Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Spider: Čtvrté pokolení techniku z Miaty nedostane

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Fiat ve spolupráci s Mazdou vyvíjeli nový roadster. Podobu nové MX-5 už známe, jaké jsou ale novinky u kříže a hada? Spider od Alfy se může těšit na vlastní techniku.

Spekulací ohledně návratu Alfy Romeo Spider bylo už hodně. Původně měla mít společná střeva s novou Mazdou MX-5, tedy hlavně platformu, motory a design samozřejmě nikoliv. Tak tomu bylo v květnu 2012, kdy se o projektu Fiat oficiálně zmínil. Letos poměrně nedávno se objevily zprávy, že roadster nakonec neponese logo s křížem a hadem, nýbrž štíra Abarthu. Alfa Romeo nyní minimálně oficiálně potvrdila, že dvoumístný roadster bude skutečně svébytný, z vlastního vývoje. Tudíž ani produkce v japonské Hirošimě, která měla začít v příštím roce, není jaksi reálná a tímto definitivně padá.

Může se těšit na podvozek nazvaný „Giorgio“ z vlastních konstrukčních kanceláří Fiat Chrysler Automobiles (FCA), respektive konkrétně jeden z jeho derivátů. Architektura s tímto kódovým označením byla již ve stručnosti popsána, jedná se o šasi, které bude Spider sdílet s nástupcem řady 159, ať už dostane historické jméno Giulia, či nikoliv. Spider zůstane u osvědčeného názvu, to je jasné a samozřejmé. Hlavně jde o zadokolku, pohon předních kol by jaksi nebyl v tomto případě úplně to pravé ořechové. Magazínu Car tyto informace prozradil v rozhovoru Harald Wester, současný šéf Alfy i Maserati. „Co se Spideru týče, finální verze dvoumístného roadsteru již není vyvíjena s Mazdou, nýbrž derivátem projektu Giorgio,“ řekl doslova.

Na zmrtvýchvstání slavné značky se čeká velmi dlouho. Sergio Marchionne toho za poslední roky nasliboval poměrně hodně. Snad už k němu konečně dojde. Spolupráce s Mazdou ale nekončí, její uložení k ledu by bylo jen vyhozenými penězi. „Nicméně partnerství není mrtvé,“ potvrdil Wester a pokračoval: „import z Dálného východu pravděpodobně najde nový domov se značkou Fiat-Abarth“. Spider s emblémem štíra sice potvrzen stále nebyl, hovoří se však i o tom, že by mohl teoreticky z mrtvých vstát Fiat Barchetta. Turín má přece ve výrobě dostupných sporťáků předlouhou tradici, i když se mnohdy spojil pro tento účel s externími partnery (Pininfarinou a dnes již bohužel neexistujícím Bertonem). Takový návrat je velmi žádoucí, my bychom se za něj přimlouvali!

Hra „Škatulata, hejbejte se“ však pokračuje... Na koncept 2uettottanta ze Ženevy 2010 se všichni určitě ještě dobře pamatujete. Nádherný rudý spider byl reinkarnací klasického Duetta a rozhodně se nikdo nebude zlobit, když sériová verze otevřené krásky od Alfy bude vypadat podobně. I tuto studii postavili u Pininfariny.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - šmoula nešika
22. 12. 2014 13:14
Novinky
Tak to jsme se ale oproti zprávám z března nic nového nedozvěděli... ;-)
21. 12. 2014 23:50
idioti
Stačilo vzít hotovou platformu a jen ji jinak plechovat.

No ale což: alfa má nyní už tak nezvykle široké portfolio, nějaké to zdržení, nebo vyřazení modelu se jí nedotkne.... >:D
21. 12. 2014 20:26
b
ba