Alfa Romeo 147 2005: Facelift a nový motor

Alfa Romeo 147 2005: Facelift a nový motor

 
 

Nejemotivnější vůz kompaktní třídy bude v novém modelovém roce rozrážet vzduch nově tvarovanou přídí a s pomocí posíleného špičkového turbodieselu. Pomáhat jim v tom bude inovovaná převodovka.

Alfa 147, která svého času vzbudila senzaci a řádně rozvířila prach v nižší střední třídě, nadchla ve vzácné shodě i odbornou veřejnost a odnesla si jako jeden z mnoha italských lamačů srdcí a jako první v novém Miléniu titul Vůz roku. I přes vysokou cenu se Alfy prodávají velmi dobře, ovšem jejich design je jako jižanská kráska - úchvatný, ale rychle stárne.

Proto již po třech letech výroby přichází lehký facelift, ještě více zdůrazňující trojúhelník jako leitmotiv celého designu. Světlometové celky se protáhly ke středu a ve stylu Brery zahrnují po třech světelných modulech na černém pozadí pod společným krycím sklem. Díky restylizovanému nárazníku se také mírně zvětšil přední převis, ergo celková délka vozu. Záď se přiblížila stylu větších typů a její koncovky jsou nyní štíhlejší a taktéž protáhlejší ke středu. Nenápadně, ale zato kompletně se změnila i záď - zadní dveře mají nový tvar s přidanou lištou na spodní hraně a detailně přeměněný nárazník se zbavil ochranné lišty a působí štíhleji díky jinému tvaru spodního výřezu. Celkově lze změny hodnotit jako krok správným směrem a omlazená Alfa si patrně ještě chvíli udrží designový náskok před konkurencí.

Mírné obměny doznala i technika; nejsilnější turbodiesel 1,9 JTD 16v Multijet, vlajková loď nabídky vznětových agregátů, posílila na obligátních 110 kW a mírně narostl i kroutící moment. Znamenitý motor tedy už nebude Alfa nabízet ve dvou výkonových variantách, ale v jediné. Optimalizace se dočkala i dvoumódová robotizovaná pětistupňová převodovka se sekvenčním řazením Selespeed, nyní nabízející vedle manuálního a automatického režimu i volbu sportovního módu. Poslední významnou změnou je vyladěný podvozek, od nynějška nabízený, na základě stížností zákazníků na jeho přehnanou tvrdost, alternativně i ve verzi s měkčím pérováním, komerčně nazvané Comfort. Ta bude standardem u špičkové verze Multijet, ostatní ji budou nabízet volitelně.

Ceny pro ČR nejsou dosud stanoveny, s prvními exempláři bychom se u nás měli oficiálně setkat v březnu. Těšíme se na první setkání.

Spolupracujeme s TipCars.com
Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 
 

Tapety

Alfa Romeo 147 facelift Alfa Romeo 147 facelift
Alfa Romeo 147 facelift Alfa Romeo 147 facelift
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás víc, tvrdí studie

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás…

Deset minut chůze ze schodů a do schodů dodá člověku více energie než šálek kávy. Zjistili to výzkumníci z…

 

iSport.cz

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou letech za Plzeň

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou…

Návrat uzdraveného záložníka Václava Pilaře po vleklém zranění kolena byl asi jediným pozitivním momentem…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli Šural a Karavajev

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli…

Fotbalisté Plzně podlehli ve šlágru 26. kola ePojisteni.cz ligy na Spartě 0:2 a zkomplikovali si boj o titul.…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…