Aston Martin DB11 míří do výroby a AM37 se představil v Monaku (+videa)
První zpráva ohledně automobilky Aston Martin se týká oficiálního zahájení výroby modelu DB11 v Gaydonu. Tento nástupce modelu DB9 je součástí tzv. plánu druhého století, jehož součástí má být kompletní obměna portfolia značky, při níž se máme během sedmi let dočkat sedmi nových modelů.
Aston Martin má ke konci září přes 3000 objednávek na své nové kupé. Šéf značky Andy Palmer se pro důležitost DB11 připravuje na osobní kontrolu první tisícovky vyrobených vozů, z nichž mají zamířit první vozy ke svým majitelům již v průběhu letošního října.
Druhá zpráva se pak věnuje výsledku spolupráce mezi automobilkou Aston Martin a Quintessence Yachts v podobě rychlého motorového člunu AM37.
První oficiální informace o něm byly zveřejněny již v loňském roce, ale až letos na jaře byl během Milano Design Week 2016 prostřednictvím vizualizací odhalen design a teprve Monaco Yacht Show pořádaná od 28. září do 1. října se stala místem, kde je tento rychlý a luxusním motorový člun detailněji představen.
Vývoj AM37 probíhal několik let a jeho výsledkem má být plavidlo, které nabídne styl i výkony odpovídající právě vozům britské značky. Podobně jako vozy značky Aston Martin sází i motorový člun na plynulé linie, které umocňují použité materiály v podobě vzácných druhů dřeva, kvalitní kůže a elegantně zpracovaných uhlíkových vláken.
Samozřejmostí pro tento luxusní stroj s kajutami pro osm osob se má stát špičkové vybavení. Palubní desku tvoří namísto tradičních analogových přístrojů displej, který doplňuje dotyková obrazovka, umožňující ovládání řady funkcí motorového člunu i multimediálního systému. V podpalubí je pak mimo jiné umístěna 48palcová obrazovka.
K netradičním prvkům v konstrukci AM37 patří sklopná střecha z uhlíkových vláken, která je ukryta pod zadní výklopnou palubou a může být nastaven do několika poloh, aby vhodně stínila hlavní palubu.
Celková délka trupu AM37 s kompozitovou sendvičovou konstrukcí je 11,1 m. Standardní provedení má být podle nejnovějších informací z automobilky Aston Martin k dispozici s dvojicí vznětových osmiválců Mercury TDI 4.2 o objemu 4,2 l a výkonu 272 kW (370 k) nebo 316 kW (430 k).
Pro zájemce o výrazně výkonnější verzi je v nabídce AM37S s dvojicí 8,6litrových vidlicových osmiválců Mercury Racing, z nichž každý má disponovat výkonem 388 kW.
AM37 má být právě díky svým motorům a tvarování trupu schopen oslnit svou posádku dosahovanými rychlostmi. Výkonnější provedení AM37S se na volném moři rozjede až na 52 uzlů (96,3 km/h) a ani skromnější varianty se za svých 44 uzlů (81,5 km/h) nemusí stydět.
Aston Martin k sobě tento týden přitahuje pozornost vedle představení AM37 na Monaco Yacht Show i prostřednictvím zahájení výroby