Audi A3 2.0 TFSI quattro – kompaktní pohoda

Audi A3 2.0 TFSI quattro – kompaktní pohoda

 
 

Originální kombinaci třídveřového hatchbacku, přeplňovaného motoru a pohonu všech kol chce Audi zjevně vymést i ty největší kouty poptávky, byť by tyto kouty měly jen několik tisíc zákazníků po celém světě. Audi ve výbavě S-line...

Originální kombinaci třídveřového hatchbacku, přeplňovaného motoru a pohonu všech kol chce Audi zjevně vymést i ty největší kouty poptávky, byť by tyto kouty měly jen několik tisíc zákazníků po celém světě. Audi ve výbavě S-line s vrcholným dvoulitrem se vystavuje na odiv s cenou téměř dvojnásobnou oproti základnímu modelu a tak jsme na auto už od počátku pohlíželi trochu jako na exota.

Začněme třeba motorem – dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním přeplňovaný turbodmychadlem známe z  Octavie RSGolfu GTI, 147 kW výkonu je ale třeba poměřit s 1430 kilogramy pohotovostní hmotnosti a dynamické parametry vozu se náhle stanou relativní. Motor díky možnosti regulace výkonu vstřikovanou dávkou paliva téměř postrádá nepříjemný turboefekt a dobře táhne odspodu, vyžaduje ovšem palivo s hodnotou nejlépe 98 oktanů – jinak si ticha a plynulosti spalování vrstvené směsi řidič příliš neužije. Agregát tak jde ochotně za plynem, ale ve vyšších otáčkách jeho síla zdaleka není taková, jak bychom od sportovně naladěného vozu čekali. Rozsah využitelných otáček je ovšem i tak výjimečný - jsme ovšem přesvědčeni, že vůz by si ve vrcholném provedení zasloužil ještě vyšší výkon – podvozek to zvládne bez problémů.

obrázek [300 x 215] I když se A3 v tomto provedení honosí přídomkem quattro, technicky správně by zde mělo být napsáno „4x4“ nebo „4Motion“, protože ve voze je místo mezinápravového diferenciálu klasická spojka Haldex, kterou známe ze čtyřkolkových verzí Octavie či Golfu. V praxi to znamená, že zadní náprava se významně připojuje až v okamžiku nepatrného protočení předních kol – v klidovém režimu je dozadu přenášeno jen cca 10% kroutícího momentu. Přestože je toto řešení vhodnější spíš ke zdolávání problémů s adhezí než ke sportovnější jízdě (neřkuli driftům na mokru či sněhu), Audi i při brutálním zacházení sedí jako přibité a jede jako po kolejích. Příplatkové osmnáctipalcové pneumatiky ovládané tříramenným volantem drží stopu za všech okolností a méně zatížená přední náprava je hodně znát při ochotě k vrhání se do zatáček. Jinými slovy, auto jezdí s naprostou jistotou i jako dvoukolka a zásah ESP svědčí o tom, že řidič byl buď nikoli vlastní vinou přiveden do úzkých, nebo to opravdu přehnal.

obrázek [300 x 233] Zvenčí se vůz až na lehce snížený podvozek a nápisy S-line od sériové produkce příliš neliší, šedá metalíza jej kvalifikuje spíše do role nenápadného dravce. Tradičně skvělé je dílenské zpracování, použité materiály a ergonomie na předních velmi pohodlných sedadlech, tradičně méně místa je pro kolena vzadu. Zavazadlový prostor se oproti verzi s pohonem předních kol zmenšil na 281 litrů (přední pohon = 350 l), odpružení příjemně ztvrdlo a zrychlení z 0 na 100 km/h za slušných 7 vteřin je také částečně zásluha připojitelné zadní nápravy.

obrázek [300 x 260] Pohled do ceníku prozradí, že vůz s tímto motorem lze pořídit v poměrně spartánské výbavě Attraction za 793 tisíc korun, v lepší Ambition za 847 tisíc, přičemž za „haldex-quattro“ se připlácí dalších necelých 80 tisíc. Námi testovaná výbava S-Line začíná s tímto motorem a pohonem předních kol na 896 tisících, přičemž je možno si připlatit buď zmíněných necelých 80 tisíc za Haldex nebo 60 tisíc za dvouspojkový automat DSG. Ani vrcholná výbava S-line ale nezahrnuje víc než 17palcová kola a dvoukolky mají za příplatek bohužel i ESP. Pohled na seznam základní a příplatkové výbavy testovaného vozu tak dává za pravdu úvodnímu konstatování o exotičnosti vozu s touto výbavou a motorizací. Jakkoli je to exotičnost rychlá, stabilní a kompaktní.

