Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 147 2005: Facelift a nový motor

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Nejemotivnější vůz kompaktní třídy bude v novém modelovém roce rozrážet vzduch nově tvarovanou přídí a s pomocí posíleného špičkového turbodieselu. Pomáhat jim v tom bude inovovaná převodovka.

Alfa 147, která svého času vzbudila senzaci a řádně rozvířila prach v nižší střední třídě, nadchla ve vzácné shodě i odbornou veřejnost a odnesla si jako jeden z mnoha italských lamačů srdcí a jako první v novém Miléniu titul Vůz roku. I přes vysokou cenu se Alfy prodávají velmi dobře, ovšem jejich design je jako jižanská kráska - úchvatný, ale rychle stárne.

Proto již po třech letech výroby přichází lehký facelift, ještě více zdůrazňující trojúhelník jako leitmotiv celého designu. Světlometové celky se protáhly ke středu a ve stylu Brery zahrnují po třech světelných modulech na černém pozadí pod společným krycím sklem. Díky restylizovanému nárazníku se také mírně zvětšil přední převis, ergo celková délka vozu. Záď se přiblížila stylu větších typů a její koncovky jsou nyní štíhlejší a taktéž protáhlejší ke středu. Nenápadně, ale zato kompletně se změnila i záď - zadní dveře mají nový tvar s přidanou lištou na spodní hraně a detailně přeměněný nárazník se zbavil ochranné lišty a působí štíhleji díky jinému tvaru spodního výřezu. Celkově lze změny hodnotit jako krok správným směrem a omlazená Alfa si patrně ještě chvíli udrží designový náskok před konkurencí.

Mírné obměny doznala i technika; nejsilnější turbodiesel 1,9 JTD 16v Multijet, vlajková loď nabídky vznětových agregátů, posílila na obligátních 110 kW a mírně narostl i kroutící moment. Znamenitý motor tedy už nebude Alfa nabízet ve dvou výkonových variantách, ale v jediné. Optimalizace se dočkala i dvoumódová robotizovaná pětistupňová převodovka se sekvenčním řazením Selespeed, nyní nabízející vedle manuálního a automatického režimu i volbu sportovního módu. Poslední významnou změnou je vyladěný podvozek, od nynějška nabízený, na základě stížností zákazníků na jeho přehnanou tvrdost, alternativně i ve verzi s měkčím pérováním, komerčně nazvané Comfort. Ta bude standardem u špičkové verze Multijet, ostatní ji budou nabízet volitelně.

Ceny pro ČR nejsou dosud stanoveny, s prvními exempláři bychom se u nás měli oficiálně setkat v březnu. Těšíme se na první setkání.

Ladislav Čermák
Diskuze (0)