděli již na studii nové NSX. Ten zde kombinuje nový přímovstřikový vidlicový šestiválec VTEC objemu 3,5 l se dvěma elektromotory v zadních kolech. Každý z nich by měl dávat minimálně 20 kW (27 k), celkový výkon systému je pak přes 276 kW (375 k). Převodovka je sedmistupňová dvouspojková. Americká divize Hondy slibuje obratnost vozu střední třídy, ač patří RLX dle evropských měřítek do vyšší střední. Spojení motoru V6 a dvou elektrických agregátů zaručuje kombinovanou spotřebu srovnatelnou se čtyřválcem (7,8 l/100 km) a akceleraci vidlicového osmiválce, bohužel bez konkrétních čísel.

Produkční RLX bude mít zpočátku ovšem zatím jen pohon předních kol a shodný V6 3,5 l s 231 kW (314 k). Elektromotory vzadu tedy budou chybět, ovšem nikoli řízení všech kol PAWS (Precision All Wheel Steer), které spolupracuje se stabilizačním systémem. Na podvozek a karoserii bylo štědře využito vysokopevnostní oceli a hliníku, což zaručuje hmotnost pod 1814 kg. Zavěšení tvoří vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu je víceprvková náprava. RLX má elektronický posilovač řízení VGR (Variable Gear Ratio) a tlumiče ARD (Amplitude Reacitve Dampers).

Ač vývojáři kladli hlavní důraz na ovladatelnost, nezapomněli ani na bezpečnost - aktivní i pasivní. Mezi aktivními prvky RLX nabídne systémy zabránění čelního nárazu i varování před kolizí zezadu a také udržování jízdního pruhu a jeho neoprávněného přejetí. Pasivní složku reprezentuje například sedm airbagů (čelní, boční, okenní záclonové a kolenní pro řidičů. Struktura karoserie byla posílena vpředu o vyztužené členy.

V interiéru nesmí chybět moderní multimédia včetně osmipalcového displeje a další dotykové obrazovky se sedmipalcovou úhlopříčkou. Tou lze ovládat audio, topení, klimatizaci, navigaci a další funkce včetně hlasového psaní SMS. Audio může mít až 14 reproduktorů, samozřejmostí je přehrávání MP3 i USB port, bezdrátové připojení a internetové rádio. Navigace zprostředkovává také dopravní informace v reálném čase. Komunikační systém AcuraLink může kromě jiného na dálku zamknout nebo odemknout vozidlo.

Acura RLX se v sériové výrobě objeví začátkem příštího roku, hybrid přijde o něco později. Ještě letos ovšem značka chce prodat v USA 180 tisíc aut, což je zhruba o polovinu více než loni. A to zejména díky crossoveru RDX a malému sedanu ILX.

JAKE.AUTO.CZ: Acura RL (přehled všech článků)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
 











Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…