Aston Martin Vantage AMR je prvním sériovým zástupcem nové sportovní divize
Aston Martin sice zájemcům o specifické úpravy poskytuje služby své individualizační divizi Q by Aston Martin, ale ta se specializuje spíše na zvýšení exkluzivity vozů za pomocí speciálních odstínů laků karoserií a čalounění interiéru.
Zákazníky, toužící po ještě sportovnějším jízdním projevu současných vozů značky Aston Martin má uspokojit sportovní divize AMR, která byla za pomoci konceptů Rapide AMR a Vantage AMR Pro představena na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.
Aston Martin Vantage AMR, který se představuje nyní, je prvním výsledkem vývoje nové sportovní divize, který zamíří v limitované edici 300 vozů k zákazníkům britské automobilky. K dispozici má být 100 vozů s vidlicovými dvanáctiválci a 200 vozů s osmiválcovými motory.
Novinka je inspirována závodními vozy Aston Martin Vantage GTE, GT3 a GT4, jimž se lehce přibližuje některými detaily. Hlavní pozornost byla věnována snížení hmotnosti. Díky tomu se vozy Vantage AMR mohou pochlubit řadou komponentů z uhlíkových vláken od mřížky chladiče, přes výdechy v předních blatnících a ramena vnějších zpětných zrcátek až po řadu prvků v interiéru. Na snížení hmotnosti se mají podílet i nová 5paprksová kola pro osmiválce a 10paprsková kola pro dvanáctiválce.
Divize AMR si pro svůj první sériový model připravila i řadu doplňků. Nejvýraznější z nich představuje AMR Aero Kit, jenž byl navržen ve spolupráci s Aston Martin Racing a zahrnuje nový spoiler pod přídí, lišty pod prahy a pevné přítlačné křídlo. Všechny tyto komponenty jsou samozřejmě z uhlíkových vláken.
K dispozici pak budou i na přání dodávaná kovaná kola, jejichž design je inspirován provedením kol konceptu Vantage AMR Pro z letošního autosalonu v Ženevě. K výrazné úspoře hmotnosti pak může přispět i titanový výfukový systém, který oproti původnímu provedení uspoří i dvanáctiválce až 14 kg a navíc přidá jadrnější zvukový projev.
Aston Martin Vantage AMR s osmiválcem má disponovat výkonem 325 kW (436 k), zatímco dvanáctiválec má nabídnout až 450 kW (603 k). Standardem je převodovka s pádly pod volantem, ale na přání jsou v nabídce i klasické šestistupňové a sedmistupňové manuální převodovky.
Novinka od sportovní divize bude v nabídce jako kupé i roadster, u nichž bude možné volit jedno ze čtyř barevných provedení exteriéru, jimž odpovídají barvy interiéru. Ceny pro německý trh začínají na částce 126.995 euro (zhruba 3.355.000 Kč) a první vozy mají ke svým majitelům dorazit začátkem čtvrtého čtvrtletí letošního roku.