Alfa 156 GTA – výkon, jak se patří

Alfa 156 GTA – výkon, jak se patří

 
 

Tak má konečně pořádný motor i jiná Alfa, než postarší GTV. Automobilka Alfa Romeo se nejspíš už zanedlouho zbaví "motorového komplexu". Její nové automobily mají s ohledem na kategorie, v nichž operují, velmi atraktivní design i vyspělé podvozky, ale pohonné jednotky představují ve většině případů motorizaci, nijak zvlášť se vymykající konkurenci, která na sportovní image dbá o poznání méně.

Jediným opravdu sportovním zástupcem značky Alfa Romeo tak byl dosud pouze typ GTV a jeho otevřená verze Spider. Časy se však mění, a po jejich bok se zařadí také sedan a kombi 156, pod jejichž kapotami se objeví vidlicový šestiválec 3,2 l s výkonem 184 kW.

Alfu GTA nebude od obou karosářských provedeních sedan a Sportwagon zrovna lehké odlišit. Neomračují totiž mohutnými křídly, ale nesou pouze decentní spoiler na předním nárazníku, nepříliš masivní prahové nástavce a nově tvarovaný zadní nárazník.

Interiér dostal v souladu se zaměřením vozů nová kožená sedadla, která mají kromě výrazného profilování a stavitelné bederní opěrky vpředu také vizuální náznak lepšího bočního vedení i u těch zadních. Pracoviště řidiče mělo již u řadových alf dostatečný sportovní náboj, který byl u "gé-té-áček" umocněn ještě odvrtávanými hliníkovými pedály a opěrou pro levou nohu. Volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy byly také obšity kůží. Monotónní čerň přístrojové desky oživilo obložení hliníkem na středovém panelu i v okolí kulisy řazení šestistupňové převodovky s přímým řazením a stále poněkud dlouhou pákou. Toto ústrojí bude možné na přání nahradit samočinným Selespeed, které umožňuje i řazení tlačítky pod volantem po vzoru formule 1.

Hlavní předmětem úprav stávajících „stopadasátšestek" však byl podvozek. Ten konstruktéři vyztužili a osadili sportovními tlumiči a pružinami, byla také změněna geometrie přední nápravy a posíleny zkrutné stabilizátory. Sedmnáctipalcová kola o rozměru 225/45 také dostala větší a účinnější kotoučové brzdy Brembo. Masivní výkon i točivý moment vozu bude kromě ABS a EBD krotit také systém kontroly trakce ASR. K lepšímu pocitu kontroly vozu také přispěje strmější řízení s menším počtem otáček mezi krajními polohami.

Jak bylo již na počátku řečeno, pohonnou jednotkou obou vozů GTA bude šestiválec 3,2 l s výkonem rovných 250 koní, tedy 184 kW při 6200/min. Točivý moment motoru vrcholí solidní hodnotou 300 N. m při 4800/min a takto vybavené vozy akcelerují z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dokáží jet rychlostí až 250 km/h. Z uvedených hodnot je zřejmé, že u italské značky netouží po automobilovém extremismu – připomeňme totiž, že špičku mezi sportovními vozy střední třídy tvoří BMW M3, které ze stejného zdvihového objemu 3,2 l dokázalo dostat 252 kW. Kombinovaná spotřeba u sedanu s oběma převodovkami a Sportwagonu s mechanickou činí shodně 12,1 l na 100 km, kombi se selespeedem spotřebuje o 0,2 l na 100 km paliva více.

Vozy Alfa Romeo 156 GTA by neměly být jedinými sportovně orientovanými modely současné, nové éry v historii značky. Již v tomto roce se totiž očekává představení vozu Alfa 147 GTA, takže jedinou řadou, které bude dynamická verze chybět, bude noblesní 166.

 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Sedm milionů uprchlíků, 260 tisíc mrtvých. Po 50 letech války je v Kolumbii mír

Sedm milionů uprchlíků, 260 tisíc mrtvých. Po 50…

Kolumbijská vláda a radikálně levicové hnutí Revoluční ozbrojené síly Kolumbie (FARC) podepsaly mírovou dohodu.…

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci testují pevnost českých hranic

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci…

Odolá Česko přílivu migrantů? Na hranicích se Slovenskem začalo cvičení policie, vojáků a celníků zaměřené na…

 

iSport.cz

Ščasný o svém konci ve Spartě: Cítil jsem, že musím ulevit mužstvu

Ščasný o svém konci ve Spartě: Cítil jsem, že musím…

Po porážce v derby se Slavií 0:2 už věděl, že u týmu skončí, o den později byl konec Zdeňka Ščasného ve Spartě…

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských "S" pohledem kamer…

Byla to bitva se vším všudy. Pražské derby mezi Spartou a Slavií přineslo vše, co se od velkého šlágru čeká.…

 

Reflex.cz

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované děti: Leckdy od nás děti ani nechtějí domů…

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované…

V aktuálním Excellentu, který vyšel jako příloha Reflexu, vám představujeme osm žen, jejichž projekty stojí za…

Jak to bylo s „pozváním pro uprchlíky“ Angely Merkelové v oné noci ze 4. na 5. září 2015?

Jak to bylo s „pozváním pro uprchlíky“ Angely…

S takzvaným pozváním uprchlíků to bylo o dost jinak, než tvrdí protimerkelovská legenda. A nevrhá to moc dobré…