Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,5 V6

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,5 V6

 
 

Když před motoristickým fandou vyslovíte "venku mám Alfu 156", zajiskří se mu v očích, ale když k tomu ještě přidáte slovo "Sportwagon", vytáhne vás ven a žádá předvedení. Ano, tak se konstruktérům a designérům Alfy Romeo povedl model 156 Sportwagon.

Když před motoristickým fandou vyslovíte "venku mám Alfu 156", zajiskří se mu v očích, ale když k tomu ještě přidáte slovo "Sportwagon", vytáhne vás ven a žádá předvedení. Ano, tak se konstruktérům a designérům Alfy Romeo povedl model 156 Sportwagon.

Až za dlouhé tři roky po představení sedanu 156, přišla na trh verze kombi označená výstižným názvem "Sportwagon". Musím však uznat, že design se povedl. Jde snad o nejkrásnější kombi na trhu. Problém však je, že krása se málokdy snoubí s praktičností. To konečně potvrzuje i Sportwagon neuvěřitelně malým objemem zavazadlového prostoru. Ten má hodnotu pouhých 360 l (pro srovnání Octavia Combi - 548 l). Pohled do něj tento parametr jen potvrzuje - je opravdu malý. Malý však nemusí znamenat také nepraktický. Přístup do něj i jeho variabilita jsou na výborné úrovni. Navíc má po stranách malé, uzavíratelné schránky na drobné předměty. Dále je možné oddělit zav. prostor od cestujících praktickou roletkou. Výborně je navržen stěrač okna pátých dveří, který stírá přibližně 80% plochy, což u konkurence nebývá běžné.

Interiér se samozřejmě v přední části neliší od sedanu. Elegantní menší tříramenný volat seřiditelný v obou osách dobře padne do ruky. Posilovač řízení má dostatečný účinek, ve vyšších rychlostech snad až příliš velký. Přístrojová deska má sportovní nádech díky oddělení jednotlivých "budíků". Slícování plastů je dobré, ale při jízdě po nerovnostech se z některých částí interiéru ozývají pazvuky. Příjemný posez poskytují přední sedačky s dobrým bočním vedením. Vzadu je nad hlavou dostatek místa s prostorem pro nohy je to však horší. Pozoruhodná je naměřená hodnota šířky interiéru (vzadu), která má hodnotu rovných 1500 mm, což je jedna z nejlepších hodnot, co jsme kdy naměřili.

Dvouapůllitrový vidlicový šestiválecje nejsilnější pohonnou jednotkou určenou pro Alfu 156. Hned na začátku musím říci, že se předvedl v tom nejlepším světle. Jeho zvuk je zajímavě naladěn. Do čtyřech tisíc otáček má zvuk "normálního šestiválce", tedy kultivovaný a relativně uhlazený. Po překonání hranice 4000 ot/min se zvuk zcela změní. Jakoby šlo o hodně vytočený "syčící" čtyřválec s ohromnou silou.

Výhodou tohoto motoru je, že poskytuje výborný tah a výkon prakticky od volnoběžných otáček až do sedmi tisíc otáček za minutu, kdy přijde na řadu omezovač. Kvality pohonné jednotky navíc podporuje přímo řazená šestistupňová převodovka. Výhodou šestky je samozřejmě omezení otáček například při dlouhé jízdě po dálnici.

Průměrná spotřeba je dle normy 11,4 l/100 km, ale v praxi jsme se i díky častému využití výkonu motoru dostali na hodnotu 12,7 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. V extrémních situacích je Sportwagon nedotáčivý. Brzdy jsou dostatečně dimenzovány a jejich časté využívání nemá na jejich účinnost velký vliv.

Cena Sportwagonu 2,5 V6 začíná na 949 tisících, testovaný kus by díky příplatkové výbavě za 1.024.300 Kč.

Sportwagon rozhodně není klasický "kombíkem", kterým se vozí cement na stavbu nebo lednička z obchodu. Sportwagon má totiž zcela jiné kouzlo, které osloví skupinu zákazníků, kteří sice chtějí praktický automobil typu kombi, ale zároveň se nechtějí vzdát své touhy mít krásný automobil. A to vše jim nabízí Alfa 156 Sportwagon.

4x airbag, ABS + EBD, centrální zámek s DO, alarm, imobilizér, el. ovládaná okna, loketní opěrka u řidiče, posilovač řízení, výškově i osově stavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, klimatizace, ostřikovače světlometů, mlhovky, litá kola, nárazníky v barvě vozu

+ loketní opěrka vzadu s úložným prostorem (+2000,-), kožené čalounění sedadel (+39000,-), ochranná síť zavazadlového prostoru (+5500,-), rádio Clarion (+17000,-), sportovní paket S1 (+20000,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 949 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 032 500 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS + EBD, centrální zámek s DO, alarm, imobilizér, el. ovládaná okna, loketní opěrka u řidiče, posilovač řízení, výškově i osově stavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, klimatizace, ostřikovače světlometů, mlhovky, litá kola, nárazníky v barvě vozu

Výbava testovaného vozu:+ loketní opěrka vzadu s úložným prostorem (+2000,-), kožené čalounění sedadel (+39000,-), ochranná síť zavazadlového prostoru (+5500,-), rádio Clarion (+17000,-), sportovní paket S1 (+20000,-)

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

Češi se ve Švédsku zapletli do bezpečnostního skandálu. Bylo to fiasko, říká švédský premiér Češi se ve Švédsku zapletli do bezpečnostního skandálu. Bylo to fiasko, říká švédský premiér

Za fiasko považuje švédský premiér Stefan Löfven švédské…

Pohledem Hynka Kmoníčka: Svoboda po arabsku Pohledem Hynka Kmoníčka: Svoboda po arabsku

Televize Džazíra začala ambicí stát se ostrovem státními…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2492
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 222 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.2 / 8.6 / 11.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1180
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1370 / 495
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4430
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2595
e) rozchod vpředu (mm): 1511
f) rozchod vzadu (mm): 1498
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

 



Speciální edice Alfa Crosswagon Q4 Speciální edice Alfa Crosswagon Q4

Alfa Romeo připravila u příležitosti půlročního působení…

Alfa Romeo: Výhodná akce na rozloučenou Alfa Romeo: Výhodná akce na rozloučenou

Populární Alfa 156 se loučí ve velkém stylu - výhodným…

 



 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Dnes 18:47

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Zpěvák (†41) Linkin Park byl zavražděn, tvrdí podivná zpráva. Vdova vyšla ven s dvojčátky

Zpěvák (†41) Linkin Park byl zavražděn, tvrdí…

Na tragické smrti zpěváka Linkin Park Chestera Bennigtona (†41) se přiživují mnozí. Aby se web Yournewswire.com,…

 

iSport.cz

Real začal prohrou s United: komické penalty, drsný faul i paráda Martiala

Real začal prohrou s United: komické penalty, drsný…

Už jsou opět v zápřahu! Vítěz Ligy mistrů a španělské ligy Real Madrid vstoupil do letní přípravy. Na turné…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…