Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Aston Martin
Aston Martin
Aston Martin
Aston Martin
12 Fotogalerie

HBH Aston Martin Bulldog GT: Aston s motorem uprostřed. Konečně?

Aleš Dragoun
Dočkají se fanoušci Aston Martinu alespoň kusového supersportu s motorem před zadní nápravou? Možná. Máme tu po delší době další počítačovou vizi.

Jmenuje se Bulldog GT. Ano, název odkazuje na hranatý koncept z roku 1980, který měl agregát V8 uložený na stejném místě.

Produkce z Newport Pagnellu a nyní u Gaydonu se sice měří s Ferrari a Lamborghini, ale její koncepce vyznává klasiku. Ať už si vzpomeneme třeba na Vanquish nebo na současné exkluzivitky typu One-77 a V12 Zagato. To by se mohlo v blízké budoucnosti změnit alespoň u jednoho modelu. Tedy nejen u závodních aut, ale hlavně u těch, která budou určena pro zákazníky. Máme tu návrh od HBH. Tři písmena - to jsou Dánové Jesper Hermann, Christian Brandt a Torben Hartvig. Seznamte se.

Tito pánové počítají s ručně klepanou hliníkovou karoserií a podvozkem ze stejného materiálu, který by měl ukrývat vidlicový dvanáctiválec objemu 5935 cm3 s výkonem ďábelských 666 koní. Údaj je ovšem v amerických koňských silách, takže v našich znamená 675 k (497 kW)/6500 min-1. Ano, základem je ten z Vantage, ale k tomuhle stádu mu prý pomůže nejen komprese 10,9:1, ale navíc dvojice kompresorů. Některé zdroje ovšem přeplňování neuvádějí. No, uvidíme... Podélně umístěný agregát s hliníkovým blokem má rozvod DOHC a čtyřventilovou techniku. Točivý moment 756 Nm při 5750 min-1 bude přenášet na zadní kola šestistupňová manuální převodovka.

Sprintu z klidu na stovku za 3,9 s se nelze divit. Překvapením je maximální rychlost pouhých 299 km/h. I tak musí být decelerace slušná díky větraným karbon-keramickým kotoučům, vpředu se šestipístkovými a vzadu se čtyřpístkovými třmeny. Kola jsou devatenácti-, respektive dvacetipalcová s pneumatikami 255/35 a 335/30.

Projekt vznikl původně jako zakázka pro jednoho klienta. Ten se na něm také finančně podílel a za to získá nejen auto, ale i polovinu práv na jeho design a výrobu. Produkce menší série ale není vyloučena, pokud budou mít jiní zákazníci zájem. Reakce jsou zatím vesměs pozitivní. Auto ale čeká ještě rok vývoje, poprvé by mělo vyrazit k testům na začátku roku 2013.

Výše jmenovaná trojice není ve světě supersportů žádnými nováčky. Před dvěma lety představené Zenvo ST1 je také jejich práce.