18.4. 2014 Michal Fokt

Acura TLX: Bič na evropskou prémii?

 

Luxusní značka Hondy vyzbrojila svou mid-size novinku technikou opravdu těžkého kalibru. Ba co víc, stále je jistá šance, že se do Evropy dostane jako Accord.

Japonská Acura si konečně vyřešila nesrovnalosti v nabídce sedanů, kdy jeden konkurent německým sedanům střední třídy byl poněkud slabý (TSX alias Euro Accord) a druhý zase moc velký (TL). Oba dva letos nahrazuje nový model TLX. Ten si zachoval rozvor většího TL, celková délka vozu je ale o 10 cm kratší, což určitě neškodí. Také se díky rozsáhlému využití vysokopevnostních ocelí, hliníku, ale i hořčíku odlehčovalo, kupříkladu u šestiválcové verze s pohonem předních kol šlo mezigeneračně dolů 66 kg. Na designu si po období jistého tápání dali opravdu záležet, působí robustně a současně dynamicky, přitom však ctí stávající stylistickou filozofii značky. Na úrovni je tradičně interiér, jenž si zachoval určité rysy předchůdců, nabízí ale nové řešení středového tunelu a panelu.

Technika by přitom za atraktivním vzhledem neměla v žádném ohledu zaostávat. Nabídka motorů sice kopíruje tu u TL, kdy základní čtyřválec má objem 2,4 l a šestiválec „downsizoval“ na 3,5 l, díky přímému vstřikování a systému DOHC i-VTEC, respektive SOHC VTEC mají nejen nižší spotřebu, ale současně i lepší parametry. V prvním případě je to 154 kW a 246 N.m, ve druhém pak 216 kW a 362 N.m. Co však má posunout dynamické schopnosti obou motorů na jinou úroveň, jsou hi-tech převodovky. Pro čtyřválec má Honda novou dvouspojku DCT vlastní konstrukce s osmi stupni, pádlovým řazením a měničem (pro zajištění kultivovanosti při popojíždění nízkými rychlostmi), šestiválec se kombinuje s měničovým automatem od ZF s devíti stupni. Docela skok z dosavadních šesti… Tato skříň je navíc ovládána tlačítky na středovém tunelu, nikoli klasickým voličem a pracoviště řidiče nehyzdí ani ruční brzda, tu nahradila elektromechanická.

Hi-tech vychytávky dostal ovšem i podvozek. Dvojité lichoběžníky sice nahradily vpředu McPhersony, ale verze s pohonem předních kol má pro oba motory systém nezávislého aktivního řízení všech kol P-AWS, které dokáže měnit úhel natočení jednoho kola zadní nápravy nezávisle na druhém a soudě podle ohlasu amerických médií na jízdní schopnosti mnohem většího a těžšího sedanu RLX nejspíš zajistí TLXku nevídané schopnosti.

Šestiválec bude možné pořídit i s Evropanům z Legendu známou čtyřkolkou SH-AWD s aktivním zadním diferenciálem, ústrojí je teď o 25 % lehčí, menší a díky rychloběhu za daní nápravě oproti předku o 2,7 % (dosud 1,7 %) zajistí intenzivnější vektorování točivého momentu zadních kol. Pomoci jsou řidiči v případě nouze připraveny šestipístkové brzdy, které za pomoci elektroniky pomáhají přibrzďováním. V prémiové třídě je dnes už podmínku „customizace“ nastavení ovládacích prvků, systém IDS u Acury umí čtyři režimy fungování P-AWS, SH-AWD, rychlosti odezvy plynu, řízení, řazení a dokonce i aktivního potlačování hluku (ANC), přičemž v případě Sport+ Japonci slibují skutečně ostrý projev.

Acuře TLX prostě už nechybí nic z toho, co se dnes v prémii požaduje a v řadě ohledů má dokonce před konkurencí lehký náskok, což by mohlo být v USA receptem na úspěch. A to se ještě hovoří o tom, že TLX bude celkem v nabídce se třemi motorizacemi a tou poslední nebude hybrid, což dává prostor spekulacím na téma třeba takové verze s V6 VTEC Turbo… Ba co víc – stále je ve hře evropský Accord. Jeho konec v Evropě Honda, navzdory tomu, co jste si mohli porůznu přečíst, oficiálně neoznámila, ale současně ani neprozradila nic bližšího o nástupci aktuálního modelu, jenž se s největší pravděpodobností letos přestane vyrábět. Ve hře je jak import amerického (a ruského) Accordu, ale v jeho případě by asi nebyl důvod otálet, auto už je nějaký ten rok v prodeji, takže šance, že TLX bude nový Euro Accord, stále žije. Je ovšem otázkou, jak moc by mu šel k pleti naftový motor 1.6 i-DTEC twin-turbo/125 kW, jenž by měl příští rok nahradit jednotku 2.2 i-DTEC a jenž má být nejvýkonnějším dieselem v portfoliu Hondy. A jak známo, bez nafty to dnes v Evropě nejde.

