Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,5 V6

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,5 V6

 
 
7.10. 2000

Když před motoristickým fandou vyslovíte "venku mám Alfu 156", zajiskří se mu v očích, ale když k tomu ještě přidáte slovo "Sportwagon", vytáhne vás ven a žádá předvedení. Ano, tak se konstruktérům a designérům Alfy Romeo povedl model 156 Sportwagon.

Když před motoristickým fandou vyslovíte "venku mám Alfu 156", zajiskří se mu v očích, ale když k tomu ještě přidáte slovo "Sportwagon", vytáhne vás ven a žádá předvedení. Ano, tak se konstruktérům a designérům Alfy Romeo povedl model 156 Sportwagon.

Až za dlouhé tři roky po představení sedanu 156, přišla na trh verze kombi označená výstižným názvem "Sportwagon". Musím však uznat, že design se povedl. Jde snad o nejkrásnější kombi na trhu. Problém však je, že krása se málokdy snoubí s praktičností. To konečně potvrzuje i Sportwagon neuvěřitelně malým objemem zavazadlového prostoru. Ten má hodnotu pouhých 360 l (pro srovnání Octavia Combi - 548 l). Pohled do něj tento parametr jen potvrzuje - je opravdu malý. Malý však nemusí znamenat také nepraktický. Přístup do něj i jeho variabilita jsou na výborné úrovni. Navíc má po stranách malé, uzavíratelné schránky na drobné předměty. Dále je možné oddělit zav. prostor od cestujících praktickou roletkou. Výborně je navržen stěrač okna pátých dveří, který stírá přibližně 80% plochy, což u konkurence nebývá běžné.

Interiér se samozřejmě v přední části neliší od sedanu. Elegantní menší tříramenný volat seřiditelný v obou osách dobře padne do ruky. Posilovač řízení má dostatečný účinek, ve vyšších rychlostech snad až příliš velký. Přístrojová deska má sportovní nádech díky oddělení jednotlivých "budíků". Slícování plastů je dobré, ale při jízdě po nerovnostech se z některých částí interiéru ozývají pazvuky. Příjemný posez poskytují přední sedačky s dobrým bočním vedením. Vzadu je nad hlavou dostatek místa s prostorem pro nohy je to však horší. Pozoruhodná je naměřená hodnota šířky interiéru (vzadu), která má hodnotu rovných 1500 mm, což je jedna z nejlepších hodnot, co jsme kdy naměřili.

Dvouapůllitrový vidlicový šestiválecje nejsilnější pohonnou jednotkou určenou pro Alfu 156. Hned na začátku musím říci, že se předvedl v tom nejlepším světle. Jeho zvuk je zajímavě naladěn. Do čtyřech tisíc otáček má zvuk "normálního šestiválce", tedy kultivovaný a relativně uhlazený. Po překonání hranice 4000 ot/min se zvuk zcela změní. Jakoby šlo o hodně vytočený "syčící" čtyřválec s ohromnou silou.

Výhodou tohoto motoru je, že poskytuje výborný tah a výkon prakticky od volnoběžných otáček až do sedmi tisíc otáček za minutu, kdy přijde na řadu omezovač. Kvality pohonné jednotky navíc podporuje přímo řazená šestistupňová převodovka. Výhodou šestky je samozřejmě omezení otáček například při dlouhé jízdě po dálnici.

Průměrná spotřeba je dle normy 11,4 l/100 km, ale v praxi jsme se i díky častému využití výkonu motoru dostali na hodnotu 12,7 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. V extrémních situacích je Sportwagon nedotáčivý. Brzdy jsou dostatečně dimenzovány a jejich časté využívání nemá na jejich účinnost velký vliv.

Cena Sportwagonu 2,5 V6 začíná na 949 tisících, testovaný kus by díky příplatkové výbavě za 1.024.300 Kč.

Sportwagon rozhodně není klasický "kombíkem", kterým se vozí cement na stavbu nebo lednička z obchodu. Sportwagon má totiž zcela jiné kouzlo, které osloví skupinu zákazníků, kteří sice chtějí praktický automobil typu kombi, ale zároveň se nechtějí vzdát své touhy mít krásný automobil. A to vše jim nabízí Alfa 156 Sportwagon.

4x airbag, ABS + EBD, centrální zámek s DO, alarm, imobilizér, el. ovládaná okna, loketní opěrka u řidiče, posilovač řízení, výškově i osově stavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, klimatizace, ostřikovače světlometů, mlhovky, litá kola, nárazníky v barvě vozu

+ loketní opěrka vzadu s úložným prostorem (+2000,-), kožené čalounění sedadel (+39000,-), ochranná síť zavazadlového prostoru (+5500,-), rádio Clarion (+17000,-), sportovní paket S1 (+20000,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 949 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 032 500 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS + EBD, centrální zámek s DO, alarm, imobilizér, el. ovládaná okna, loketní opěrka u řidiče, posilovač řízení, výškově i osově stavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, klimatizace, ostřikovače světlometů, mlhovky, litá kola, nárazníky v barvě vozu

Výbava testovaného vozu:+ loketní opěrka vzadu s úložným prostorem (+2000,-), kožené čalounění sedadel (+39000,-), ochranná síť zavazadlového prostoru (+5500,-), rádio Clarion (+17000,-), sportovní paket S1 (+20000,-)

Zápisník Jany Havligerové: Cena za důvěru Zápisník Jany Havligerové: Cena za důvěru

Předběžný účet za vládní koalici je na světě. Ministři…

Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2492
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 222 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.2 / 8.6 / 11.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1180
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1370 / 495
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4430
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2595
e) rozchod vpředu (mm): 1511
f) rozchod vzadu (mm): 1498
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 



Speciální edice Alfa Crosswagon Q4 Speciální edice Alfa Crosswagon Q4

Alfa Romeo připravila u příležitosti půlročního působení…

Alfa Romeo: Výhodná akce na rozloučenou Alfa Romeo: Výhodná akce na rozloučenou

Populární Alfa 156 se loučí ve velkém stylu - výhodným…

 



 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Bořitelka tradic Meghan! Tentokrát porušila 300 let starý zákon

Bořitelka tradic Meghan! Tentokrát porušila 300 let…

Drobné přešlapy se dají omluvit, tohle už je ale pořádný krok vedle. Vévodkyně Meghan opět porušila protokol,…

Trump se ve Finsku setká s Putinem: Návštěvu prezidentů opět provázejí demonstrace

Trump se ve Finsku setká s Putinem: Návštěvu…

Americký prezident Donald Trump v neděli přiletěl z Británie, kde pobýval v posledních čtyřech dnech, do Finska.…

 

iSport.cz

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko, zlato slaví po 20 letech

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko,…

Fotbalisté Francie jsou podruhé v historii mistry světa. Ve finále šampionátu v Rusku porazili Chorvatsko 4:2 a…

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

 

Reflex.cz

Proměny plechové kavalérie. Podívejte se, jak šel čas s kombajny v Česku

Proměny plechové kavalérie. Podívejte se, jak šel…

To, co před pětadvaceti lety sklízely desítky strojů, zvládne nyní jen několik moderních kombajnů. Vývoj…

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…