17.4. 2015 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Aston Martin V8: Stříbrný britský krasavec na videu od Petrolicious

Aston Martin V8 se vyráběl dvě dekády, v letech 1969-1989, původně jako výkonnější varianta šestiválcového modelu DBS. Dnes patří mezi vyhledávané sběratelské kousky.

Aston Martin V8 byl poháněn výhradně motorem o objemu 5,34 l spojeným buď s třístupňovým automatem, nebo s pětistupňovou přímo řazenou skříní od ZF. Popisovaný kus vlastní z poloviny Paul Kitchen, jeho exemplář s manuální převodovkou pochází z třetí série. Finančními problémy zmítaná automobilka jich v té sezóně postavila pouhých 37 kusů, z dnešního pohledu byla továrna v Newport Pagnell manufakturou. Nezapomínejme, že prožívala krušné časy, první palivová krize ji dohnala v polovině 70. let k bankrotu. Ještě připomeňme alespoň základní parametry, právě model 1977 se dočkal výkonnějšího agregátu Stage 1 se čtyřmi karburátory Weber, změněnými vačkami, novým výfukem a výslednými 227 kW. Dnes sídlí Aston Martin v Gaydonu.

Na střední škole si coby čerstvý majitel řidičáku chtěl Paul koupit klasické auto, vyhlédl si Chevrolet Chevelle z roku 1970. Jeho otec Jonathan, milovník veteránů a zejména těch britských, mu překvapivě poradil, aby se podíval po aston martinu s vidlicovým osmiválcem. Objevil přesně takový, jaký mají dnes doma, ale cena, kterou po něm prodejce žádal, byla naprosto mimo tehdejší finanční možnosti.

Našli jiný, značně levnější kus v purpurové barvě u známého ve stodole. Jenže testovací jízda ukázala, že postrádá jednu zásadní věc: funkční brzdy. Po dvou letech práce při škole si však vydělal alespoň na něj. Byl pořád teenager, takže nevadilo, že auto případně rozbije, představovalo ideální platformu pro mladého řidiče. Jenže ono to umělo i samo, takže se stal stálým klientem místních odtahových služeb. Jednou mu dokonce začal hořet motor...

A dnes? „Zamiloval jsem se, nemám potřebu a touhu řídit jiný vůz. Vůně kůže a pocit ze sezení za volantem, to je zkrátka umění,“ říká Paul na videu od Petrolicious. Renovaci zvládli oba s otcem společně, byť Jonathan se na ní podílel větší měrou. Krasavec je nyní stříbrný s červeným koženým interiérem. Divíte se? Spolu se stylovou registrační značkou 415AMV8 má neskutečné kouzlo a bublání vidlicového osmiválce je prostě impozantní. Nádherné kupé se projíždí po vlhké vozovce, což také nepostrádá půvab. Mimochodem, v továrně v hrabství Buckinghamshire vzniklo za v úvodu zmíněné dvě dekády jen 4.021 kusů tohoto modelu včetně výkonnějších verzí Vantage a otevřených Volante.

Pohledy do historie: Aston Martin DB: Ve službách Jejího Veličenstva








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Autentický Aston Martin DBS míří do aukce Autentický Aston Martin DBS míří do aukce

Pokud se draží nějaký vůz značky Aston Martin, vždy…

Aston Martin DBS V8 ze seriálu The Persuaders! míři do aukce Aston Martin DBS V8 ze seriálu The Persuaders! míři do aukce

Chtěli byste vlastnit Aston Martin DBS V8, který řídil…

 



 
Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Dnes 13:31

Dostali jsme tiskovou zprávu od Škodovky. O vývoji krystalického designu. Úplně na konci se ale našla jedna hodně zajímavá zmínka!




Blesk.cz

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve Vietnamu nikdo nepřistál

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve…

Letový dispečer mezinárodního vietnamského letiště Cat Bi ve městě Hai Phong zkomplikoval situaci celému letišti…

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru papíru a obraz Slunce z 940 okvětních lístků

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru…

Novými exponáty Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově jsou od čtvrtka 23. března 2017 socha Hortenzie oblečená…

 

iSport.cz

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil unikátní selfíčko

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil…

Existuje spousta důvodů, proč přerušit tenisový zápas. Tma, déšť, třeba i chování soupeře… Ale přestat hrát…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Můj heterosexuální coming out

Můj heterosexuální coming out

Minulý týden měl pro mě, stejně asi jako pro ostatní podobně smýšlející lidi, zásadní význam. Nejprve jsem si…

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“ krve bychom tu potřebovali jako sůl

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“…

Minulý týden na televizních obrazovkách doběhl dokumentární cyklus „Modrá krev“ mapující minulost a především…