Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin chystá modelovou obměnu, povede ji nástupce DB9

David Bureš
Diskuze (7)
Budoucnost britského výrobce z Gaydonu bude ve znamení nové techniky a modernějšího designu jeho aut.

Automobilka Aston Martin po loňském oznámení nového vlastníka a plánů na spolupráci s AMG věří, že její budoucnost bude růžová. Nadějné vyhlídky znamenají, že výrobce pracuje na největší modelové ofenzivě ve své historii.

Nové vozy budou postaveny na nové platformě, ta současná (platforma VH) se používá s menšími úpravami už od dob Vanquishe z roku 2001. Platforma bude postavena na stejném principu jako ta současná, která se skládá z poměrně malých hliníkových komponentů, má však být flexibilnější. Díky tomu bude možné postavit na jedné technice více modelů. Už dnešní platformu VH používají všechny modely Aston Martinu.

Platforma umožní zástavbu agregátů od AMG, spekuluje se rovněž o tom, že bude sdílena s některými modely koncernu Daimler. Se sportovní divizí Mercedesu je Aston Martin zatím dohodnut na dodávkách německých osmiválců. Jelikož ale do budoucna výrobce nadále počítá i s dvanáctiválci, ve vzdálenějším časovém horizontu není vyloučeno ani použití šestilitrových dvanáctiválců od AMG. Současné motory pro Aston Martin (4,7litrový osmiválec a 5,9litrový dvanáctiválec) vyrábí Ford, tento kontrakt podle loňských zpráv skončí v roce 2018. Do té doby by Aston měl přejít na motory AMG.

Aston spolupracuje s divizí Mercedes-AMG také v oblasti elektrotechniky. Vozy britské značky díky tomu dostanu modernější multimediální systém nebo různé elektronické pomocníky.

Čile se pracuje také na designu nových aut. Jednotlivé vozy se mají více lišit, současné modely jsou sice krásné, jsou si však až moc podobné. Tým designéra Marka Reichmana pracuje na změně, aby tuto kritiku umlčel.

Modelovou obměnu podle informací britského magazínu Autocar povede nástupce dnešní DB9, který má být představen v druhé polovině roku 2016. Novinka už použije novou platformu a agregáty z dílny AMG. To naznačuje, že místo dnešního dvanáctiválce DB9 dostane „jen“ osmiválec.

Rok po DB9 má dorazit nový Vantage. Vůz dostane zkrácenou verzi nové platformy, opět bude v nabídce osmiválec i dvanáctiválec. Rok 2019 má být ve znamení Vanquishe, který se podobně jako dnes (když nepočítáme limitovanou edici modelu One-77) stane vlajkovou lodí značky.

Příchod nástupce sportovního sedanu Rapide zatím není jistý. Aktuální provedení totiž není takovým prodejním hitem, o jeho budoucnosti tak bude ještě rozhodnuto. Jistý je každopádně příchod sedanu značky Lagonda, jehož prototypy byly zachyceny nedaleko sídla Astonu. Výroba tohoto vozu bude podle všeho omezena.

Loňské zprávy hovoří také o příchodu SUV od Lagondy, které má být postaveno na platformě Mercedes-Benzu GL. Autocar však tvrdí, že SUV vznikne pouze v případě, pokud modelová výměna bude úspěšná a Aston Martin bude mít dostatek finančních prostředků na jeho vývoj.

David Bureš
Diskuze (7)
18. 6. 2014 12:43
Re: Panamera
65 AMG je dobrý do tanku, ne do krásného GT. Jen ať zůstanou u atmosférického dvanáctiválce. Spolu se vzhledem je to to nej na celém autě.

Co se převodovky týče, dříve argumentovali tím, že je lehčí a basta. Pokud budou upgradovat (což pod novým vedením očekávám), tak to vidím na dvouspojkovou, zřejmě Getrag (SLS, 458).
Avatar - Deathstar
17. 6. 2014 14:16
Re: Panamera
Tak ono těch 1000Nm by bylo asi moc. "Malý" Vantage to by byl pak dobrej tyre-killer :-)

Pily to jsou, tam by možná sedla rychlá dvouspojka, něco jako má Ferrari Italia nebo po faceliftu Audi R8 V10. Ale rozhodně ne robotizovaný manuál (sekvence), to je něco hodně zastaralého a dobrého možná na okruh a i tam už dnešní dvouspojky fungují lépe.

A koneckonců i automat od ZF to celkem dává se ctí, ve sportovním režimu přemosťuje měnič atd.. (Jaguar F type)

Jinak já i chápu že třeba Mercedes chce svým řešením v 7G (9G) nabídnout z obou světů. V normálním provozu, popojíždění a volném tempu je hladší než většina dvouspojek a zase neprokluzuje jako automat( menší spotřeba,reakce, nemá ztráty).

Jen tomu ale šlápnout na krk a už 7G tronic zmatkuje a najednou není ani tak komfortní jako automat ani rychlý jako dual clutch
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 6. 2014 11:28
Re: Panamera
V12 biturbo AMG rozhodně není to pravé ořechové, to by moc vpřed nepokročili, to je sicetovárna na výkon, ale po stránce projevu to je velký krok vzad. Kdepak V12 Cosworth/Ford zanechat, kdo tenhle motor někdy vytáčel tak mě moc dobře chápe.

Jinak jakou skříň si představuješ pro takové One-77 nebo V12 Vantage S? To jsou slušné pily a ZF se mi nejeví jako ideální volba pro auta s takovým charakterem. Ta by mi spíš šla ke GTčkům jak píšeš - DB9, Virage a Rapide. S tím ZFkem mi přijde jízdní projev takový výčpělý, není tam ta šlupka, kterou očekáváš :-)
Avatar - Deathstar
17. 6. 2014 10:58
Re: Panamera
Rapide je hlavně strašně drahý, stojí 200 tisíc dolarů, kdežto silnější Panamera Turbo s pohonem 4x4 a mnohem lepší převodovkou 160 tisíc..

Takže žádný překvápko:)

Jinak motory AMG biturbo V12 v Astonech to by byla lahůdka.

Jen nebrat převodovky od AMG to by bylo z bláta do louže, z toho zastaralého robotizovaného manuálu co mají Astony teď by si moc nepomohli.

Převodovky 7G-MCT od AMG nejsou ani plavné automaty ani rychlé dvojspojky, je to single clutch "automat" bez měniče s mokrou spojkou. Oba výrobci by měli zahodit pýchu,přestat se pokoušet o vlastní skříně a brát 8speed automaty od ZF.

Beztak portfolio Astonu nejsou vysloveně ryze sportovní auta, jedná se spíš o GT, respektive v případě AMG i sedany, kombíky,kupátka. Dvojspojky do opravdu sportovních aut, do těchto patří dobrý automat a ne hokus pokusy jako 7G-tronic MCT (ani automat ani double clutch), nebo robotizovaný manuál (věc překonaná už před x lety)
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2014 10:40
Re: Panamera
od zaciatku bolo jasne ze panamera bude masovejsia a predavanejsia ako rapide .... carrera je tiez niekolkonasobne v predaji pred inymi sportovymi astonmi... tu nejde ani tak o predajne cisla ale o image a charizmu ... rolls tiez nepodkuruje S-ku co do predajnych poctov ale kazdy vie kto je v tejto triede kral...... nepochybne bude tiez rapide nielen cenou inde ako skareda panamera....