Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi a Hyundai ohlásili partnerství, společně budou tvořit palivové články

Stanislav Kolman
Diskuze (16)
Čtyři kruhy a korejská automobilka Hyundai oznamují spolupráci, předmětem bude sdílení patentů na technologie vodíkových článků.

Oznámenou spoluprací automobilek Ford a Volkswagen dnešní družení nekončí. Značky Audi a Hyundai nyní oznamují další partnerství, které se tentokrát týká vývoje technologií v oblasti palivových článků. Obě společnosti hodlají sdílet patenty k vybraným komponentům, dohoda již je schválena příslušnými regulačními orgány. Cíl? Přivést technologii rychleji a efektivněji do výroby. Vyloučeno není ani prohloubení spolupráce.

„Palivové články jsou v našem technologickém portfoliu nesmírně výhodným prvkem pro bezrizikovou mobilitu budoucnosti. Proto se spojujeme se silnými partnery, jakým je Hyundai. Spolupráce může přinést průlom této technologie a zároveň oběma stranám ulehčit od nákladů,“ sdělil v oficiální zprávě Peter Mertens, člen představenstva pro technický vývoj Audi.

A v pozitivním duchu samozřejmě pokračuje i druhá strana: „Jsme přesvědčeni, že naše partnerství s Audi úspěšně prokáže vizi a přínosy vodíku pro globální společnost. Dohoda je dalším příkladem odhodlání vytvořit udržitelnou budoucnost,“ řekl Euisun Chung, místopředseda společnosti Hyundai Motor Company.

Cestování na dlouhých vzdálenostech a krátká doba doplňování paliva dělají z vodíku atraktivní alternativu ke klasickým elektromobilům, které dnes v obou těchto aspektech stále pokulhávají. Zejména u větších či užitkových vozů může být toto řešení podstatně výhodnější. Vodíkové i elektrické vozy však trápí jeden společný problém: nedostatečná infrastruktura.

Audi dostalo na starost vývoj technologií pro palivové články pro celou skupinu Volkswagen, aktuálně se pracuje na šesté generaci. Začátkem příštího desetiletí pak máme očekávat malou sériovou výrobu vozu s palivovými články v útrobách. Spolupráce s Hyundaiem nicméně počítá s rozsáhlejší paletou produktů.

Čtyři kruhy s palivovými články pracují už téměř dvacet let. První vlaštovkou se roku 2004 stal prototyp Audi A2H2 následovaný Audi Q5 HFC (2008) či Audi A7 Sportback h-tron quattro (2014). Písmeno H pochopitelně odkazuje na chemickou značku vodíku.

Stanislav Kolman
Diskuze (16)
Avatar - Beefcake
22. 6. 2018 14:43
Re: vodík
K najblizsiemu vodovodu ?
Avatar - cascadia2
22. 6. 2018 12:08
Re: Hyundai
Trolle komediante, mě upřímně děsí představa mít hnojdu. Ble 8-s
Avatar - Beefcake
22. 6. 2018 00:15
Hacko
H-hejterov moze aj slak trafit, ze bude spolupracovat s koncernom :-)
21. 6. 2018 22:31
hyundai
Na to jejich Nexo se už klepu. To bude průkopník eko vozů. Doufám, že bude šance si někde vyzkoušet.
Avatar - wakantanka
21. 6. 2018 22:12
Re: vodík
A plnit nadrz tomu budes chodit kam?