Acura TL: Nová generace oficiálně
Acura TL, stěžejní model značky, konstrukčně vychází z amerického Accordu a na severoamerických trzích konkuruje Lexusu GS, Infiniti G37, BMW řady 5 nebo Mercedes-Benz třídy E. Několik měsíců po příchodu osmé generace Accordu pro Spojené státy, která je načasovaná podobně jako evropská verze, proto přichází i nová Acura TL.
Už z první oficiální fotografie je zřejmé, že po designové stránce se nové TL vzdálí Hondám a vsadí na sportovnější styl. Všechny linie se vpředu sbíhají ve tvaru písmene V, kolem nové kovové masky chladiče. Blatníky jsou nad koly víc vytažené do boku a dynamické pojetí zdůrazňuje také C-sloupek, který plynule klesá pod ostrým úhlem.
Zadní okno je hlouběji v masivním zadním sloupku. Záď má šípovitý tvar, horní část víka zavazadlového prostoru je snížena a odtrhová hrana je zdůrazněna spojlerem. Zadní světla jsou malá, zejména v kontrastu s velkou plochou zadního nárazníku a širokými odrazkami. Interiér připomíná vzdáleně osmou generaci Accordu.
Nová Acura TL je o 158 mm delší (celková délka 4966 mm), o 45 mm širší (výška 1880 mm) a o 13 mm vyšší (výška 1453 mm). Rozvor je dlouhý 2776 mm. Vnější rozměry jsou tedy téměř stejné jako u o třídu výš zařazené Acury RL, která je ekvivalentem evropské Hondy Legend.
Zatímco končící generace se nabízela s motory 3,2 a 3,5 V6, modelový rok 2009 po technické stránce „povýší“. Motor 3,5 V6 o výkonu 213 kW se stane základem a vyšší verze budou mít motor 3,7 V6 (224 kW) a pohon všech kol SH-AWD z vyšší řady RL.
Kromě TL Acura v Severní Americe prodává model střední třídy TSX, který je americkou verzí evropského Accordu sedan. Vrcholem nabídky je řada RL, která byla letos modernizována a je příbuzná s evropskou Hondou Legend. Mezi SUV a crossovery Acuru zastupuje kompaktní model RDX s motorem 2,3 Turbo a větší MDX, která sdílí motor a pohon všech kol s RL a napříště také s TL. Pouze v Kanadě se prodává model CSX, který je obdobou našeho Civiku Sedan.
Honda zatím nepotvrdila, že by chtěla s Acurou vstoupit na evropský trh. Podle neoficiálních informací by se ale mohla po roce 2010 přidat k oběma dalším japonským prémiovým značkám, které své aktivity v Evropě už rozvíjí – Lexus od roku 1990 a Infiniti se začne prodávat letos.