Audi TT clubsport quattro (evo 2): Vítr ve vlasech a 300 koní pod kapotou. Jde o předsériovou verzi?
Audi si vybralo pro prezentaci nové verze modelu TT tuningový sraz Wörthersee Tour v rakouském Reifnitzu. Pod názvem TT clubsport quattro se skrývá dvoumístný speedster, který upřednostňuje automobilový purismus před praktickou využitelností v každodenním provozu.
Hlavní změnou proti běžnému TT je absence střechy a použití minimalistického čelního skla a bočních oken. Na rozdíl od původní, rok staré designové studie má konečná verze A-sloupky, ale ty jsou zpracované tak, že nenarušují prosklenou plochu. Za dvojicí sedadel se místo složené plátěné střechy nachází ochranné oblouky a pevný kryt, který navazuje na víko kufru.
Přední část tvoří maska chladiče single-frame s lesklým černým lakem, po jejich stranách jsou v nárazníku velké otvory pro přístup vzduchu. Logo čtyř kruhů se přemístilo z kapoty zpět na masku chladiče, která je tak nyní stejná jako u modelu TTS. Součástí předních světlometů jsou diodová světla pro denní svícení. Zadní nárazník obsahuje difuzor a dvě koncovky výfuku. Zachován zůstal výsuvný spoiler ve víku zavazadlového prostoru. Výrazné je rozšíření rozchodu kol – konkrétně o 66 mm proti standardnímu TT. Leštěná 19palcová kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky o rozměry 255/35 R19.
V interiéru je bohatě využit hliník. Pedály, dveřní kličky, části volantu i páčky řazení pod ním jsou vyrobeny z tohoto materiálu. S hlavní černou barvou kontrastuje oranžový přístrojový štít, loketní opěrky, boky středového tunelu a zadní strana sportovních sedadel. Ukazatele na přístrojové desce jsou provedeny v barevné kombinaci bílá-oranžová. Celkově se interiér od studie liší jen v detailech.
O pohon TT clubsport quattro se stará motor 2,0 TFSI s výkonem přes 220 kW, tedy nad hranicí 300 koní. Převodovka je dvouspojková S tronic s možností manuálního řazení, jak slovo quattro v názvu napovídá, poháněna jsou všechna čtyři kola, ale i tady je zapojena spojka firmy Haldex. K zastavení TT clubsport quattro slouží kotoučové brzdy s průměrem 340 mm vpředu a 310 mm vzadu.
Audi zatím definitivně nezveřejnilo, jaká je další budoucnost projektu. Oficiální prohlášení pouze říká, že výroba v malých sériích není vyloučena. Jak je vidět z fotografií, TT clubsport quattro je na to už připravené.