První cena vozu553.100,- (1.6 75 kW, Attraction)
První cena vozu s testovanou motorizací793.600,- (2.0 TFSI 147 kW, Attraction)
Základní cena testovaného vozu974.900,- (2.0 TFSI 147 kW, S-Line)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.292.529,- (2.0 TFSI 147 kW, S-Line)

Plusy:

  • jízdní vlastnosti
  • dobrý tah TFSI od nízkých otáček
  • kompaktnost vs. design
  • kvalita zpracování

Minusy

  • základní cena a příplatky
  • chybějící výkonová špička motoru
  • místo na zadních sedadlech
  • zmenšený zavazadlový prostor u verze quattro
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A3 2.0 TFSI quattro

Cena v základní výbavě: 974 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 292 529 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů vpředu, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, brzdy s antiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV, dálkové ovládání centrálního zamykání dekorace matné, držák nápojů vpředu v palubní desce a vpředu na tunelové konzoli, easy entry - rozšířená funkce sklopení předních sedadel pro pohodlné nastupování dozadu, elektrické ovládání oken vpředu, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, ESP včetně brzdového asistentu (pro modely se sytémem quattro), imobilizér, kryt zavazadlového prostoru, nastavitelný sklon opěradla, potahy sedadel látka Modul, protiprokluzové zařízení ASR, přední sedadla - manuálně výškově a podélně nastavitelná, rádio Chorus s 8 reproduktory, rohožky vpředu a vzadu, velurové, servotronic - servořízení závislé na rychlosti jízdy, sklo s tepelnou ochranou - zeleně tónované, třetí opěrka hlavy vzadu včetně tříbodového samonavíjecího pásu na středním sedadle vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, zadní opěradlo dělené a sklopné, zapalovač cigaret a popelník vpředu, informační systém řidiče, mlhové světlomety, nástupní lišty s hliníkovými dekoracemi, přední sedadla - manuálně podélně a výškově nastavitelná, nastavitelný sklon opěradla, sluneční clona pro zadní okno – manuální, sportovní sedadla vpředu, černé provedení interiéru, dekorace v provedení matný kartáčovaný hliník, hlavice řadící páky a věnec volantu v perforované kůži, kola hliníková litá s 9ti paprsky, velikost 7,5Jx17, pneumatiky 225/45 R 17, nápis S line na mřížce chladiče a na bočních ochranných lištách vzadu, nástupní lišty s nápisem S line, osvětlená kosmetická zrcátka, potahy sedadel - bočnice sedadel a opěrky hlavy z kůže, střední část sedáků a opěradel a vnitřní pole obložení dveří z látky Speed, sportovní podvozek S line, vyražený nápis S line na předních opěradlech

Výbava testovaného vozu:komfortní automatická klimatizace, Audi hill hold assist, CD měnič, exteriérový paket S line, hlavice řadící páky, manuální převodovka, provedení hliník, interiérový paket S line, kola hliníková litá, v 5ti ramenném designu, vel. 7,5Jx18 s pneumatikami, 225/40 R 18, kontrolní systém tlaku vzduchu v pneumatikách, multifunkční sportovní kožený volant S line včetně barevně odlišených švů, 3ramenný design, navigační systém Plus, opěrka bederních obratlů, elektrická, příprava pro zabudování mob.telefonu včetně střední loketní opěrky vpředu, sportovní podvozek, střední loketní opěrka vpředu, systém reproduktorů BOSE-soundsystem, tempomat, vnější zpětná zrcátka vyhřívaná včetně vyhřívaných ostřikovačů předního skla, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné, vyhřívání předních sedadel, xenonová světla, zařízení pro přepravu dlouhých předmětů

Valentův Synot Tip expanduje, získal povolení pro provoz internetového kasina Valentův Synot Tip expanduje, získal povolení pro provoz internetového kasina

Společnost Synot Tip v těchto dnech získala povolení pro…

Praha vyzkouší další obří autobus. Mercedes pro linku na letiště má 21 metrů Praha vyzkouší další obří autobus. Mercedes pro linku na letiště má 21 metrů

Na čtyřměsíčním pronájmu vozu se DPP dohodl s obchodním…

O stavbu metra D má zájem šest společností. Vítěz tendru bude strategickým partnerem DPP O stavbu metra D má zájem šest společností. Vítěz tendru bude strategickým partnerem DPP

Do tendru na výběr strategického partnera, se kterým by…

 
Technické údaje
Motor Audi A3 2.0 TFSI quattro
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1800 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.3 / 6.8 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 281 / 1031
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 560
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4214
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1421
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1507
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A3 2.0 TFSI quattro
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

 



Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí

Audi A3 druhé generace vypadá stále k světu, i s…

Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi

Audi představilo v Hamburku projekt Audi balanced…

 



 
BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou

BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci oficiálně! A poprvé se čtyřkolkou

Dnes 21:38

Mnichovská automobilka oficiálně odhalila novou generaci M5. Vůbec poprvé dostala pohon všech kol.




Blesk.cz

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí jen funkci

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí…

Manželka francouzského prezidenta Emmanuela Macrona Bridgitte Macronová přece jen získala roli v Elysejském…

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Dnes vám poradíme, jak se zbavit otravného hluku z okolí Potřebujete sluchátka s technologií aktivního potlačení…

 

iSport.cz

Protest španělského plavce. Nepovolili mu uctít oběti teroru, zůstal minutu na startu

Protest španělského plavce. Nepovolili mu uctít…

Uctít oběti teroristického útoku v Barceloně? Na řadě sportovišť o víkendu jasná samozřejmost. Na mistrovství…

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát. Zajímá se o něj i Neapol

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát.…

Fotbalista Patrik Schick má v úterý začít naplno trénovat v Sampdorii Janov a bude připraven na nedělní duel s…

 

Reflex.cz

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval tabákový průmysl

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval…

Zatímco v západních zemích je kouření na ústupu, ostrovní stát v jihovýchodní Asii řeší zcela opačný problém.…

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo nejočekávanějšího ruského filmu roku

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo…

Ministerstvo kultury Ruské federace vydalo před několika dny povolení k distribuci napjatě očekávaného filmu…