Alfa Romeo Spider přijde na trh příští rok
První nový model přijde v dubnu příštího roku. Je to pochopitelně součást strategického plánu Fiatu. Není těžké uhádnout, o který vlastně půjde. Čtvrté pokračováni geneze s názvem Spider se rodí ve spolupráci s Mazdou a výroba má probíhat v její továrně v Hirošimě. Sám Sergio Marchionne domněnku potvrdil při chatu s novináři v Detroitu. O konkrétním typu se samozřejmě nezmínil, ale značka se konečně vrátí oficiálně za moře a kromě kupé (a také roadsteru!) 4C bude mít v nabídce navíc další model. Spider 4C se představí, alespoň v to pevně doufáme, už za necelé dva měsíce v Ženevě.
Sesterská Mazda MX-5 se objeví dříve, ještě v tomto roce. Alfa Spider se má nabízet s vlastními motory a hlavně celosvětově, ale hlavním odbytištěm pro ni budou Spojené státy. Musí se připravit půda pro SUV a velký sedan s pohonem zadních kol, které přijdou na řadu v roce 2016. Dokonce se ještě nedávno hovořilo o třech crossoverech různých velikostí. Alfa Romeo se tedy vrátí ke klasické koncepci, jen na transaxle, tedy převodovku před zadní nápravou, si musíme nechat zajít chuť.
Menším velkosériovým modelům zůstane vyhrazen přední pohon. MiTo ale nejspíš nástupce nedostane a stávající Giulietta zůstane v nabídce ještě dva roky. Obchodně se jí daří slušně a navíc nedávno prošla modernizací a úpravou pohonných jednotek. Pravda, MiTo také, ale jeho budoucnost je v tuto chvíli opravdu nejasná. Kromě zmíněného velkého sedanu přijde i menší Giulia, obě dvě řady dostanou také verze kupé. SUV budou mít samozřejmě znak 4x4, ale nejen ta. Alfa si každopádně nechce nechat ujídat koláč ani v těchto dosud neprobádaných segmentech. Otázkou je, zda to pro ni není až příliš velké sousto...
Fanoušci kříže a hada se modlí, už aby se automobilka konečně probrala z takřka klinické smrti. Pochopitelně si všichni přejeme, aby nový Spider vypadal jako koncept Pininfarina 2uettottanta ze Ženevy 2010, který představoval nejen názvem moderní interpretaci klasického Spideru Duetto. Když už se Sergio Marchionne zachoval opravdu macešsky k Lancii, ať zachrání alespoň Alfu Romeo. Snad se konečně věci hnou. Jen těch neustále odkládaných návratů na americký trh už tu v posledních letech bylo... A nakonec se v USA prodávala pouze exkluzivní 8C, a to v showroomech Maserati.