Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,5 V6

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,5 V6

 
 

Když před motoristickým fandou vyslovíte "venku mám Alfu 156", zajiskří se mu v očích, ale když k tomu ještě přidáte slovo "Sportwagon", vytáhne vás ven a žádá předvedení. Ano, tak se konstruktérům a designérům Alfy Romeo povedl model 156 Sportwagon.

Když před motoristickým fandou vyslovíte "venku mám Alfu 156", zajiskří se mu v očích, ale když k tomu ještě přidáte slovo "Sportwagon", vytáhne vás ven a žádá předvedení. Ano, tak se konstruktérům a designérům Alfy Romeo povedl model 156 Sportwagon.

Až za dlouhé tři roky po představení sedanu 156, přišla na trh verze kombi označená výstižným názvem "Sportwagon". Musím však uznat, že design se povedl. Jde snad o nejkrásnější kombi na trhu. Problém však je, že krása se málokdy snoubí s praktičností. To konečně potvrzuje i Sportwagon neuvěřitelně malým objemem zavazadlového prostoru. Ten má hodnotu pouhých 360 l (pro srovnání Octavia Combi - 548 l). Pohled do něj tento parametr jen potvrzuje - je opravdu malý. Malý však nemusí znamenat také nepraktický. Přístup do něj i jeho variabilita jsou na výborné úrovni. Navíc má po stranách malé, uzavíratelné schránky na drobné předměty. Dále je možné oddělit zav. prostor od cestujících praktickou roletkou. Výborně je navržen stěrač okna pátých dveří, který stírá přibližně 80% plochy, což u konkurence nebývá běžné.

Interiér se samozřejmě v přední části neliší od sedanu. Elegantní menší tříramenný volat seřiditelný v obou osách dobře padne do ruky. Posilovač řízení má dostatečný účinek, ve vyšších rychlostech snad až příliš velký. Přístrojová deska má sportovní nádech díky oddělení jednotlivých "budíků". Slícování plastů je dobré, ale při jízdě po nerovnostech se z některých částí interiéru ozývají pazvuky. Příjemný posez poskytují přední sedačky s dobrým bočním vedením. Vzadu je nad hlavou dostatek místa s prostorem pro nohy je to však horší. Pozoruhodná je naměřená hodnota šířky interiéru (vzadu), která má hodnotu rovných 1500 mm, což je jedna z nejlepších hodnot, co jsme kdy naměřili.

Dvouapůllitrový vidlicový šestiválecje nejsilnější pohonnou jednotkou určenou pro Alfu 156. Hned na začátku musím říci, že se předvedl v tom nejlepším světle. Jeho zvuk je zajímavě naladěn. Do čtyřech tisíc otáček má zvuk "normálního šestiválce", tedy kultivovaný a relativně uhlazený. Po překonání hranice 4000 ot/min se zvuk zcela změní. Jakoby šlo o hodně vytočený "syčící" čtyřválec s ohromnou silou.

Výhodou tohoto motoru je, že poskytuje výborný tah a výkon prakticky od volnoběžných otáček až do sedmi tisíc otáček za minutu, kdy přijde na řadu omezovač. Kvality pohonné jednotky navíc podporuje přímo řazená šestistupňová převodovka. Výhodou šestky je samozřejmě omezení otáček například při dlouhé jízdě po dálnici.

Průměrná spotřeba je dle normy 11,4 l/100 km, ale v praxi jsme se i díky častému využití výkonu motoru dostali na hodnotu 12,7 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. V extrémních situacích je Sportwagon nedotáčivý. Brzdy jsou dostatečně dimenzovány a jejich časté využívání nemá na jejich účinnost velký vliv.

Cena Sportwagonu 2,5 V6 začíná na 949 tisících, testovaný kus by díky příplatkové výbavě za 1.024.300 Kč.

Sportwagon rozhodně není klasický "kombíkem", kterým se vozí cement na stavbu nebo lednička z obchodu. Sportwagon má totiž zcela jiné kouzlo, které osloví skupinu zákazníků, kteří sice chtějí praktický automobil typu kombi, ale zároveň se nechtějí vzdát své touhy mít krásný automobil. A to vše jim nabízí Alfa 156 Sportwagon.

4x airbag, ABS + EBD, centrální zámek s DO, alarm, imobilizér, el. ovládaná okna, loketní opěrka u řidiče, posilovač řízení, výškově i osově stavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, klimatizace, ostřikovače světlometů, mlhovky, litá kola, nárazníky v barvě vozu

+ loketní opěrka vzadu s úložným prostorem (+2000,-), kožené čalounění sedadel (+39000,-), ochranná síť zavazadlového prostoru (+5500,-), rádio Clarion (+17000,-), sportovní paket S1 (+20000,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 949 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 032 500 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS + EBD, centrální zámek s DO, alarm, imobilizér, el. ovládaná okna, loketní opěrka u řidiče, posilovač řízení, výškově i osově stavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, klimatizace, ostřikovače světlometů, mlhovky, litá kola, nárazníky v barvě vozu

Výbava testovaného vozu:+ loketní opěrka vzadu s úložným prostorem (+2000,-), kožené čalounění sedadel (+39000,-), ochranná síť zavazadlového prostoru (+5500,-), rádio Clarion (+17000,-), sportovní paket S1 (+20000,-)

Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud

Americký odvolací soud potvrdil pozastavení platnosti…

Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2492
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 222 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.2 / 8.6 / 11.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1180
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1370 / 495
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4430
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2595
e) rozchod vpředu (mm): 1511
f) rozchod vzadu (mm): 1498
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Speciální edice Alfa Crosswagon Q4 Speciální edice Alfa Crosswagon Q4

Alfa Romeo připravila u příležitosti půlročního působení…

Alfa Romeo: Výhodná akce na rozloučenou Alfa Romeo: Výhodná akce na rozloučenou

Populární Alfa 156 se loučí ve velkém stylu - výhodným…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Včera

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální jednotkou proti gayům

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální…

Médii před pár dny proběhly záběry dvou mladíků, které islámský soud v Indonésii odsoudil k 85 ranám bičem za…

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad přišel klíčový svědek, odhalila právnička

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad…

Slíbil Václav Havel Jiřímu Kajínkovi milost, jak propuštěný vězeň tvrdí, nebo ne?! Právnička Lenka Marečková,…

 

iSport.cz

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi dal kanára

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi…

Tomáš Berdych porazil na antukovém turnaji v Lyonu domácího tenistu Gillese Simona 6:4, 6:0 a v generálce na…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…