18.4. 2014 Michal Fokt

Acura TLX: Bič na evropskou prémii?

 

Luxusní značka Hondy vyzbrojila svou mid-size novinku technikou opravdu těžkého kalibru. Ba co víc, stále je jistá šance, že se do Evropy dostane jako Accord.

Japonská Acura si konečně vyřešila nesrovnalosti v nabídce sedanů, kdy jeden konkurent německým sedanům střední třídy byl poněkud slabý (TSX alias Euro Accord) a druhý zase moc velký (TL). Oba dva letos nahrazuje nový model TLX. Ten si zachoval rozvor většího TL, celková délka vozu je ale o 10 cm kratší, což určitě neškodí. Také se díky rozsáhlému využití vysokopevnostních ocelí, hliníku, ale i hořčíku odlehčovalo, kupříkladu u šestiválcové verze s pohonem předních kol šlo mezigeneračně dolů 66 kg. Na designu si po období jistého tápání dali opravdu záležet, působí robustně a současně dynamicky, přitom však ctí stávající stylistickou filozofii značky. Na úrovni je tradičně interiér, jenž si zachoval určité rysy předchůdců, nabízí ale nové řešení středového tunelu a panelu.

Technika by přitom za atraktivním vzhledem neměla v žádném ohledu zaostávat. Nabídka motorů sice kopíruje tu u TL, kdy základní čtyřválec má objem 2,4 l a šestiválec „downsizoval“ na 3,5 l, díky přímému vstřikování a systému DOHC i-VTEC, respektive SOHC VTEC mají nejen nižší spotřebu, ale současně i lepší parametry. V prvním případě je to 154 kW a 246 N.m, ve druhém pak 216 kW a 362 N.m. Co však má posunout dynamické schopnosti obou motorů na jinou úroveň, jsou hi-tech převodovky. Pro čtyřválec má Honda novou dvouspojku DCT vlastní konstrukce s osmi stupni, pádlovým řazením a měničem (pro zajištění kultivovanosti při popojíždění nízkými rychlostmi), šestiválec se kombinuje s měničovým automatem od ZF s devíti stupni. Docela skok z dosavadních šesti… Tato skříň je navíc ovládána tlačítky na středovém tunelu, nikoli klasickým voličem a pracoviště řidiče nehyzdí ani ruční brzda, tu nahradila elektromechanická.

Hi-tech vychytávky dostal ovšem i podvozek. Dvojité lichoběžníky sice nahradily vpředu McPhersony, ale verze s pohonem předních kol má pro oba motory systém nezávislého aktivního řízení všech kol P-AWS, které dokáže měnit úhel natočení jednoho kola zadní nápravy nezávisle na druhém a soudě podle ohlasu amerických médií na jízdní schopnosti mnohem většího a těžšího sedanu RLX nejspíš zajistí TLXku nevídané schopnosti.

Šestiválec bude možné pořídit i s Evropanům z Legendu známou čtyřkolkou SH-AWD s aktivním zadním diferenciálem, ústrojí je teď o 25 % lehčí, menší a díky rychloběhu za daní nápravě oproti předku o 2,7 % (dosud 1,7 %) zajistí intenzivnější vektorování točivého momentu zadních kol. Pomoci jsou řidiči v případě nouze připraveny šestipístkové brzdy, které za pomoci elektroniky pomáhají přibrzďováním. V prémiové třídě je dnes už podmínku „customizace“ nastavení ovládacích prvků, systém IDS u Acury umí čtyři režimy fungování P-AWS, SH-AWD, rychlosti odezvy plynu, řízení, řazení a dokonce i aktivního potlačování hluku (ANC), přičemž v případě Sport+ Japonci slibují skutečně ostrý projev.

Acuře TLX prostě už nechybí nic z toho, co se dnes v prémii požaduje a v řadě ohledů má dokonce před konkurencí lehký náskok, což by mohlo být v USA receptem na úspěch. A to se ještě hovoří o tom, že TLX bude celkem v nabídce se třemi motorizacemi a tou poslední nebude hybrid, což dává prostor spekulacím na téma třeba takové verze s V6 VTEC Turbo… Ba co víc – stále je ve hře evropský Accord. Jeho konec v Evropě Honda, navzdory tomu, co jste si mohli porůznu přečíst, oficiálně neoznámila, ale současně ani neprozradila nic bližšího o nástupci aktuálního modelu, jenž se s největší pravděpodobností letos přestane vyrábět. Ve hře je jak import amerického (a ruského) Accordu, ale v jeho případě by asi nebyl důvod otálet, auto už je nějaký ten rok v prodeji, takže šance, že TLX bude nový Euro Accord, stále žije. Je ovšem otázkou, jak moc by mu šel k pleti naftový motor 1.6 i-DTEC twin-turbo/125 kW, jenž by měl příští rok nahradit jednotku 2.2 i-DTEC a jenž má být nejvýkonnějším dieselem v portfoliu Hondy. A jak známo, bez nafty to dnes v Evropě nejde.

Líbila by se vám Acura TLX/Honda Accord v Evropě? Měla by i zde šanci utkat se s A4, Céčkem a řadou 3?

Spolupracujeme s TipCars.com
Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5 Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5

Šéf britské tajné služby MI5 Andrew Parker dnes řekl, že…

Jak zdokonalují řízení policisté v Británii? Hrají závodní hry Jak zdokonalují řízení policisté v Británii? Hrají závodní hry

Strážníci z jednoho britského hrabství mají opravdu…

Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD

Pokud by se Británie odvrátila od plánovaného odchodu z…

 

Štítky Acura

 

Přidat názorDiskuse: Acura TLX: Bič na evropskou prémii?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Video: Acura TL – Exteriér modernizovaného sedanu Video: Acura TL – Exteriér modernizovaného sedanu

Pro modelový rok 2012 má Acura TL upravený design a novou…

Acura TL: Konzervativnější vzhled a nový automat pro rok 2012 Acura TL: Konzervativnější vzhled a nový automat pro rok 2012

Acura na autosalonu v Chicagu představuje modernizovaný…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté znásilnění dívek

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté…

Oběťmi brutálních perzekucí ze strany takzvaného Islámského státu se stali také Turkmeni jako jedna z etnických…

 

iSport.cz

Litvínovský Gerhát zničil lídra

Litvínovský Gerhát zničil lídra "forsbergem":…

Napadlo ho to prý hned, jak zjistil, že rozhodčí nařídili trestné střílení. Ovšem provést něco takového…

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče Krupy k Plíškové

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče…

Barbora Strýcová třímala trofej pro vítězku turnaje v Linci a měla knedlík v krku. To když děkovala svému kouči…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…