Líbila by se vám Acura TLX/Honda Accord v Evropě? Měla by i zde šanci utkat se s A4, Céčkem a řadou 3?

Spolupracujeme s TipCars.com
Singapurská větev čínské CEFC skončila v likvidaci Singapurská větev čínské CEFC skončila v likvidaci

Problémy další větve společnosti CEFC patrně dospěly do…

České pivovary nedokážou dál růst. Vidí za tím zásahy do trhu České pivovary nedokážou dál růst. Vidí za tím zásahy do trhu

Kvůli regulacím trhu očekává Český svaz pivovarů a…

EU je připravena ustoupit v otázce irských hranic, slíbil hlavní vyjednavač pro brexit EU je připravena ustoupit v otázce irských hranic, slíbil hlavní vyjednavač pro brexit

Evropská unie je připravena vyjít Londýnu vstříc novým…

Hypotéky zdražily, přesto si je sjednalo více lidí a ve větším objemu Hypotéky zdražily, přesto si je sjednalo více lidí a ve větším objemu

Průměrná úroková sazba hypoték v srpnu stoupla na 2,53…

 

Štítky Acura

 

Přidat názorDiskuse: Acura TLX: Bič na evropskou prémii?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Samostmívací zpětné zrcátko šetří vaše oči. Víte, jak funguje? Samostmívací zpětné zrcátko šetří vaše oči. Víte, jak funguje?

Samostmívací či jinak řečeno elektrochromatické vnitřní…

Nový Mercedes GLE Coupé natočen při testování. Vyzve X6 do druhého kola Nový Mercedes GLE Coupé natočen při testování. Vyzve X6 do druhého kola

Druhá karosářská verze Mercdesu GLE nebude chybět ani v…

 



Video: Acura TL – Exteriér modernizovaného sedanu Video: Acura TL – Exteriér modernizovaného sedanu

Pro modelový rok 2012 má Acura TL upravený design a novou…

Acura TL: Konzervativnější vzhled a nový automat pro rok 2012 Acura TL: Konzervativnější vzhled a nový automat pro rok 2012

Acura na autosalonu v Chicagu představuje modernizovaný…

 



 
Hyundai i30 N Fastback zachycen v Mostě: Nošovice testují hot-fastback také u nás

Hyundai i30 N Fastback zachycen v Mostě: Nošovice testují hot-fastback také u nás

Dnes 08:50

Další karosářská verze ostrého kompaktu od Hyundaie se blíží. Testuje se také na českých silnicích!




Blesk.cz

„Zemře,“ tvrdili doktoři. Michálek (10) díky péči rodiny bojuje, potřebuje ale pomoc

„Zemře,“ tvrdili doktoři. Michálek (10) díky péči…

Je to jeden z těch příběhů, kdy láska, přesvědčení a píle překonají i nejčernější vize lékařů. Když se Andree…

Zahrajte si v Eurojackpotu o luxusní byt za 13 milionů

Zahrajte si v Eurojackpotu o luxusní byt za 13 milionů

Důvodů, proč sázet, je tento měsíc požehnaně. Nejen, že se v Milionovém dešti Sportky každé losování vybírá pět…

 

iSport.cz

Hlinka o brutálním napadení: Jako když hodíte med a sletí se včely

Hlinka o brutálním napadení: Jako když hodíte med a…

Neměli šanci. Jihlavského hokejistu Michala Hlinku (27 let), a jeho dva kamarády, napadla v neděli večer v jeho…

SESTŘIHY LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví Barcelona i Inter

SESTŘIHY LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví…

Finalista minulého ročníku Liverpool ztratil dvoubrankový náskok, nakonec ale nad Paris St. Germain vyhrál 3:2…

 

Reflex.cz

Morbidní zvyky anglického venkova: Kdo byli pojídači hříchů a proč jim církev hrozila smrtí?

Morbidní zvyky anglického venkova: Kdo byli pojídači…

Zatímco poslední pomazání bylo součástí široce praktikovaných rituálů většiny křesťanů již od 12. století,…

Toulky Bolívií, srdcem Jižní Ameriky: Prokletá stříbrná hora Cerro Rico

Toulky Bolívií, srdcem Jižní Ameriky: Prokletá…

Potosí. Svérázné město s jedinečnou historií postavené už v polovině 16. století se o dvě stě let později stalo…