Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ATS GT má být nejnovějším zástupcem značky, kterou založili dezertéři od Ferrari

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Italská značka ATS, jejíž kořeny sahají do první poloviny šedesátých let, se opět probouzí k životu a připravuje premiéru limitované edice supersportu s přeplňovaným osmiválcem.

Původní společnost ATS (Automobili Turismo e Sport) založili v roce 1962 pánové Carlo Chiti, Romolo Tavoni a Giotto Bizzarini po té co se neshodli s Enzo Ferrarim. Malá firma měla v podstatě jepičí život a již v roce 1964 zavřela brány. Během krátce existence ovšem mimo jiné promluvila do Formule 1 a vyrobila 12 silničních ATS 2500 GT Coupé s 2,5litrovým osmiválcem před zadní nápravou.

V roce 2012 byla značka ATS oživena a nejprve předvedla moderní interpretaci svého kupé pojmenovanou 2500 GT a odkazující na historický model kromě jména i svou koncepcí a liniemi karoserie.

Vedle tohoto projektu byl představen i výrazně životaschopnější ATS Sport 1000, který nastoupil nejprve v čistě okruhové verzi a následně i v provedení Street, s nímž lze vyrazit do běžného provozu.

Tato placka se stala páteří výrobního programu firmy a dočkala se evoluce v podobě modelů Sport 380, 490 a 540.

Rok 2014 přinesl premiéru lehkého roadsteru Leggera s motorem vpředu, zatímco na jarním Top Marques Monaco 2015 byla prezentována finální podoba tři roky starého projektu 2500 GT.

V roce 2015 ovšem došlo k prodeji značky ATS a ta pak již s novým majitelem v rámci motoristického festivalu Parco Valentino – Salone & Gran Premio v Turíně v červnu stejného roku představila supersport Torino Design ATS Wild Twelve.

Značka ATS působila v prvních letech své obnovené existence velmi aktivním dojmem, ale v posledních dvou letech o sobě nedávala příliš moc vědět, ale to se má změnit během letošní přehlídky automobilové elegance Salon Privé, pořádané od 31. srpna do 2. září ve Woodstocku v anglickém Oxfordshire.

Právě zde se má představit nové ATS GT, k němuž jsou prozatím k dispozici jen neoficiální informace a oficiální kresba, odhalující jeho siluetu. Ta naznačuje, že novinka může jít ve stopách projektu 2500 GT z let 2012 až 2015 a zároveň svým designem odkazovat na stejnojmenný první model značky ze šedesátých let.

Podle současných informací se máme těšit na kupé, jemuž má před zadní nápravou pracovat dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec ve spojení se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou.

Hlavní inženýr značky, jímž je Emanuele Bomboi, podle Carscoopsuvedl, že má být vyrobeno pouze 12 vozům, což je počet odkazující na první ATS 2500 GT Coupé. V konstrukci novinky má být hojně využito kompozitních materiálů.

Novinka má představovat nejnovější restart značky, a pokud uspěje, pak můžeme údajně očekávat, že se dočká nástupců a značka ATS se opět zařadí mezi malosériové výrobce sportovních a supersportovních vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - chalan66
15. 8. 2017 23:13
NAČO ??
Na čo je dobré toto auto ? Tuctové športové auto, čo sa podobá na tucet iných, len pod inou značkou! Toto pripomína LOTUS a iné zbytočné kreácie !