Aston Martin V8 Vantage S: Ostřejší osmiválec
Výstavní premiéra Aston Martinu V8 Vantage S se odehraje v březnu na autosalonu v Ženevě. Inspirací pro vznik tohoto modelu bylo závodní provedení GT4. Novinky má představovat na řidiče orientovaný vůz, poskytující zcela nové zážitky z řízení.
Nový model se od výchozího provedení V8 Vantage liší upraveným designem karoserie. Řada prvku na exteriéru je převzata z dvanáctiválce, který je na vrcholu nabídky malých Aston Martinů. Od něj si V8 Vantage S vypůjčil například design předního nárazníku nebo nástavců prahů. Nový je i zadní nárazník s integrovaným difuzorem z uhlíkových vláken. Poslední úpravou exteriéru je použití nových 19palcových kol, která lze nahradit kovanými disky, s nižší hmotností.
Interiér má působit dynamicky, k čemuž má přispívat například dvoubarevné kožené čalounění. Přestože, je V8 Vantage S zaměřen především na požitek z jízdy nechybí v jeho výbavě automatická klimatizace nebo audio systém Aston Martin s výkonem 160 W a měničem na 6 CD. K nejzajímavějším příplatkovým prvkům pro interiér, vzhledem k zaměření vozu, patří sportovní sedadla s kostrou z kompozitních materiálů, která mohou představovat snížení hmotnosti o 17 kg.
Nepříliš extrémní změny se odehrávají pod kapotou. Atmosférický vidlicový osmiválec V8 Vantage S poskytuje z objemu 4735 cm3 maximální výkon 321 kW (436 k) při 7300 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 490 Nm při 5000 min-1. Výchozí V8 Vantage ze stejného objemu a při stejných otáčkách nabízí výkon 313 kW (426 k) a točivý moment 470 Nm.
S motorem V8 Vantage S spolupracuje sedmistupňová převodovka Sportshift II. Podle tiskových materiálů je tato převodovka o 20 % rychlejší při změnách rychlostních stupňů než šestistupňová převodovka Sportshift, kterou nahrazuje. Spolu s nástupem nové převodovky došlo na zkrácení celkového převodu na 4,182:1.
Aston Martin V8 Vantage S je vybaven režimem Sport, který po stisknutí jediného ovladače ještě zrychlí reakce převodovky, přidá ostřejší odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a otevírá klapku ve výfuku, která zajistí patřičnou zvukovou kulisu.
Vedle úprav designu a mírného zvýšení výkonu se může V8 Vantage S pochlubit i ostřejším řízením. Novinka má oproti standardnímu nastavení 17:1 strmější převod řízení 15:1. Výsledkem je 2,6 otáček volantu namísto 3,04 u V8 Vantage.
Specifickou charakteristiku mají tlumiče i pružiny. Společnost Bridgestone přímo pro tento model vyvinula nové pneumatiky s rozměry 245/40 R19 vpředu a 285/35 R19 vzadu. Upraven byl i brzdový systém. Vpředu jsou nyní kotouče o průměru 380 mm namísto 355 mm kotoučů u V8 Vantage. Nové jsou i přední šestipístkové třmeny.
Velkoryseji je nastaven i systém jízdní stability DSC, ale nechybí ani spíše komfortněji zaměření elektroničtí pomocníci jako brzdový asistent HBA, pomáhající při panickém brzdění a asistent rozjezdu do kopce HSA.
Aston Martin V8 Vantage S prodělal také menší odtučňovací kůru a výsledkem je snížení hmotnosti na 1610 kg u kupé a na 1690 kg u roadsteru, což o 20 kg méně než u srovnatelných verzí V8 Vantage. Vyšší výkon a nižší hmotnost mají velkou zásluhu na zvýšení maximální rychlosti z 290 km/h na 305 km/h. Britská automobilka uvádí i spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 12,9 litru benzinu na 100 km.