Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Hyundai Tucson přijíždí jako mildhybrid. S turbodieselem pod kapotou

David Bureš David Bureš 7. 6. 2018 • 18:13
29
31
Zobrazit náhledy (29)
Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson Hyundai Tucson
Mildhybrid s turbodieselem pod kapotou po Kie přiváží i sesterský Hyundai. Techniky představené ve Sportage se dočkal obdobně velký Tucson.

Hyundai Tucson se po třech letech současné generace na trhu dočkal faceliftu. Modernizovaný Tucson s jeho přepracovaným interiérem a novými motory byl odhalen už v březnu, jednu zásadní novinku si ale automobilka nechávala na později. Vylepšené SUV totiž bude dostupné také jako mildhybrid.

V Nošovicích vyráběné auto tudíž převezme techniku dříve prezentovanou v modernizované Kie Sportage, která využívá shodný základ. To znamená kombinaci elektrické sítě s napětím 48 V s dvoulitrovým turbodieselem, což dosud není příliš běžné řešení, v souvislosti s přísnějšími emisními normami se ale postupně rozšiřuje nabídka takových automobilů.

Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory s kapacitou 0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Dvoulitrový vznětový čtyřválec poskytuje 137 kW.

Při akceleraci podporuje elektromotor naftový čtyřválec výkonem až 12 kW, přičemž systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. Elektrický motor dokáže zajišťovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Naopak při zpomalování, ať už při brzdění motorem nebo brzdovou soustavou, jsou rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory. Tímto způsobem podle automobilky může klesnout spotřeba paliva podle unijní metodiky až o sedm procent.

Kia již oznámila, že mildhybridní soustavu vedle Sportage nabídne od příštího roku také pro Ceed. Rovněž Hyundai počítá s její expanzí, po Tucsonu se tak objeví v dalších, blíže nespecifikovaných modelech. Do budoucna se navíc s mildhybridním pohonem počítá také v kombinaci s novou dieselovou šestnáctistovkou Smart Stream. Taková verze bude pro Tucson nabídnuta na jaře 2019.

Související články

Témata
26. 6. 2018 07:27
Re: Mildhybrid
Jelikož to ušetří nějakou kapku ropy navíc, tak je jen dobře, že hyundai přišel s mildhybridem, zatím to tu nikdo nemá, tak jako auto na vodík..prostě inovují :-)
12. 6. 2018 17:03
Re: Mildhybrid
Asi tak nějak, je dobře, že konečně někdo začal myslet, jak šetřit naftu ve světě a né furt mít ve výrobním portfoliu pouze spalovací motory, viz škodovka.
11. 6. 2018 18:48
Mildhybrid
Tuscon už samo o sobě je nádherné auto a s tímhle motorem se bude prodávat samo. Hyundai musím pochválit za to, že nezanevřel na dieslové motory. Opravdu dobrá práce!
10. 6. 2018 13:23
Hyundai
Tak tohle bych se mi opravdu líbí! Mildhybrid je dobrý tah. Jsem rád, že se pořád myslí i na diesel. Opravdu skvělá práce od této Korejské automobilky!
8. 6. 2018 14:22
hyundai
Tak to luxusně vypálí rybníky všech automobilek, kort té škodovácké, které klesají trendy v prodeji a jedinej hyundai roste oproti ostatním, to jako mildhybrid dobrý tah!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku