Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americké Hondy Civic odhaleny

Michal Fokt
Diskuze (55)
Jak bude vypadat nabídka modelů Civic na americkém trhu?

Jak bude vypadat nabídka modelů Civic na americkém trhu?

O vzhledu dvoudveřového kupé Civic jsme si mohli udělat představu již v lednu tohoto roku, kdy se představila studie Si, kterou se sériová podoba vůbec nenechala zahanbit. Zachována byla kombinace oblých tvarů a agresivního výrazu, malé výřezy blatníků a krátké převisy. Základní pohonnou jednotkou je motor 1.8 i-VTEC SOHC/103 kW, který bude pracovat i pod kapotou evropského pětidveřového hatchbacku, sportovní verze Si dostala čtyřválec, který v současné generaci pracuje pod kapotou otáčky milujícího Civicu Type-R, tedy motor 2.0 i-VTEC DOHC/147 kW. Interiér se od evropské verze liší, ale i zde najdete digitálního tachometr na vrcholu palubní desky, velký analogový otáčkoměr a velmi efektní tříramenný volant.

Také sedan se vyznačuje hladkými a oblými tvary, přední partie obou vozů se lehce liší, profil (ve stylu Hondou označovaném jako One-motion) má též zřetelně sportovní nádech, oproti předchozím generacím překvapí poměrně krátká pozvolna se svažující záď, propůjčující sedanu spíše vzezření liftbacku. Tvarem zadních světlometů se stylisté inspirovali u Audi A4.

Interiér je shodný s kupé, jen místo tříramenného volantu v něm najdete dvouramenný. Sedan bude jezdit výhradně s motorem 1.8 i-VTEC, jeho jedinou alternativou bude verze Hybrid vybavená motorem 1.3 IMA s třífázovým systémem i-VTEC. Kvůli co nejnižší spotřebě bude osazen aerodynamickými litými koly obutými do pneumatik 195/65 R 15 s nízkým valivým odporem.

Sedan a kupé se navzájem liší rozměry a poprvé v historii i rozvorem (kupé 4440x1750x1359 mm, rozvor 2649 mm, sedan 4488x1753x1435 mm, rozvor 2700 mm), základem je pětistupňová manuální převodovka nebo automat, kupé Si dostane šestistupňové ústrojí. Všechny modely jsou vybaveny elektronickým pedálem plynu, standardně spočívají na kolech 205/55 R 16, verze Si má k dispozici pneumatiky 215/45 R 17, Hybrid, jak bylo už řečeno, jezdí na pláštích 195/65 R 15. Standardní výbava se bude podobat evropské verzi, najdete v něm mimo jiné ABS s EBD, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy a další výbavu. Podstatným rozdílem obou modelů oproti evropské verzi je opětovné použití dvojitých lichoběžníků na zadní nápravě, dá se tedy očekávat, že stejnou konfiguraci bude mít i chystaný Civic 3D, u 5D byla vlečená ramena zvolena zřejmě kvůli větším nárokům na prostornost a variabilitu.

Již nyní je jisté, že se do Evropy sedan v této podobě nedostane, vzhled evropské verze se bude zřejmě shodovat s agresivněji stylizovaným evropským sedanem Civic Hybrid. O kupé se u Hondy v souvislosti s Evropou mlčí, Japonci by ale byli sami proti sobě, kdyby tento nevšední model nenabízeli, na rozdíl od toho minulého by mohl mít na starém kontinentu velký úspěch, přestože obecně Evropany kupátka moc nelákají.

Po návratu z frankfurtského autosalonu zveřejníme rozsáhlou přílohu čítající okolo 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek či plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Zde se můžete podívat na předchozí autosalony:

Michal Fokt
Diskuze (55)
3. 9. 2005 11:51
Re: Bude to bomba
Nebude, Wendy. Bomba to nebude. Máš možnost přivázat na ocas svého plnokrevníka pentle z pouti... a stejně, když dojde na Taxis, vítězí ten neokázalej tahoun. Tahoun, Wendy. Bravo GTI, Bravo R32, BRAVO VW :yes:
2. 9. 2005 19:43
Re: TAK TAKHLE TEDA NE
:-)
2. 9. 2005 19:42
Re: TAK TAKHLE TEDA NE
:-)