Audi TT clubsport quattro (evo 2): Vítr ve vlasech a 300 koní pod kapotou. Jde o předsériovou verzi?

Audi TT clubsport quattro (evo 2): Vítr ve vlasech a 300 koní pod kapotou. Jde o předsériovou verzi?

 
 

Audi TT s otevřenou dvoumístnou karoserií a 300koňovým přeplňovaným motorem by se nakonec mohlo dočkat malosériové výroby.

Audi si vybralo pro prezentaci nové verze modelu TT tuningový sraz Wörthersee Tour v rakouském Reifnitzu. Pod názvem TT clubsport quattro se skrývá dvoumístný speedster, který upřednostňuje automobilový purismus před praktickou využitelností v každodenním provozu.

Hlavní změnou proti běžnému TT je absence střechy a použití minimalistického čelního skla a bočních oken. Na rozdíl od původní, rok staré designové studie má konečná verze A-sloupky, ale ty jsou zpracované tak, že nenarušují prosklenou plochu. Za dvojicí sedadel se místo složené plátěné střechy nachází ochranné oblouky a pevný kryt, který navazuje na víko kufru.

Přední část tvoří maska chladiče single-frame s lesklým černým lakem, po jejich stranách jsou v nárazníku velké otvory pro přístup vzduchu. Logo čtyř kruhů se přemístilo z kapoty zpět na masku chladiče, která je tak nyní stejná jako u modelu TTS. Součástí předních světlometů jsou diodová světla pro denní svícení. Zadní nárazník obsahuje difuzor a dvě koncovky výfuku. Zachován zůstal výsuvný spoiler ve víku zavazadlového prostoru. Výrazné je rozšíření rozchodu kol – konkrétně o 66 mm proti standardnímu TT. Leštěná 19palcová kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky o rozměry 255/35 R19.

V interiéru je bohatě využit hliník. Pedály, dveřní kličky, části volantu i páčky řazení pod ním jsou vyrobeny z tohoto materiálu. S hlavní černou barvou kontrastuje oranžový přístrojový štít, loketní opěrky, boky středového tunelu a zadní strana sportovních sedadel. Ukazatele na přístrojové desce jsou provedeny v barevné kombinaci bílá-oranžová. Celkově se interiér od studie liší jen v detailech.

O pohon TT clubsport quattro se stará motor 2,0 TFSI s výkonem přes 220 kW, tedy nad hranicí 300 koní. Převodovka je dvouspojková S tronic s možností manuálního řazení, jak slovo quattro v názvu napovídá, poháněna jsou všechna čtyři kola, ale i tady je zapojena spojka firmy Haldex. K zastavení TT clubsport quattro slouží kotoučové brzdy s průměrem 340 mm vpředu a 310 mm vzadu.

Audi zatím definitivně nezveřejnilo, jaká je další budoucnost projektu. Oficiální prohlášení pouze říká, že výroba v malých sériích není vyloučena. Jak je vidět z fotografií, TT clubsport quattro je na to už připravené.

Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů Video: Audi TT Coupé pokrývá 27.000 čokoládových bonbonů

Audi propůjčilo nové TT Coupé belgické cukrárně, kde jej…

Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě Audi TT třetí generace uvidíme v Ženevě

Sice právě probíhá v Detroitu první velký autosalon…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…