18.4. 2014 Michal Fokt

Acura TLX: Bič na evropskou prémii?

 

Luxusní značka Hondy vyzbrojila svou mid-size novinku technikou opravdu těžkého kalibru. Ba co víc, stále je jistá šance, že se do Evropy dostane jako Accord.

Japonská Acura si konečně vyřešila nesrovnalosti v nabídce sedanů, kdy jeden konkurent německým sedanům střední třídy byl poněkud slabý (TSX alias Euro Accord) a druhý zase moc velký (TL). Oba dva letos nahrazuje nový model TLX. Ten si zachoval rozvor většího TL, celková délka vozu je ale o 10 cm kratší, což určitě neškodí. Také se díky rozsáhlému využití vysokopevnostních ocelí, hliníku, ale i hořčíku odlehčovalo, kupříkladu u šestiválcové verze s pohonem předních kol šlo mezigeneračně dolů 66 kg. Na designu si po období jistého tápání dali opravdu záležet, působí robustně a současně dynamicky, přitom však ctí stávající stylistickou filozofii značky. Na úrovni je tradičně interiér, jenž si zachoval určité rysy předchůdců, nabízí ale nové řešení středového tunelu a panelu.

Technika by přitom za atraktivním vzhledem neměla v žádném ohledu zaostávat. Nabídka motorů sice kopíruje tu u TL, kdy základní čtyřválec má objem 2,4 l a šestiválec „downsizoval“ na 3,5 l, díky přímému vstřikování a systému DOHC i-VTEC, respektive SOHC VTEC mají nejen nižší spotřebu, ale současně i lepší parametry. V prvním případě je to 154 kW a 246 N.m, ve druhém pak 216 kW a 362 N.m. Co však má posunout dynamické schopnosti obou motorů na jinou úroveň, jsou hi-tech převodovky. Pro čtyřválec má Honda novou dvouspojku DCT vlastní konstrukce s osmi stupni, pádlovým řazením a měničem (pro zajištění kultivovanosti při popojíždění nízkými rychlostmi), šestiválec se kombinuje s měničovým automatem od ZF s devíti stupni. Docela skok z dosavadních šesti… Tato skříň je navíc ovládána tlačítky na středovém tunelu, nikoli klasickým voličem a pracoviště řidiče nehyzdí ani ruční brzda, tu nahradila elektromechanická.

Hi-tech vychytávky dostal ovšem i podvozek. Dvojité lichoběžníky sice nahradily vpředu McPhersony, ale verze s pohonem předních kol má pro oba motory systém nezávislého aktivního řízení všech kol P-AWS, které dokáže měnit úhel natočení jednoho kola zadní nápravy nezávisle na druhém a soudě podle ohlasu amerických médií na jízdní schopnosti mnohem většího a těžšího sedanu RLX nejspíš zajistí TLXku nevídané schopnosti.

Šestiválec bude možné pořídit i s Evropanům z Legendu známou čtyřkolkou SH-AWD s aktivním zadním diferenciálem, ústrojí je teď o 25 % lehčí, menší a díky rychloběhu za daní nápravě oproti předku o 2,7 % (dosud 1,7 %) zajistí intenzivnější vektorování točivého momentu zadních kol. Pomoci jsou řidiči v případě nouze připraveny šestipístkové brzdy, které za pomoci elektroniky pomáhají přibrzďováním. V prémiové třídě je dnes už podmínku „customizace“ nastavení ovládacích prvků, systém IDS u Acury umí čtyři režimy fungování P-AWS, SH-AWD, rychlosti odezvy plynu, řízení, řazení a dokonce i aktivního potlačování hluku (ANC), přičemž v případě Sport+ Japonci slibují skutečně ostrý projev.

