Aston Martin Rapide: První oficiální obrázek sériové verze
V poválečné historii automobilky Aston Martin neměly čtyřdveřové automobily nikdy lehkou pozici. Když nebudeme počítat modely Lagonda 2,6 Litre a Lagonda 3 Litre z let 1948 až 1958, které konstrukčně neměly s Astony nic společného, prvním takovým autem byla Lagonda Rapide. Technický základ i design vycházel z Aston Martinu DB4 a letech 1961 až 1964 bylo vyrobeno 55 kusů. Jeho nástupcem byl Aston Martin Lagonda (1976 až 1991), pojatý nejprve jako čtyřdveřové DBS (vyrobeno jen 7 kusů), později se zcela svébytným extrémně hranatým designem. Od konce jeho výroby až do dnešních dnů trvá dlouhá přestávka, vyplněná jen několika designovými studiemi.
Nová interpretace čtyřdveřového Astonu vychází z modelu DB9 a nese název Aston Martin Rapide. Jako koncept se poprvé představil na detroitském autosalonu v roce 2006 a o rok později, poté co Ford automobilku prodal, bylo rozhodnuto o jeho výrobě. Pod sportovně-elegantní karoserií navrženou ve stylu současných Astonů se nachází prodloužená hliníková platforma VH.
Pohonné ústrojí bude také sdíleno s dalšími modely – pod přední kapotou se bude nacházet motor 6,0 V12 o výkonu 346 kW s maximem točivého momentu 600 Nm. Jeho výkon bude na zadní kola přenášet automatická převodovka Touchtronic. Ačkoliv se o tom oficiální materiály nezmiňují, předpokládáme stejně jako u všech ostatních modelů značky uspořádání transaxle s převodovkou u zadního diferenciálu.
Podle prvního obrázku designéři pro sériovou podobu ubrali trochu z uhlazenosti konceptu. Zvýrazněny byly hrany ve spodních částech nárazníků, které nyní hladce přecházejí do lemů blatníků, a v předních dveřích se objevil výrazný prolis, prodlužující lištu v odvětrávacím otvoru na předním blatníku. Změny se naopak nedotkly takových částí jako je tvar zpětných zrcátek, vykrojení skla v zadních bočních dveřích nebo vyvedení výfuku přímo skrz zadní nárazník.
Veřejná premiéra Aston Martinu Rapide se uskuteční na konci letošního roku a první zákazníci se čtyřdveřového Astonu dočkají počátkem roku 2010. Výrobu bude z kapacitních důvodů externě zajišťovat automobilka Magna Steyr v rakouském Grazu.