Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C
7 Fotogalerie

Alfa Romeo 4C Spider půjde do výroby příští rok

Alfa Romeo představila dlouho čekávanou otevřenou verzi modelu 4C. Vůz je nyní o něco těžší, dostal nový výfukový systém a do výroby půjde začátkem příštího roku.

Koncept Alfa Romeo 4C Spider je dalším dílkem skládačky ve snaze nabídnout movitějším zákazníkům dokonalé jízdní zážitky. Vůz vychází z loni oficiálně představeného kupé, v souvislosti s přestavbou karoserie se však neobešel bez mírného navýšení hmotnosti. Konkrétně se bavíme o pouhých 60 kilogramech, kterých se dosáhlo díky širokému použití uhlíkového vlákna pro vyztužení rámu čelního skla, monokového šasi nebo oblouku za hlavami cestujících. Na nízkou hmotnost a především skladnost se ostatně myslelo také při návrhu lehké plátěné střechy.

Karbon byl ostatně dominantou také dříve příchozího kupé, které jsme si loni na podzim vyzkoušeli v italském Baloccu. Četné množství tohoto materiálu v interiéru plní estetický a technologický účel a u otevřené verze Spider tomu pochopitelně není jinak. Díky krátké vzdálenosti mezi rámem předního okna a bezpečnostním obloukem za hlavami cestujících budou turbulence vzduchu v kabině omezeny na minimum.

Alfa Romeo 4C Spider přichází se zcela novým výfukovým systémem Akrapovič. Dvojice chromovaných koncovek je nyní vyvedena středem zadního nárazníku, to nejdůležitější se však skrývá uvnitř. Výfuk totiž dostal elektronicky ovládaný ventil, který umožní lepší průchod plynů a zajistí citelnější zvukovou kulisu.

Dobrou zprávou je, že se změny spojené s přestavbou karoserie nepodepsaly na dynamice vozu. Benzinový turbomotor o objemu 1,75 litru produkuje 177 kW a dokáže Spider rozjet z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Zachováno zůstalo také rozložení hmotnosti v poměru 40:60, pouze maximální rychlost nyní dosahuje hodnoty 250 km/h (kupé umí 258 km/h). Agregát spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou TCT, skrze kterou jsou poháněna zadní kola.