Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Spider přijde na trh příští rok

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Sergio Marchionne se chystá pohřbít Lancii a vzkřísit Alfu. Sliboval nám odhalení nových modelů letos v dubnu. Nečekejme ale světové premiéry, spíše jen informace, co se chystá.

První nový model přijde v dubnu příštího roku. Je to pochopitelně součást strategického plánu Fiatu. Není těžké uhádnout, o který vlastně půjde. Čtvrté pokračováni geneze s názvem Spider se rodí ve spolupráci s Mazdou a výroba má probíhat v její továrně v Hirošimě. Sám Sergio Marchionne domněnku potvrdil při chatu s novináři v Detroitu. O konkrétním typu se samozřejmě nezmínil, ale značka se konečně vrátí oficiálně za moře a kromě kupé (a také roadsteru!) 4C bude mít v nabídce navíc další model. Spider 4C se představí, alespoň v to pevně doufáme, už za necelé dva měsíce v Ženevě.

Sesterská Mazda MX-5 se objeví dříve, ještě v tomto roce. Alfa Spider se má nabízet s vlastními motory a hlavně celosvětově, ale hlavním odbytištěm pro ni budou Spojené státy. Musí se připravit půda pro SUV a velký sedan s pohonem zadních kol, které přijdou na řadu v roce 2016. Dokonce se ještě nedávno hovořilo o třech crossoverech různých velikostí. Alfa Romeo se tedy vrátí ke klasické koncepci, jen na transaxle, tedy převodovku před zadní nápravou, si musíme nechat zajít chuť.

Menším velkosériovým modelům zůstane vyhrazen přední pohon. MiTo ale nejspíš nástupce nedostane a stávající Giulietta zůstane v nabídce ještě dva roky. Obchodně se jí daří slušně a navíc nedávno prošla modernizací a úpravou pohonných jednotek. Pravda, MiTo také, ale jeho budoucnost je v tuto chvíli opravdu nejasná. Kromě zmíněného velkého sedanu přijde i menší Giulia, obě dvě řady dostanou také verze kupé. SUV budou mít samozřejmě znak 4x4, ale nejen ta. Alfa si každopádně nechce nechat ujídat koláč ani v těchto dosud neprobádaných segmentech. Otázkou je, zda to pro ni není až příliš velké sousto...

Fanoušci kříže a hada se modlí, už aby se automobilka konečně probrala z takřka klinické smrti. Pochopitelně si všichni přejeme, aby nový Spider vypadal jako koncept Pininfarina 2uettottanta ze Ženevy 2010, který představoval nejen názvem moderní interpretaci klasického Spideru Duetto. Když už se Sergio Marchionne zachoval opravdu macešsky k Lancii, ať zachrání alespoň Alfu Romeo. Snad se konečně věci hnou. Jen těch neustále odkládaných návratů na americký trh už tu v posledních letech bylo... A nakonec se v USA prodávala pouze exkluzivní 8C, a to v showroomech Maserati.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - Barrichello
17. 1. 2014 09:48
Re: Není to tak velký stratég
Jojo, všechno co sem napsal byla blsot, akorát tady sem se náhodou trefil.

Taky názor.

uvidíme, kde se náhodou trefím příště, aby ses ještě nedivil >:D >:D

Určitě by to dávalo větší smysl, než lepit loga zapomenté značky jakou je dnes na Lancia na americké MPV a křižník dálnic 300C >:D
16. 1. 2014 20:46
Ale
Alfe prajem len to najlepšie.
Ale aj Lancii, značka s takou históriou má ostať len lokálnou fabrikou... Chudák Vincenzo, ten sa zase raz obracia v hrobe...
16. 1. 2014 20:00
Marchionne sa uz tak zamotal, ...
... ze nevie urobit ziadny zmysluplny tah.
Cele jeho ovladnutie Chrysleru je len "tlacenie" penazi na dividendy pre akcionarov. A tym, ako to uz byva, je lautr jedno, ci budu fiaty, lacie a alfy. Hlavne nech sa sypu dukaty. :'-(
16. 1. 2014 16:30
Re: Není to tak velký stratég
Bariku, víš co je tvůj problém? že ty kritizuješ paušálně naprosto vše, co Fiat-Chrysler udělá. Takže jsi zkritizoval celou tu fúzi, všechny jednotlivé nové auta (Dart, Cherokee), zkritizoval jsi vstup Fiatu 500 na americký trh, zkritizoval jsi odchod Chrysleru z Evropy atd. atd.

Takže jsi jako Miloš Zeman, který taky mele jednu blbost za druhou a při té frekvenci je čistě otázka času, kdy náhodou bude mít v něčem pravdu....

Mimochodem, nikde není napsané, že kdyby Chrysler v Evropě zůstal, že by to dávalo smysl. To je tvoje čirá hypotéza, nic víc....
Avatar - šmoula nešika
16. 1. 2014 16:27
Re: ja tym krokom Sergia vobec nerozumiem
Tak těm průtahům se nedivím, snad teď, když ten Makarón koupil Chrysler, se nabere vývoj lepšího spádu. Přál bych Alfě úspěch zvláště se Spiderem a později Giulií a Alfettou, to jsou její stěžejní segmenty. I když bych rozhodně chtěl pokračování alespoň Giulietty, nejlépe pak s náhonem na zadek, což už nejspíš 1er mít nebude. A když AR dráždila BMW, byla její image vždy o něco výš.