Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Vanquish Zagato: Britsko-italská spolupráce pokračuje

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Britský Aston Martin se opět dal dohromady se Zagatem. Slavná karosárna převlékla nový Vanquish. Premiéru bude mít pochopitelně na italské půdě.

Spolupráce ostrovní automobilky a milánských návrhářů začala už v roce 1960 legendárním DB4 GTZ. Druhý Vanquish toho jména alias projekt AM310 byl odhalen na Concorso d‘Eleganza Villa d’Este v italském Cernobbiu přesně před čtyřmi lety. Letos na stejném místě ukáže britský výrobce supersportů z Gaydonu červené auto, které převlékli u milánského Zagata. Rodilo se ovšem v Anglii podle návrhů, za britskou stranu byl zodpovědný Marek Reichman, za italskou přímo generální ředitel Andrea Zagato. Jedná se zatím o koncept a uvidíme, zda vznikne dalších pár kusů pro bohatou klientelu, zájemci se jistě najdou.

Co je jiného? Typická maska Aston Martinu sice zachovává svůj tvar, ale je mnohem větší než u originálního kupé, má odlišnou mřížku a integrované kulaté diody. Změnily se větrací štěrbiny v kapotě, chromovaný pás za předními blatníky tolik nezasahuje do dveří. Zcela překonstruovaná střecha nepostrádá pro Zagato typickou dvojitou bublinu, přední sloupky jsou černé. Zvýrazněny byly hrany zadních blatníků. Karoserie je kompletně z uhlíkových vláken. Koncové reflektory mají podobný tvar jako u okruhového supersportu Vulcan a překrývá je výsuvné vestavěné křídlo. Difuzor vyčnívá z obrysu karoserie a v něm jsou integrovány čtyři koncovky výfuků, dvě na každé straně. Zrcátka se inspirovala u limitovaného supersportu One-77.

Kokpit pokrývají uhlíková vlákna a kůže, na sedadlech v kombinaci černé a červené nesmí chybět stylizované písmeno Z. Atmosférický vidlicový dvanáctiválec DOHC s objemem 5,94 l byl také posílen, místo 424 kW (576 k) dává nyní 442 kW, tedy celých 600 koní.

Letošní ročník slavné soutěže elegance u jezera Como se koná o víkendu 21. a 22. května 2016. Na přítomnost moderních vozů, mnohdy postavených právě jen pro ni, už jsme si zvykli. Posledním produktem spolupráce Zagata a Aston Martinu byl překarosovaný V12 Vantage, který debutoval před pěti lety a vzniklo jich 101.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 5. 2016 00:19
Re: Never!
Ano, kontinuita tam je, ale to je tak nějak povinnost.
Avatar - maxi!
20. 5. 2016 22:18
Re: Never!
Ale podla mna nie - konkretne Vanquish bol pokracovatelom jeho DB7 a to mne sa zda ze este aj dnes ziju z jeho odkazu....
ale on v podstate zasahoval do vtedajsej Fordovej rodiny ( od Fordu vtedy aj cez Jaguar az AM), takze ten jeho rukopis tam citit pomerne dlho...
Avatar - Pekelná Micinka
20. 5. 2016 19:57
Re: Never!
Ian Callum nechal u AM svůj podpis, ale Vanquish už jde za někým jiným, musel bych hledat za kým, z hlavy nevím.
Avatar - maxi!
20. 5. 2016 18:19
Re: Never!
v pohode, ved ja nie v zlom a inak aj Mr. Ian je genius ( nie len v Astone, aj Jaguar mu moze vela dakovat - az ma dnes nasrdilo, ze ho tak kritizuje redaktor pri dvojteste Jaguar-Skoda)
Mna osobne projekty Zagato celkom oslovili, aj v AM ci aj AR

ale s Astonom nemam velmi dobre skusenosti, opticky su genialne a aj image patricne britske - ale po skusenostiach pri vybere som radsel siel do CL500 ( co je jasne trochu volba z rozumu, ale potreboval som sa aj vela a rychlo prepravovat)
Avatar - Pekelná Micinka
20. 5. 2016 16:12
Re: Never!
Zkušenost z Astonem nemám žádnou, ale nevím, proč bych měl padnout na p.del jen proto, že na něco dělal kastli ten a ten designer. Mně se dlouhodobě Zagatem designované Astony nelíbí, určitě ne v porovnání se sériovými modely ze kterých vychází. Řeči Clarksona na to nemají žádný vliv, dokonce si ani nevybavím, že bych ho někdy slyšel něco říkat o AM Zagato.