Alfa 156 GTA – výkon, jak se patří

Alfa 156 GTA – výkon, jak se patří

 
 

Tak má konečně pořádný motor i jiná Alfa, než postarší GTV. Automobilka Alfa Romeo se nejspíš už zanedlouho zbaví "motorového komplexu". Její nové automobily mají s ohledem na kategorie, v nichž operují, velmi atraktivní design i vyspělé podvozky, ale pohonné jednotky představují ve většině případů motorizaci, nijak zvlášť se vymykající konkurenci, která na sportovní image dbá o poznání méně.

Jediným opravdu sportovním zástupcem značky Alfa Romeo tak byl dosud pouze typ GTV a jeho otevřená verze Spider. Časy se však mění, a po jejich bok se zařadí také sedan a kombi 156, pod jejichž kapotami se objeví vidlicový šestiválec 3,2 l s výkonem 184 kW.

Alfu GTA nebude od obou karosářských provedeních sedan a Sportwagon zrovna lehké odlišit. Neomračují totiž mohutnými křídly, ale nesou pouze decentní spoiler na předním nárazníku, nepříliš masivní prahové nástavce a nově tvarovaný zadní nárazník.

Interiér dostal v souladu se zaměřením vozů nová kožená sedadla, která mají kromě výrazného profilování a stavitelné bederní opěrky vpředu také vizuální náznak lepšího bočního vedení i u těch zadních. Pracoviště řidiče mělo již u řadových alf dostatečný sportovní náboj, který byl u "gé-té-áček" umocněn ještě odvrtávanými hliníkovými pedály a opěrou pro levou nohu. Volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy byly také obšity kůží. Monotónní čerň přístrojové desky oživilo obložení hliníkem na středovém panelu i v okolí kulisy řazení šestistupňové převodovky s přímým řazením a stále poněkud dlouhou pákou. Toto ústrojí bude možné na přání nahradit samočinným Selespeed, které umožňuje i řazení tlačítky pod volantem po vzoru formule 1.

Hlavní předmětem úprav stávajících „stopadasátšestek" však byl podvozek. Ten konstruktéři vyztužili a osadili sportovními tlumiči a pružinami, byla také změněna geometrie přední nápravy a posíleny zkrutné stabilizátory. Sedmnáctipalcová kola o rozměru 225/45 také dostala větší a účinnější kotoučové brzdy Brembo. Masivní výkon i točivý moment vozu bude kromě ABS a EBD krotit také systém kontroly trakce ASR. K lepšímu pocitu kontroly vozu také přispěje strmější řízení s menším počtem otáček mezi krajními polohami.

Jak bylo již na počátku řečeno, pohonnou jednotkou obou vozů GTA bude šestiválec 3,2 l s výkonem rovných 250 koní, tedy 184 kW při 6200/min. Točivý moment motoru vrcholí solidní hodnotou 300 N. m při 4800/min a takto vybavené vozy akcelerují z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dokáží jet rychlostí až 250 km/h. Z uvedených hodnot je zřejmé, že u italské značky netouží po automobilovém extremismu – připomeňme totiž, že špičku mezi sportovními vozy střední třídy tvoří BMW M3, které ze stejného zdvihového objemu 3,2 l dokázalo dostat 252 kW. Kombinovaná spotřeba u sedanu s oběma převodovkami a Sportwagonu s mechanickou činí shodně 12,1 l na 100 km, kombi se selespeedem spotřebuje o 0,2 l na 100 km paliva více.

Vozy Alfa Romeo 156 GTA by neměly být jedinými sportovně orientovanými modely současné, nové éry v historii značky. Již v tomto roce se totiž očekává představení vozu Alfa 147 GTA, takže jedinou řadou, které bude dynamická verze chybět, bude noblesní 166.

Autosalon Frankfurt 2017
Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce

Probační a mediační služba dnes podepsala smlouvu s…

Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke

Jedna z největších ruských realitních firem O1 Properties…

Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Dnes 12:59

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Tak zní celý název nejnovějšího člena elektrifikované flotily stuttgartského výrobce.




Blesk.cz

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska vůbec nevěděl, kde je...

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska…

Jeho nečekaná smrt zasáhla nejen český showbyznys. I když Jan Tříska v roce 1977 emigroval a 40 let žil v USA,…

 

iSport.cz

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní nevysíláme, uvedla televize

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní…

Vy nám vezmete hvězdy z olympiády, my vám zase vaše zápasy nepustíme na obrazovku. Americká celostátní televize…

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je možný i vysoký trest

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je…

David Limberský je po operaci jařmového oblouku, který mu surovým faulem loktem zlomil boleslavský Nikolaj…

 

Reflex.cz

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od liberálů z FDP a radikální AfD?

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od…

Víkendové parlamentní volby v Německu nepřinesly na první pohled moc překvapení. Kancléřkou nadále zůstane…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…