Acuře TLX prostě už nechybí nic z toho, co se dnes v prémii požaduje a v řadě ohledů má dokonce před konkurencí lehký náskok, což by mohlo být v USA receptem na úspěch. A to se ještě hovoří o tom, že TLX bude celkem v nabídce se třemi motorizacemi a tou poslední nebude hybrid, což dává prostor spekulacím na téma třeba takové verze s V6 VTEC Turbo… Ba co víc – stále je ve hře evropský Accord. Jeho konec v Evropě Honda, navzdory tomu, co jste si mohli porůznu přečíst, oficiálně neoznámila, ale současně ani neprozradila nic bližšího o nástupci aktuálního modelu, jenž se s největší pravděpodobností letos přestane vyrábět. Ve hře je jak import amerického (a ruského) Accordu, ale v jeho případě by asi nebyl důvod otálet, auto už je nějaký ten rok v prodeji, takže šance, že TLX bude nový Euro Accord, stále žije. Je ovšem otázkou, jak moc by mu šel k pleti naftový motor 1.6 i-DTEC twin-turbo/125 kW, jenž by měl příští rok nahradit jednotku 2.2 i-DTEC a jenž má být nejvýkonnějším dieselem v portfoliu Hondy. A jak známo, bez nafty to dnes v Evropě nejde.

Líbila by se vám Acura TLX/Honda Accord v Evropě? Měla by i zde šanci utkat se s A4, Céčkem a řadou 3?

Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun

Na jaře se každý rok na její značku dívají miliony…

Zápisník Jany Havligerové: Chybička se vloudí Zápisník Jany Havligerové: Chybička se vloudí

Nový předseda horní komory parlamentu Jaroslav Kubera…

Hlasujte o největší českou průmyslovou ikonu Hlasujte o největší českou průmyslovou ikonu

Česká ekonomika už sto let stojí na silném průmyslu.…

Je čas být nepopulární, říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský Je čas být nepopulární, říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský

Na dosah měl po letošních volbách křeslo pražského…

 

Štítky Acura

 

Přidat názorDiskuse: Acura TLX: Bič na evropskou prémii?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje

Ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Video: Acura TL – Exteriér modernizovaného sedanu Video: Acura TL – Exteriér modernizovaného sedanu

Pro modelový rok 2012 má Acura TL upravený design a novou…

Acura TL: Konzervativnější vzhled a nový automat pro rok 2012 Acura TL: Konzervativnější vzhled a nový automat pro rok 2012

Acura na autosalonu v Chicagu představuje modernizovaný…

 



 
Tatra má ve své bohaté historii i autobusy a trolejbusy

Tatra má ve své bohaté historii i autobusy a trolejbusy. Mrkněte na ně!

Dnes 08:00

Značku Tatra nesly v minulosti i autobusy a trolejbusy.




Blesk.cz

S nástrahami Vánoc poradí odborníci: Nejhorší triky obchodníků, největší úskalí půjček i pomoc psychologa

S nástrahami Vánoc poradí odborníci: Nejhorší triky…

Stres, dluhy, nesnáze s reklamací nebo nedostatek peněz kvůli rodiči neplatícímu výživné. Problémů, které můžou…

S vážnou nemocí bojující Kadeřávková: 500 tisíc za léčbu! A stále není konec

S vážnou nemocí bojující Kadeřávková: 500 tisíc za…

Zdraví je nade všechny peníze! Tím se řídí Anna Kadeřávková (21), která se už čtyři měsíce intenzivně léčí z…

 

iSport.cz

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal poprvé mistrem světa

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal…

Akrobatický pilot Martin Šonka vyhrál poprvé sérii Red Bull Air Race. Celkové vítězství si čtyřicetiletý rodák z…

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč odmítl klub z ligy?

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč…

O svém handicapu se nezdráhá mluvit, svou celoživotní překážku v podobě chybějící části předloktí umí i humorem…

 

Reflex.cz

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš našel cestu, kudy se vydat dál

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš…

Už už to vypadalo, že se Jan Hřebejk chytl do pasti recyklace sebe samého: trilogie Zahradnictví – aneb pokus…

Jste pro zvýšení televizních a rozhlasových poplatků? Já tedy určitě NE!

Jste pro zvýšení televizních a rozhlasových…

Veřejnoprávní Česká televize i rozhlas chtějí navýšit koncesionářské poplatky. Nic nového pod sluncem, asi…