Alfa 156 GTA – výkon, jak se patří

Alfa 156 GTA – výkon, jak se patří

 
 

Tak má konečně pořádný motor i jiná Alfa, než postarší GTV. Automobilka Alfa Romeo se nejspíš už zanedlouho zbaví "motorového komplexu". Její nové automobily mají s ohledem na kategorie, v nichž operují, velmi atraktivní design i vyspělé podvozky, ale pohonné jednotky představují ve většině případů motorizaci, nijak zvlášť se vymykající konkurenci, která na sportovní image dbá o poznání méně.

Jediným opravdu sportovním zástupcem značky Alfa Romeo tak byl dosud pouze typ GTV a jeho otevřená verze Spider. Časy se však mění, a po jejich bok se zařadí také sedan a kombi 156, pod jejichž kapotami se objeví vidlicový šestiválec 3,2 l s výkonem 184 kW.

Alfu GTA nebude od obou karosářských provedeních sedan a Sportwagon zrovna lehké odlišit. Neomračují totiž mohutnými křídly, ale nesou pouze decentní spoiler na předním nárazníku, nepříliš masivní prahové nástavce a nově tvarovaný zadní nárazník.

Interiér dostal v souladu se zaměřením vozů nová kožená sedadla, která mají kromě výrazného profilování a stavitelné bederní opěrky vpředu také vizuální náznak lepšího bočního vedení i u těch zadních. Pracoviště řidiče mělo již u řadových alf dostatečný sportovní náboj, který byl u "gé-té-áček" umocněn ještě odvrtávanými hliníkovými pedály a opěrou pro levou nohu. Volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy byly také obšity kůží. Monotónní čerň přístrojové desky oživilo obložení hliníkem na středovém panelu i v okolí kulisy řazení šestistupňové převodovky s přímým řazením a stále poněkud dlouhou pákou. Toto ústrojí bude možné na přání nahradit samočinným Selespeed, které umožňuje i řazení tlačítky pod volantem po vzoru formule 1.

Hlavní předmětem úprav stávajících „stopadasátšestek" však byl podvozek. Ten konstruktéři vyztužili a osadili sportovními tlumiči a pružinami, byla také změněna geometrie přední nápravy a posíleny zkrutné stabilizátory. Sedmnáctipalcová kola o rozměru 225/45 také dostala větší a účinnější kotoučové brzdy Brembo. Masivní výkon i točivý moment vozu bude kromě ABS a EBD krotit také systém kontroly trakce ASR. K lepšímu pocitu kontroly vozu také přispěje strmější řízení s menším počtem otáček mezi krajními polohami.

Jak bylo již na počátku řečeno, pohonnou jednotkou obou vozů GTA bude šestiválec 3,2 l s výkonem rovných 250 koní, tedy 184 kW při 6200/min. Točivý moment motoru vrcholí solidní hodnotou 300 N. m při 4800/min a takto vybavené vozy akcelerují z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dokáží jet rychlostí až 250 km/h. Z uvedených hodnot je zřejmé, že u italské značky netouží po automobilovém extremismu – připomeňme totiž, že špičku mezi sportovními vozy střední třídy tvoří BMW M3, které ze stejného zdvihového objemu 3,2 l dokázalo dostat 252 kW. Kombinovaná spotřeba u sedanu s oběma převodovkami a Sportwagonu s mechanickou činí shodně 12,1 l na 100 km, kombi se selespeedem spotřebuje o 0,2 l na 100 km paliva více.

Vozy Alfa Romeo 156 GTA by neměly být jedinými sportovně orientovanými modely současné, nové éry v historii značky. Již v tomto roce se totiž očekává představení vozu Alfa 147 GTA, takže jedinou řadou, které bude dynamická verze chybět, bude noblesní 166.

Stane se Dvořák nejdéle vládnoucím ředitelem ČT? Do rekordu mu chybí 30 měsíců Stane se Dvořák nejdéle vládnoucím ředitelem ČT? Do rekordu mu chybí 30 měsíců

Rada České televize bude dnes odpoledne rozhodovat o tom,…

Tři procenta Čechů byla při internetových platbách okradena, tvrdí Eset Tři procenta Čechů byla při internetových platbách okradena, tvrdí Eset

Při platbách přes internet byla okradena tři procenta…

Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci

Stavba trasy pražského metra D by měla začít na pozemku…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 






 
BMW M550d přichází. Co přináší nafta, šest válců a čtyři turba?

BMW M550d přichází. Co přináší nafta, šest válců a čtyři turba?

Dnes 08:51

Také řada 5 se dočkala naftového šestiválce se čtyřmi turby, poprvé představeného v řadě 7. Motor nabídne 294 kW a 760 N.m.




Blesk.cz

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na obrazovky!

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na…

Na mateřské dovolené se Lucie Křížková (32), dříve Váchová, moc dlouho nezdržela. Pouhé tři měsíce po porodu…

Vanesa (13) vypadla z 8. patra! Zázrakem přežila, po měsíci se stalo něco nečekaného

Vanesa (13) vypadla z 8. patra! Zázrakem přežila, po…

Nebohá Vanesa (13) vypadla nešťastně z 8. patra neobývané bytovky v chátrajícím komplexu ve…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl jsem si hrát na Orra, řekl

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali jsme, řekl Šilhavý

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali…

Poprvé v soutěžním zápase jako trenér Slavie poznal, co je to porážka. Jaroslav Šilhavý byl po úterním…

 

Reflex.cz

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v čele. The Circle ukazuje, jak si nás zotročí sociální sítě

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v…

Děsí vás, že je kamera vašeho notebooku neustále zapnutá a Facebook si dokáže zjistit i to, o čem se vám zdá?…

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se označení Andrej Babiš

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se…

Vicepremiér Andrej Babiš (ANO) odmítl zařazení mezi oligarchy, kteří v Česku nakupují noviny k upevnění svého…