Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine A110 má motor 1.8 TCe a 252 koní. Bude i v Česku, má to ale háček…

Jan Mička
Diskuze (36)
Konečně máme k dispozici pořádné informace o Alpině A110. Uprostřed je nová osmnáctistovka, sedmistupňová převodovka a poháněna jsou zadní kola!

Tak jsme se dočkali! Značka Alpine znovu povstává s modelem A110, novodobou interpretací stejnojmenného vozu ze šedesátých a osmdesátých let minulého století. Vůz, který se ještě donedávna jmenoval A120, si právě odbývá premiéru na autosalonu v Ženevě, a přestože není téměř možné se k němu dostat na kontaktní vzdálenost, ukořistili jsme alespoň základní technická data a zjišťovali dostupnost na našem trhu.

Video se připravuje ...

Začnu hmotností. Vůz stojí na zcela nové hliníkové platformě pro pohon zadních kol a motor umístěný uprostřed, přičemž jeho pohotovostní hmotnost činí pouze 1080 kilogramů. To je pro představu zhruba tolik, co běžný městský hatchback. Karoserie je 4178 milimetrů dlouhá, 1798 milimetrů široká a pouze 1252 milimetrů vysoká, přičemž celková hmotnost je mezi nápravy rozdělaná v poměru 44:56.

Pokud jste jako pohonnou jednotku tipovali novou přeplňovanou osmnáctistovku z dílen aliance Renault-Nissan, měli jste pravdu. Má výkon 185 kW (252 koní), točivý moment 320 N.m, pohání zadní kola a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Getrag vyvinutou speciálně pro Alpine s cílem zajistit optimální výkon za všech okolností.

Vysoký výkon a nízká hmotnost (zhruba 4,3 kilogramu na koně výkonu) se podílejí na skvělé dynamice. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, přičemž o bezpečné zastavení se starají pro Alpine vyvinuté brzdy Brembo. Alfa Romeo 4C by se měla mít na pozoru!

Dojmy z interiéru si nicméně musíte udělat sami prostřednictvím přiložených fotografií. Přístup do vozu totiž měli pouze vybraní návštěvníci. Zřejmě když personál na stánku viděl mé tělesné rozměry, rovnou mou prosbu o posazení za volant zavrhl. Tak snad zítra...

A teď ta horší zpráva: Česká republika není v první vlně uvedení Alpine A110 do prodeje. Podle informací Jitky Skaličkové, tiskové mluvčí Renault Group pro Českou republiku, je Alpine od 1. března součástí skupiny a tedy svébytnou značkou. Nelze proto očekávat, že by prodej vozů probíhal například v dealerstvích Renault. V Česku tím pádem zatím chybí dealerská síť i servis, nemělo by však trvat dlouho a prodeji u nás nic bránit nebude.

Hovoří se o roku 2018, v žádném případě však neočekávejte „masovku“. Jde o exkluzivní vozy, jejichž výroba bude z kapacitních důvodů omezená. Exkluzivitě odpovídá také cena verze Premiére Edition (pouhých 1955 kusů na počest roku založení značky) ve výši 58.500 eur, což je v přepočtu zhruba 1.580.000 Kč.

Alpine A110 - uvedení na trhy později v roce 2017
Rakousko
Belgie
Francie
Německo
Itálie
Lucembursko
Nizozemsko
Polsko
Portugalsko
Španělsko
Švýcarsko

Jan Mička
Diskuze (36)
8. 3. 2017 20:38
Cena
Pomer hmotnosti a vykonu motora je uzasny. Skoda trochu toho manualu. Ale ta cena :-O
Mozno nechcu asociovat tento model s mainstreamovym Renaultom a jeho image. Preto idea samostatnej znacky. Inak ist k dealerovy Renault a kupit jeden za vyse 50 tisic euri >:D
Avatar - iudex
8. 3. 2017 17:39
Re: Servis
Tak reči sa hovoria a chlieb sa je; vybudovať samostatnú predajnú sieť pre jediné auto, pri ktorom je diskutabilné, či sa na seba predajmi vôbec zarobí, je ekonomická samovražda. A išlo by to aj proti predajným plánom, pretože ak som trebárs zo Zlína a salón Renaultu mám za rohom v meste, je pravdepodobnejšie, že sa na auto pôjdem pozrieť a kúpim ho, než keby bola jediná predajňa a servis v Prahe.
Mne celá táto teória o osobitných salónoch pre exkluzívny model príde ako sen marketérov, ktorý ani nie je potrebný. Ako znižuje image takého GT-R za 100t eur, ak je v salóne vedľa Micry za 9t? Nijako. A rovnako to neublíži ani Alpine.
8. 3. 2017 15:21
Re: Servis
Ale to nejsou moje představy. Jen jsem napsal, co padlo od Renaultu.
8. 3. 2017 14:03
Re: hmotnost
Problém je, že to není vždy jasně oddělené. Například v němčině mají pro obojí jeden výraz, Leergewicht. Doslova prázdná hmotnost. Dokonce může být i suchá (i když by člověk spíš čekal Trockengewicht, tedy suchá hmotnost, ale může). Dá se v tom snadno udělat bordel. I hmotnost "dle DIN" je podle mne nešťastná formulace, protože DIN 70020 tam toho řidiče myslím má (dříve to tak asi nebylo, ale časy se mění).
8. 3. 2017 13:23
Re: hmotnost
Mícháte hrušky s jabkama..
Pohotovostní je s náplněmi a bez řidiče.
Provozní je s náplněmi a řidičem (tj. pohotovostní + 75 kg)