Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DBX: První crossover z Gaydonu dorazí i jako elektromobil

David Bureš
Diskuze (8)
První crossover z dílny výrobce služebních aut pro Jamese Bonda nabídne i hybridní variantu a konvenční verze. Vedle osmiválce by mohl být nabídnut i dvanáctiválec.

V době stále přísnějších emisních norem a zesilující se propagace aut s elektrickým pohonem se elektromobilům do budoucna nevyhnou ani výrobci sportovních automobilů. Konkrétně Aston Martin už oznámil, že v elektrické verzi nabídne model Rapide. To ale nebude jediný elektromobil gaydonské automobilky, chystá se také elektrický crossover.

Připravovaný model DBX vycházející ze stejnojmenného konceptu představeného v roce 2015 totiž vedle konvenčních variant se spalovacím motorem bude nabídnut také ve formě hybridu a elektromobilu. Jestliže však základní DBX dorazí na trh v roce 2019, elektrického provedení se dočkáme se zpožděním.

Bližší podrobnosti o elektrické DBX ale zatím neznáme, o výkonových parametrech nebo dojezdu je tak ještě předčasné mluvit. Ostatně také nabídka spalovacích agregátů pro DBX je zatím ve hvězdách. Jistotou je příchod čtyřlitrového osmiválce twin-turbo původem od Mercedes-AMG, který už najdeme v DB11 a nadcházející nové generaci Vantage. Jestliže v DB11 dává 375 kW, výkon v DBX je zatím neznámý. Stejně tak zatím není stoprocentní, že jej doplní 5,2litrový dvanáctiválec s dvěma turby z vlastního vývoje, který používá DB11. Taková možnost tu ale je.

Aston Martin DBX se začne vyrábět v roce 2019, a to v nově vybudované továrně ve waleském St Athanu, v prostorech bývalé vojenské základny. Crossover bude chtít být Astonem pro každý den, přičemž má lákat hlavně zákazníky z řad žen. I kvůli nim má nabídnout širokou paletu odstínů karoserie, aby si ten „svůj“ odstín našel opravdu každý. Základem bude modulární platforma z DB11, design bude vycházet z konceptu DBX, na rozdíl od něj ale má použít dva páry bočních dveří. Z konceptu však mají být použita vnější zpětná zrcátka využívající pro pohled vzad kamery.

DBX sice bude prvním crossoverem Aston Martinu. Nebude však prvním sériovým elektromobilem. Tím má být model nazvaný RapidE, který bude nabídnut v roce 2019 v limitovaném počtu 155 exemplářů.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - wakantanka
13. 8. 2017 08:44
Re: Aj ty Brutus?
Mylis sa riadne. Ja mam druhe MPV :-)
Avatar - flyboyeda
12. 8. 2017 18:05
Re: pecka
Giugaro Parcour je Audi Nanuk, jenom že kvůli Dieselgate to stoply , za všechno může ta z a s r a n á Tesla

Nanuk od Audi by byl super [odkaz]

12. 8. 2017 18:02
pecka
Za sebe musím říct, že vnější tvary mému oku naprosto lahodí. Dost mi to připomíná
Italdesign Giugiaro Parcour, které jsem si prohlížel na autosalonu v Ženevě.

Co se týče interiéru, tak žádný výrobce zatím neměl koule poslat do výroby takto futuristicky pojatý interiér. A že jsme jich mohli za posledních 15 let vidět stovky. V tomto případě mi to ani zas tolik nevadí. Volant by mohl být řešen trochu méně kolotočářsky a stejně tak i sedadla mi přijdou zbytečně moc komplikovaná.
Avatar - flyboyeda
12. 8. 2017 17:48
To by chtělo odpověď od Audi Nanukem
A vůbec zvednutý auta já mám moc rád

Třeba Mercedes G 4x4 na druhou, nebo nový Mercedes E 4x4 taky na druhou [odkaz]

jenom mám alergii na ty idiotksý snížený auta ty nesnáším
12. 8. 2017 16:42
Re: Aj ty Brutus?
Já o úspěchu nepochybuji. Byť suv moc nemusím. :yes: