ATS GT má být nejnovějším zástupcem značky, kterou založili dezertéři od Ferrari

 

Italská značka ATS, jejíž kořeny sahají do první poloviny šedesátých let, se opět probouzí k životu a připravuje premiéru limitované edice supersportu s přeplňovaným osmiválcem.

Původní společnost ATS (Automobili Turismo e Sport) založili v roce 1962 pánové Carlo Chiti, Romolo Tavoni a Giotto Bizzarini po té co se neshodli s Enzo Ferrarim. Malá firma měla v podstatě jepičí život a již v roce 1964 zavřela brány. Během krátce existence ovšem mimo jiné promluvila do Formule 1 a vyrobila 12 silničních ATS 2500 GT Coupé s 2,5litrovým osmiválcem před zadní nápravou.

V roce 2012 byla značka ATS oživena a nejprve předvedla moderní interpretaci svého kupé pojmenovanou 2500 GT a odkazující na historický model kromě jména i svou koncepcí a liniemi karoserie.

Vedle tohoto projektu byl představen i výrazně životaschopnější ATS Sport 1000, který nastoupil nejprve v čistě okruhové verzi a následně i v provedení Street, s nímž lze vyrazit do běžného provozu.

Tato placka se stala páteří výrobního programu firmy a dočkala se evoluce v podobě modelů Sport 380, 490 a 540.

Rok 2014 přinesl premiéru lehkého roadsteru Leggera s motorem vpředu, zatímco na jarním Top Marques Monaco 2015 byla prezentována finální podoba tři roky starého projektu 2500 GT.

V roce 2015 ovšem došlo k prodeji značky ATS a ta pak již s novým majitelem v rámci motoristického festivalu Parco Valentino – Salone & Gran Premio v Turíně v červnu stejného roku představila supersport Torino Design ATS Wild Twelve.

ATS 2500 GT: Italský supersport debutuje v Monte Carlu

Značka ATS působila v prvních letech své obnovené existence velmi aktivním dojmem, ale v posledních dvou letech o sobě nedávala příliš moc vědět, ale to se má změnit během letošní přehlídky automobilové elegance Salon Privé, pořádané od 31. srpna do 2. září ve Woodstocku v anglickém Oxfordshire.

Právě zde se má představit nové ATS GT, k němuž jsou prozatím k dispozici jen neoficiální informace a oficiální kresba, odhalující jeho siluetu. Ta naznačuje, že novinka může jít ve stopách projektu 2500 GT z let 2012 až 2015 a zároveň svým designem odkazovat na stejnojmenný první model značky ze šedesátých let.

Podle současných informací se máme těšit na kupé, jemuž má před zadní nápravou pracovat dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec ve spojení se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou.

Hlavní inženýr značky, jímž je Emanuele Bomboi, podle Carscoopsuvedl, že má být vyrobeno pouze 12 vozům, což je počet odkazující na první ATS 2500 GT Coupé. V konstrukci novinky má být hojně využito kompozitních materiálů.

Novinka má představovat nejnovější restart značky, a pokud uspěje, pak můžeme údajně očekávat, že se dočká nástupců a značka ATS se opět zařadí mezi malosériové výrobce sportovních a supersportovních vozů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Zdroj: Carscoops

Štítky Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…