Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia QV živě: Už abychom jezdili! (+video)

Jan Mička
Diskuze (95)

Frankfurtský stánek Alfy Romeo se nesl ve znamení nové Giulie. Sedan ve specifikaci QV neuvěřitelně přitahuje pozornost!

Bylo zcela oprávněné si myslet, že Alfa Romeo přiveze do Frankfurtu také „civilní“ verzi nové Giulie, plány se ale na poslední chvíli změnily a stánek okupovaly čtyři různobarevné exempláře specifikace QV (Quadrifoglio Verde). Viděl jsem je všechny a sám sebe se nyní musím ptát: existuje vůbec v tomto segmentu krásnější automobil?

Je zcela jedno, jakou barvu karoserie Giulia QV má, protože snad v každém odstínu vyzařuje neuvěřitelné množství emocí. Táhne vás k sobě, chce se nechat okukovat, možná je až trochu přidrzlá. Jakmile ale jednou podlehnete, nebudete chtít odejít. Tahle kočka si podmaňuje okolí dlouhou kapotou, svalnatými blatníky a nejrůznějšími karbonovými doplňky. Rudý odstín vypadá ve spojení s uhlíkovým vláknem naprosto dokonale a zakousnutí masky chladiče do předního nárazníku nemá v dnešní době obdoby. Vyjeďte s tímto autem na silnici a nikdy nebudete sami!

Video se připravuje ...

Giulia QV neuznává kompromisy. Je to zkrátka čistokrevný čtyřdveřový sporťák navenek i uvnitř. Také v interiéru bylo použito obrovské množství karbonu, dokonce i na zadní straně sedadel, proporce přístrojové desky jsou ale naopak velmi čisté. Infotainment ovládáte sdruženým ovladačem na středovém tunelu a soudě podle některých nedodělaných detailů, jsem patrně usedl do předprodukčního exempláře. I kdyby vám ale třeba padalo na hlavu obložení stropu, Giulii to odpustíte.

Hlavní předností Italky je totiž pocit po prvním usednutí do interiéru. Skořepinová sedadla mé lehce oteklé tělo objímaly jako anakonda, a do rukou perfektně padnoucí tříramenný volant spojení se strojem ještě umocnil. Sedí se hodně nízko a vzhledem ke strmému řízení nebude lehké tohle auto přesně kočírovat, o to tady ale jde. V nabídce se později objeví také dvouspojková převodovka, precizní šestistupňový manuál s krátkými drahami a do rukou perfektně padnoucí pákou bych ale osobně za nic nevyměnil.

Vůz je navržen pro čtveřici cestujících a na poměry střední třídy nabízí až překvapivé množství vnitřního prostoru. Pravda, nastupování dozadu je kvůli masivním a vysokým prahům složitější, jakmile se ale usadíte, nebudete chtít pryč. Za takové sedačky by se totiž některé vozy nemusely stydět ani vpředu, natož vzadu. Šířkou jsou dimenzovány na osoby průměrného vzrůstu a soudě podle bočního vedení podrží také v zatáčkách. Při napřímené poloze zad jsem se hlavou decentně dotýkal stropu, to by mi ale u takového automobilu vadilo asi ze všeho nejméně!

Alfa Romeo Giulia QV se dostane na náš trh začátkem příštího roku, poprvé se s ní však svezeme už v listopadu v rámci mezinárodní prezentace. Zatím je skutečně brzo uvažovat o základní ceně, osobně ale tipuji 2 milionu korun. V nabídce se nicméně objeví i „běžné“ verze s ne tak výkonnými motory (třílitrový šestiválec QV má 510 koní) a cenou (snad) do milionu korun. Rozhodně se máme nač těšit!

Jan Mička
Diskuze (95)
19. 9. 2015 13:45
Re: SW
A asi by se i lépe prodávala. Na silnicích vídávám 159 spíše v SW, než v sedanu.
Poměrem cena/výkon by jí pak konkuroval asi jen Jaguar XFR-S Sportbrake, protože BMW M5 se v kombi nedělá a RS6 Avant je o více než půl milionu Kč výše.
Avatar - Dylan McKay
18. 9. 2015 06:52
Re: SW
Vidíš, tohle mě ani nenapadlo! A ta by mohla vypadat opravdu skvěle! :yes:
17. 9. 2015 20:34
SW
Sice mi to nejspíš vynese palce dolů, ale doufám, že udělají i verzi Sportwagon, jako byla (a stále je) krásná a skvělá 159.
17. 9. 2015 10:43
Re: Už aby tu byly běžné verze!
Taky doufám, že u běžných verzí dostane alfí maska klasické vodorovné žebrování. Tahle prázdná maska u QV se mi moc nelíbí, ani ten nárazník. Aspoň tahle na fotkách.
Avatar - Dylan McKay
17. 9. 2015 10:19
Re: Už aby tu byly běžné verze!
Klasická Giulia se dala poznat u bílé QV. Trochu představivosti a bylo. Nemuselo by to autu ublížit.