Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

HBH Aston Martin Bulldog GT: Aston s motorem uprostřed. Konečně?

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Dočkají se fanoušci Aston Martinu alespoň kusového supersportu s motorem před zadní nápravou? Možná. Máme tu po delší době další počítačovou vizi.

Jmenuje se Bulldog GT. Ano, název odkazuje na hranatý koncept z roku 1980, který měl agregát V8 uložený na stejném místě.

Produkce z Newport Pagnellu a nyní u Gaydonu se sice měří s Ferrari a Lamborghini, ale její koncepce vyznává klasiku. Ať už si vzpomeneme třeba na Vanquish nebo na současné exkluzivitky typu One-77 a V12 Zagato. To by se mohlo v blízké budoucnosti změnit alespoň u jednoho modelu. Tedy nejen u závodních aut, ale hlavně u těch, která budou určena pro zákazníky. Máme tu návrh od HBH. Tři písmena - to jsou Dánové Jesper Hermann, Christian Brandt a Torben Hartvig. Seznamte se.

Tito pánové počítají s ručně klepanou hliníkovou karoserií a podvozkem ze stejného materiálu, který by měl ukrývat vidlicový dvanáctiválec objemu 5935 cm3 s výkonem ďábelských 666 koní. Údaj je ovšem v amerických koňských silách, takže v našich znamená 675 k (497 kW)/6500 min-1. Ano, základem je ten z Vantage, ale k tomuhle stádu mu prý pomůže nejen komprese 10,9:1, ale navíc dvojice kompresorů. Některé zdroje ovšem přeplňování neuvádějí. No, uvidíme... Podélně umístěný agregát s hliníkovým blokem má rozvod DOHC a čtyřventilovou techniku. Točivý moment 756 Nm při 5750 min-1 bude přenášet na zadní kola šestistupňová manuální převodovka.

Sprintu z klidu na stovku za 3,9 s se nelze divit. Překvapením je maximální rychlost pouhých 299 km/h. I tak musí být decelerace slušná díky větraným karbon-keramickým kotoučům, vpředu se šestipístkovými a vzadu se čtyřpístkovými třmeny. Kola jsou devatenácti-, respektive dvacetipalcová s pneumatikami 255/35 a 335/30.

Projekt vznikl původně jako zakázka pro jednoho klienta. Ten se na něm také finančně podílel a za to získá nejen auto, ale i polovinu práv na jeho design a výrobu. Produkce menší série ale není vyloučena, pokud budou mít jiní zákazníci zájem. Reakce jsou zatím vesměs pozitivní. Auto ale čeká ještě rok vývoje, poprvé by mělo vyrazit k testům na začátku roku 2013.

Výše jmenovaná trojice není ve světě supersportů žádnými nováčky. Před dvěma lety představené Zenvo ST1 je také jejich práce.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
10. 11. 2011 21:57
Pěkné
Chlapům se design povedl...vypadá dobře..ted už šup do výroby :yes: :yes: